• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

2 dåp selskaper?!?

Frksvima

Betatt av forumet
Jeg har ett veldig dilemma... Jo mer jeg tenker å grubler, jo grønnere blir jeg.. :O

Det har seg slik at mine foreldre gikk fra hverandre i 2013.. Og siden den gang har dem ikke hatt noe med hverandre å gjøre. Min far har vell nærmest lagt ett hat på min mor uten at han trenger å si det rett ut.. ( min mor som ønsket ut av ekteskapet ).. Begge foreldrene mine har gått videre med nye partnere.. Min mors partner har jeg ingen kontakt med og har heller ingen planer om det! Min fars partner er helt super og vi har en kjempe fin kjemi...

Jeg kan ikke ha mine foreldre i samme dåp selskap.. Da risikerer jeg å ikke ha min far der.. ( ja så ille er det og det er til tross før første barnebarn)

Noen som har vært i samme situasjon? Hvordan løste du det?

Mine skilte seg pga utroskap og prater helst ikke sammen. Var i vårt bryllyp pg begge dåpene fordet. Pappaen min var uten partner i siste dåp . da var han ikke så lenge..

Syns dagen handler om dåpsbarnet og at voksne mennesker burde kunne legge sånne ting til sides den dagen i det minste. Det er valgfritt å møte opp, men må si det er dårlig hvis faren din velger å la en konflikt stå foran å se barnebarnet bli døpt.
Er kanskje ikke så svarthvitt, og jeg har ingenting å sammenligne med, men jeg hadde arrangert dåp på vanlig vis og så fikk folk bestemme selv om de kunne heve seg over konflikter noen timer.

Syns dagen handler om dåpsbarnet og at voksne mennesker burde kunne legge sånne ting til sides den dagen i det minste. Det er valgfritt å møte opp, men må si det er dårlig hvis faren din velger å la en konflikt stå foran å se barnebarnet bli døpt.
Er kanskje ikke så svarthvitt, og jeg har ingenting å sammenligne med, men jeg hadde arrangert dåp på vanlig vis og så fikk folk bestemme selv om de kunne heve seg over konflikter noen timer.

Støtter denne jeg. Voksne personer bør kunne oppføre seg et par timer for barnets skyld. Hvis ikke så blir det trist for barnet som ikke får en av besteforeldrene til dåpen sin, men syns fortsatt ikke man skal legge til rette for noens feider.

Har ingen erfaring med slike konflikter, men kjenner en konfirmant som valgte et ok kompromiss: Begge besteforeldrene fikk like invitasjoner, men en liten ps foreslo at de delte festen mellom seg. Mormor som hadde bakt kake ble ønsket spesielt velkommen til kaffe klokken xx, mens morfar som gjerne ville holde tale fikk middagen. Konfirmanten med foreldre fikk en flott dag med alle kjære, uten å tilpasse for mye.

Kanskje lett for meg å si, som har godt gifte foreldre og ingen skilsmisser i familien. Men jeg kan aldri tenke meg at jeg hadde vurdert to srlskaper! Voksne folk må bare klare å oppføre seg noen timer for familiens skyld, det hadde jeg forventet!!

Syns voksne mennesker burde kunne klare å oppføre seg på en slik dag.. Skjønner at du syns det er vanskelig!
Om du har mange gjester kan du jo ha to selskap, som du nevner. Eventuelt prate med foreldrene dine om det?

Hadde invitert til ett selskap, uansett fortid og omstendigheter så er det ikke de det handler om, men barnebarnet. Så hadde forventet at de kunne være på samme plass noen timer. Noe annet blir for dumt i mine øyne! :)

De er da voksnemennesker og må kunne ta seg samen for barnebarnets skyld.Hadde invitert til ett selskap

Hadde invitert til ett selskap. Mine foreldre er skilt og er ikke mer sammen enn de må. Men i selskaper får de oppføre seg og være med begge to. Sånn har det altid vært. Jeg hadde bedt dem begge også fikk de velge selv om de skulle være så barnslige at de ikke ville se sitt barnebarn bli døpt.

Har litt samme greien å vår familie både på min og gubben sin familie. Det blir en dåp med 1 selskap! Og om noen av våre foreldre er så teit at ikke de tåler det, så er det deres problem. Vi giftet oss for snart 2 år siden og da valgte min far å ikke komme. Hans tap tenker jeg. Begge foreldrene til gubben kom og satt til og med ved siden av hverandre under middagen :)

Mine foreldre var aldri i samme rom bortsett fra konfirmasjonen min, fra jeg var 11 til jeg var 23. Dette pga en vanskelig skilsmisse.

Vi inviterte til 1 dåp og vurderte aldri noe annet - det gikk kjempefint. Det artige er at de også nå kan delta på bursdager (både min og guttens) sammen uten noe problem. Begge har faktisk vært litt sjokkert over hvor fint det har gått!

Mine foreldre er forresten også skilt, og begge er bitre fortsatt, men de oppførte seg bra i dåpen. De ville jo ikke ødelegge dag. Men tror de ikke sa et ord til hverandre, og det ble litt kleint for meg selv om det var bare jeg som la merke til det. Pappa snakket litt med den nye mannen til mamma, da.

Pappa blei aldri invitert til dåpen.... Han og mamma har ikke noe med hverandre å gjøre, pappa bor utenbys også... Utroskap som var årsak til skilsmissen.....

Har litt samme greien å vår familie både på min og gubben sin familie. Det blir en dåp med 1 selskap! Og om noen av våre foreldre er så teit at ikke de tåler det, så er det deres problem. Vi giftet oss for snart 2 år siden og da valgte min far å ikke komme. Hans tap tenker jeg. Begge foreldrene til gubben kom og satt til og med ved siden av hverandre under middagen :)
Uff så trist! Hadde blitt kjempelei meg om ikke pappa kom da vi giftet oss:o

Som jeg skulle ha skrevet det selv. De trenger faktisk ikke å snakke sammen, men det må gå an for voksne mennesker å oppføre seg.

Dersom et voksent menneske velger å ikke gå i en dåp pga deres egne barnslige innstilling, så er det deres valg. Ingen skal stå på pinne fordi de ikke kan utstå noen timer i et annet menneskes nærvær.

Back
Topp