2-årsjeksler

Anniemo

Glad i forumet
Aprillykke 2017
Noen som har fått 2-årsjekslene her? Vår blir 2 år i slutten av april, men i halvannen uke nå har det vært noe som har plaget henne veldig. Formen er stort sett helt fin, ingen feber eller noe. Men plutselig kan hun bare begynne å skrike. Og ved noen måltider blir hun helt hysterisk for hun har tydeligvis lyst på mat, men så er det noe som gjør vondt. Til og med youghurt og myk avokado har skapt grining. Og jus, som hun elsker over alt i verden, men sjelden får, fikk henne til å skrike en kveld :( Andre ganger er det ingen problem med maten, og hun spiser generelt veldig greit. Ser ikke noe sår eller noe annet som skulle forklare griningen, men kjenner heller ikke at tannkjøttet er hovent bak der. Hun tar seg ofte til munnen når hun griner. Hva tror dere? Er det jeksler, eller burde vi fått sjekket opp hos lege/helsestasjon?
 
Vår jente er sånn i perioder. Om det er utviklingssprang, tenner som presser, noe annet eller en kombinasjon er vanskelig å si, men det har bestandig gått over etter ei stund og blitt erstattet av gode perioder. Jenta vår digger å få gnage på litt hardere ting som knekkebrød og rå gulrot. Slitsomt med slike perioder, men jeg ville ikke bekymret meg så lenge hun får i seg noe mat. Spiser hun eller drikker hun ingenting eller at hun får i seg så lite at det går utover allmenntilstanden eller vekta ville jeg dratt til legen.
 
Jeg mistenkte det samme, men det viste seg at hun hadde munn, hånd, fot sykdom. Hun fikk blemmer på tunga etter en liten uke med symptomer som du beskriver og feber. Kan være det samme?
 
Jeg mistenkte det samme, men det viste seg at hun hadde munn, hånd, fot sykdom. Hun fikk blemmer på tunga etter en liten uke med symptomer som du beskriver og feber. Kan være det samme?
Nei, det tror jeg ikke. Flere uker siden det startet første gang nå, og ingen blemmer som jeg kan se. Og ingen feber. Så enten er det tenner, eller så er det kanskje rett og slett vondt i halsen :bored:
 
Nei, det tror jeg ikke. Flere uker siden det startet første gang nå, og ingen blemmer som jeg kan se. Og ingen feber. Så enten er det tenner, eller så er det kanskje rett og slett vondt i halsen :bored:

Det er nok ikke det når det har gått så lang tid nei. Spørs om det er tenner på vei, det kan jo ta sin tid før de bryter skikkelig gjennom. Håper det går fort bedre for henne :)
 
Ingen 2 års jeksler her, men hun er veeeldig treg på tannfrembrudd :p
 
Her mangler han fremdeles den ene hjørnetannen nede, men han tygger mye på ting med de bakerste tennene så plutselig er de vel her.
 
Back
Topp