2.gangs gravid, tidlig stor?

Sullla

Forelsket i forumet
Augustmagi 2025
Hei hei! Sliter veldig med å skjule magen. Dette er mitt andre svangerskap på relativt kort tid, har en fra feb17 fra før og magen bare vokser og vokser!

Er bare 7+6, men det vises så vanvittig godt. Er veldig smal etter sist svangerskap og går generelt i tighte klær. Nå på sommeren ser jeg helt merkelig ut der jeg går rundt i store gensere og slikt i varmen. Fikk ingen bukser igjen i mårrest og måtte til slutt ty til gravidbuksene fra sist runde. Er dette vanlig? Hjelp! Hva gjør jeg?

Det var likt for meg, og nå som det er 4. har jeg allerede fått kommentaren "du ser gravid ut" nå igår 6+2... Men det kan jo også evt være tvillinger da..?

Det var likt for meg, og nå som det er 4. har jeg allerede fått kommentaren "du ser gravid ut" nå igår 6+2... Men det kan jo også evt være tvillinger da..?

Haha^^ ikke sant! Ønsker jo å skjule det i alle fall til etter TUL 11.juli. Da er jeg 9+3. Hvis alt ser greit ut da, så kan jeg slappe litt av og la folk merke det viss de gjør det...

Har ikle en gang tenkt over muligheten for tvillinger [emoji23] hjelpes, double trouble![emoji173]️

E veldig vanlig å bli tidligere stor med nr 2, spesielt når det ikkje er så lenge siden sist... eg fekk seint mage med første, men nå har eg ganske mykje mage egentlig, e jo egentlig mest oppblåst og sånn men folk forstår jo tegninga... :-p

Jeg har også fått litt mage allerede, er 7+4 (med tvillinger)
Har to barn fra før. Leste et sted at da har magemusklene lært å slippe taket, så de slipper tidligere, men vet ikke om det stemmer da.
Synlig på meg hele døgnet, men blir oppblåst også utover dagen, så på kvelden er det vanskelig å skjule

Sniker

Ikke uvanlig. Livmoren er slappere når man har vært gjennom svangerskap før og det er ganske normalt at den ligger flere uker foran i størrelse enn du faktisk er på vei. Som regel jevner det seg ut utover i svangerskapet.

Født for 8mnd siden å e no 6+3 å ser virkelig gravid ut spesielt på kvelden. Vet det e vanlig å bli fort større når man har vært gravid før å spesielt når det e kort tid mellom. Men familie for ikke vit det før vi e 8+0. Så håpe æ ikke avsløre nå. Dårlig form å voksende mage skjønne jo de fleste hva e. Men æ har litt ekstra så håpe æ kan bruk det at æ bare har lagt på mæ litt som unnskyldning [emoji85]

Jeg er 6+5 i dag og ser vel omtrent ut som om jeg er 4mnd på vei.
Jeg har jo lagt på meg litt i vår, men det har konsentrert seg rundt magen, samt at jeg er skikkelig oppblåst hele tiden, det hjelper jo ikke akkurat.
Det er 15 år siden siste fullendte svangerskap.

Jeg har også fått litt mage allerede, er 7+4 (med tvillinger)
Har to barn fra før. Leste et sted at da har magemusklene lært å slippe taket, så de slipper tidligere, men vet ikke om det stemmer da.
Synlig på meg hele døgnet, men blir oppblåst også utover dagen, så på kvelden er det vanskelig å skjule

Haha ja, med tvillinger blir du fort stor:) I uke 16 hadde jeg ordentlig gravidmage med twinsa. Er ganske tynn så vistes fort [emoji28][emoji177] Visste ikke det var tvillinger før etter OUL så trodde 2. gangs gravide ble skikkelig stor veldig fort jeg [emoji23]

Haha^^ ikke sant! Ønsker jo å skjule det i alle fall til etter TUL 11.juli. Da er jeg 9+3. Hvis alt ser greit ut da, så kan jeg slappe litt av og la folk merke det viss de gjør det...

Har ikle en gang tenkt over muligheten for tvillinger [emoji23] hjelpes, double trouble![emoji173]️

Dobbel lykke må du tenke isåfall [emoji5]

Må ha blitt større over magen - ingen av mine klær som sitter fint lenger i alle fall [emoji13][emoji13][emoji13]

Sliter med det samme her :smiley-angry019 Men jeg er 10+1 da... mitt 3.barn, så kanskje ikke så rart. Fikk ikke mage før i uke 20 med førstemann og uke 15-16 med Nr to. Men nå må jeg snart over på gravidklær :nailbiting: kjenner en enorm frustrasjon over hele greia :banghead:

Jeg er 8+2 og andregangs og jeg føler meg diger. Jeg er litt overvektig fra før av men er mye større enn jeg var med første man, da vistes det ikke før jeg var typ 6 mnd på vei...

Kan jeg spore av litt her å spørre om når dere fikk mage førstegangen?
Jeg er 9+3 og synes selv magen er blitt stor, så lurer på om den er kommet for å bli, eller om jeg bare er oppblåst og den vil forsvinne igjen.

Jeg er 9+3 og synes selv magen er blitt stor, så lurer på om den er kommet for å bli, eller om jeg bare er oppblåst og den vil forsvinne igjen.

Jeg fikk mage veldig tidlig første gangen også, merket det veldig godt rundt uke 7 og ut. Men det var en logisk forklaring ettersom at jeg hadde en vanncyste på størrelse med en appelsin på ultralyd i uke 10[emoji28] gikk heldigvis bra!

Jeg husker jeg slet veldig med å skjule magen i uke 10, og den ble aldri mindre igjen kan du si.. ;-)

Back
Topp