2,5 åring - tisser seg ut

Litjlointa

Forelsket i forumet
Hei.
Min 2,5 åring ble tørr i mai og har i hele sommer vært tørr.
Nå etter at bhg begynte på igjen, så har hun mange uhell. Både i bhg og her hjemme.
Hun tisser noen dråper i trusa før hun sier hun skal på do, for så å tømme seg helt når vi kommer dit. Om natten så våkner hun og gråter - så kommer tisset.
Da kan det komme mengder.

Hun tisser også mange ganger for dagen, og på en ettermiddag fra 16-20 kan hun tisse 6-7 ganger.

Tenkte å starte med litt mer dorutiner, slik at vi går på do rett etter at vi kommer hjem og rett før vi drar osv.
Men da jeg skulle starte i dag, så ble hun kjempe lei seg for at jeg presset henne litt til å gå på do. Hun sa flere ganger at hun ikke måtte, og jeg forklarte henne at noen ganger er det bra og bare prøve å sitte på do for å se om det kommer noe. Hun syntes ikke det var aktuelt i det hele tatt. Greia er da, at det går 5 min - så må hun tisse....

Noen som har noen råd?
 
Ikke unormalt med mange uhell når de akkurat har sluttet. Jenta på 7 har fortsatt uhell :p Beste tipset er nok å være tålmodig og sette barnet ofte på do! :)
 
Urinveisinfeksjon? Evt faste dotider. Men gjør det koselig, les litt bok feks
 
Det er ikke nødvendig, og ikke lurt å presse barna/seg til å gå på do. Da lærer man ikke å kjenne etter.
Kjøp øvetruser, og vær tålmodig, hun er jo fortsatt liten. Minn henne på å sjekk om hun må, og gå med henne når hun må.
 
Hu er fortsatt ganske liten og er enig med de over.
 
Ikke gjør det til en presset situasjon iallefall.

Her gikk det så langt at jenta holdt seg en hel dag i bhg og ikke tisset før hun kom hjem fra bhg en periode det var mye fokus på do og bleieslutt både her og der.

Det ordna seg når vi slutta å ha fokus på det.

Eller så kan det også være det at bhg igjen er litt nytt og spennende og at hun ikke helt har tid til å gå på do.

Eller urinveisinfeksjon. Da tisser de jo ofte
 
I boken «Karsten og Petra på teater» står det noe sånt som at ungene må prøve å tisse litt selv om de ikke må, så de slipper å måtte tisse underveis i forestillingen... Den har vi brukt på treåringen (sluttet også med bleie når hun var 2 år) hvis hun ikke vil prøve - «Nå kan du prøve å tisse - akkurat som Karsten». (Vi har lest boken hundre ganger) Det funker innimellom her iallefall;)
Eldstemann var slik du beskriver på natten; våknet og gråt, for så å tisse på seg. Vi begynte å ta han på do med en gang vi hørte han begynne å gråte/bli urolig, og vi tok han også på do før vi la oss. I tillegg til å være restriktiv med drikke på kveldstid. Etter en stund gikk det over:)
 
Back
Topp