2-årskontroll

Var iallefall ikke så nøye med det når vi var på samme kontrollen med eldste...var mest om det var ord ☺ Eldste var lik som din, og prata setninger konstant :)
Det var fint å høre. Ja hu driver å sier setninger også. morsomt når man får ting tilbake som man sier. Hehe. Jeg gruer liksom litt til den kontrollen siden det virker som om mange får kjeft og nesten blir kalt dårlige foreldre. Og min datter er hjemme sammen med meg. Så kan liksom ikke skylde på underbemanning i bhg heller.

Jeg tenkte på om de måtte vite absolutt alle ordene hu kan. For da har vi ett problem. Dattera vår prater fra hu står opp til hu legger seg. Er sjeldent det er stille her. Vi har ikke kontroll på alle ordene lenger.
Bare å krysse av på de ordene du har hørt henne si, og er det mange så vil jo ikke hs bry seg noe med hvor mange fler hun kan:) det er vel mer for å ta tak i de som ikke kan så mange ord enda. Gutten vår på snart 2 også prater som en foss, gjentar alt vi sier omtrent:)

Det har ikke vi fått. Er det sånn at de vil vite hvilke ord barnet kan si?
Det varierer litt hvordan hs gjør det. Sønnen min ble ikke testet ang språket, hs sa bare at hun hørt han pratet bra og så at han forstod ift samspill med meg og hs.

Siste side i sats-testen fyller foreldrene ut hvilke ord de kan. Du må ikke skrive alle ordene hun kan, men krysse av for hvilke av ordene hun kan (de aller mest vanlige toåringer kan). Sats er det som er beskrevet lengre opp her om at hs ber barnet putte bamsen i senga osv. Det går på språkforståelse.

Back
Topp