2 cm åpning og tøying?

jeanettm

Elsker forumet!!
Augustmødrene 2014
Hei dere!

Tenkte å høre med noen av dere som kanskje har litt mer peiling enn meg. Igår var jeg hos jordmor og fikk beskjed om at jeg har 2 cm åpning, og at hun trodde det var snakk om dager til fødsel, siden jeg har gått sånn i en ukes tid :p når jeg kom hjem derfra hadde jeg naturligvis mye vondere i magen enn tidligere, og det har liksom aldri gitt seg. Ordentlige menssmerter - om man kan kalle det for det, og skikkelige tak som kommer og går. Den lille blødningen jeg hadde etter besøket hos henne stoppet ganske tidlig, men da jeg våknet og måtte på do i natt var det brunaktig utflod når jeg tørket meg :) disse takene er litt mindre kraftige nå, men de er der absolutt.

Ville dere ringt føden? Eller ville dere ventet til utpå dagen i morgen - fredag - og hørt om jordmor hadde hatt tid til en kjapp titt igjen? :p hu spurte om hu skulle tøye meg, men der og da turte jeg ikke, haha. Angrer på det nå! Så om jeg ringer hu i morgen tenkte jeg å takke ja til det tilbudet.

Noen som har erfaring med å bli tøyd? Og er det veeldig vondt? :p

Haha, litt langt innlegg, men håper det er noen der ute med svar :D


venter prins i august <3
 
*sniker fra juli*

Jeg har ikke blitt tøyet, men det å fått sjekket om jeg hadde en åpning ga meg traumer for livet.

Gjør som du føler passer deg best. Lykke til :)
 
Samme som meg! Hun tøyde ikke siden jeg hadde 2 cm åpning, om onsdag. samme tegnene som deg. Nå har det stoppet helt opp! Jeg hadde håpet så at nå var det snart i gang. Skal tilbake på mandag hvis ingenting har skjedd. Det var en som kommenterte i tråden fødeklar tror jeg, ganske likt som oss. Hun gikk i en uke før hun fødte. Tror vi bare skal smøre oss med tålmodighet. Tenker at det ikke er vits å ringe før jeg opplever rier som kommer med jevne mellomrom! Spent å se hvor det ender med deg...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
men fikk modningsakupunktur for å kanskje oppleve en enklere fødsel. blod og slim , samme som deg;-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
har blitt tøyd (strippet), jeg ville takket ja til det. Ja det var vondt, men varer bare noen sekunder og kan ikke sammenlignes med fødselssmerter uansett som venter en, så like greit å hoppe i det. Tror det kan gi deg veldig gode resultater iom. at du allerede har slike forhold som du har med brunt utflod/slim og 2 cm åpning.

Tror ikke det er vits i å ringe fødeavdelingen før du har endel friskt blod (som ikke er resultat av stripping) eller ca. 3 gode rier ila. 10 minutter.

Lykke til :)
 
Hvor langt på vei er man når jordmor sjekker der nede? Eller er det sjeldent de gjør slikt uten at det er noen grunn?
 
Akkurat som meg det:) hadde 2 cm og ble tøyd til 3 cm onsdag forrige uke+modningsakupunktur. Satte i gang en del vonde murringer, fredag gikk slimproppen ig onsdag morgen denne uka startet riene :) men det er vel ingen vits å ringe føden før det er skikkelig vondt, tenker jeg da. Men jeg ville være hjemme lengst mulig, mye mer behagelig med egen seng osv til man føler at man må dra :)
 
Hvor langt på vei er man når jordmor sjekker der nede? Eller er det sjeldent de gjør slikt uten at det er noen grunn?
Min JM sjekka aldri, ble sjekka da jeg gikk Til ei privat for akupunktur.

Synes forresten ikke det var spesielt vondt å bli tøyd, men å bli strippa (løsne fosterhinna eller noe) er visst dritvobdt.
 
Jeg ble strippa på tirsdag, hadde også hørt det skulle gjør drit vondt, men var bare ubehagelig syns nå jeg. Hadde en del slik med litt blod etterpå. På onsdag var det ingenting, mens på torsdag og i dag har det vært mye slik, og litt blod igjen. Venter i spenning.


Sent from my iPad using BV Forum
 
Ble tøyd til 3 cm idag, gått med litt tak i magen siden da... samtidig med murringer i magen osv. Men tror ikke det blir noen fødsel i natt, så holder meg hjemme så lenge jeg kan! Hva skal til for at de gir riefremkallende på føden?


venter prins i august <3
 
Ble tøyd til 3 cm idag, gått med litt tak i magen siden da... samtidig med murringer i magen osv. Men tror ikke det blir noen fødsel i natt, så holder meg hjemme så lenge jeg kan! Hva skal til for at de gir riefremkallende på føden?


venter prins i august <3
Det er vel litt forskjellig, men feks ineffektive rier, vannavgabg etc, men riedrypp (oxytocin) kan føre til utrolig vonde rier, jeg fikk det sist og det var helt grusomt, ingenting jeg vil anbefale akkurat!
 
Jordmor strippa meg "som bare det" på fredag, å syntes heller ikke det var særlig vondt.. Bare litt ubehagelig.. Men jeg er 3.gangs fødende.. Vet ikke om det har noe å si.. Men var derimot fortsatt litt umoden å forsatt ganske stram "i fisken" så det gjør det kanskje mer ubehagelig..
 
Back
Topp