2 gangs kontroll til legen

JanneJenta78

Forumet er livet
Hei..er en liten ting jeg lurer på.

Var på min første sv.skapskontroll i uke 9 (hos legen). Da sa han at jeg ikke trang noen ny legetime før etter at jeg hadde vært til UL. Har enda ikke vært til jordmor..skal på gruppemøte i morra..og da drøyer det vel enda lengre til jeg får individuell time.

Når ordnet dere med neste time til legen? Har ikke hørt verken hjertelyd (men har vært på Ul, så vet at ting står bra til [:)]), eller målt symfyse-fundusmålet. Blodtrykket har ikke vært målt siden juni heller.

Bare lurer...syntes jeg fikk så dårlig info sist jeg var til legen..*hjertesukk*

Hilsen Fr. Usikker [;)]

Tror at andre gang hos legen er rundt uke 24, men jeg er jammen ikke sikker siden jeg har hyppigere kontroller. Dersom du er urolig ville jeg ha bestilt en time hos legen nå. De kan ikke nekte deg hyppigere kontroller[;)]

Retningslinjene for hvor ofte kontrollene er egentlig tatt bort, nå er det opp til deg hvor ofte du vil på kontroll, og hvor du vil på kontroll(så lenge det er jordmorkapasitet i kommunen). De gamle retningslinjene hadde lagt opp til en kontroll i uke 24..kan jo være en pekepinn viss du er usikker. Synes du det er på tide med en kontroll er det bare å bestille time! (Men ifølge helsedirektoratet er det ikke nødvendig med kontroll hos lege før rett før fødsel dersom du ønsker å kun gå til jordmor.)

Gå til legen du, viss du føler det er på tide[:D]og lykke til!!

Takk for svar!

første gang jeg var jeg i uke 10, etter det har jeg vært ca 1 gang i mnden. det er vel litt forskjellig, men legen sier hver gang at jeg må huske å bestille til neste gang.

jeg har vært hos legen 5 ganger allerede 

Jeg har hvert hos legen 4 ganger og 2 hos gynekolog + UL det er legen min som har bestemt dette og det er han som setter opp timen til neste gang for hver gang jeg skal til legen.. Så skal jeg til Jordmor i morra og det er første gang.. Jeg gikk til legen hver 3 uke jeg + gynekolog og ultraly og så var jeg jo hos legen på mandag og skal til Jm i morra.. skulle jo nesten tru det var noe galt.. Men jeg ville tatt kontakt med legen vist jeg hadde følt behov for en time.

Hei[:)]Det er ikke lett og vite når man skal til kontroller.Jeg fikk et skjema hos legen min,der det står hvilken uker jeg skal til lege,og når jeg skal til jordmor.Der står det:
Uke 8-12:Lege
Uke 14-16:Jordmor
Uke 18:Ultralyd
Uke 20:Jordmor
Uke 24:Jordmor
Uke 28:Lege
Uke 32:Jordmor
Uke 34:Jordmor
Uke 36:Jordmor
Uke 38:Lege
Uke 39:Jordmor
Uke 40:Jordmor
Vet ikke om dette gjelder alle steder,men det er iallefall slik vi skal gå her jeg bor.Håper det var til litt hjelp[:)]Jeg måtte selv ringe og bestille time til jordmor første timen jeg skulle ha,så kansje du bare kan bestille en time hos jordmor?Lykke til videre[;)]

Jeg har svangerskapskontroll 1 gang hver 4. uke hvis det er det du mener? ?
Bare bestill deg en time og forlang bedre oppfølging! Evt. bytt lege.. [;)]

Back
Topp