2 åringen har en mørk flekk i tanna

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Egentlig har han hatt det veldig lenge, så har vel egentlig tenkt at det har komt fra et slag i munnen. Øverst på tanna er det en svart prikk.

Noen som har sett eller opplevd lignende? Kan vel ikke være hull vel :/

Kanskje vi skulle bestilt en time til tannlege for en sjekk...

Det finnes som heter barnebelegg, ikke noe farlig, kun kosmetisk. Jeg hadde masse på mine melketennene men aldri hatt hull :)

Høres ut som barnebelegg. Min 2 åring har masse, blir bare mer og mer desverre og ser ikke pent ut. Er helt ufarlig og kommer ikke av dårlig hygiene! Faktisk så er det veldig positivt med tanke på karies fikk jeg høre :) tannpleier kan pusse det vekk hvis det blir mye. Vi har gjort det en gang.

Høres ut som barnebelegg. Min 2 åring har masse, blir bare mer og mer desverre og ser ikke pent ut. Er helt ufarlig og kommer ikke av dårlig hygiene! Faktisk så er det veldig positivt med tanke på karies fikk jeg høre :) tannpleier kan pusse det vekk hvis det blir mye. Vi har gjort det en gang.

Det kjenner jeg til. Storesøster hadde masse, men forsvant litt og litt, og nå er alt dette borte. Men dette er ikke et belegg som er på utsiden av tennene, dette er misfarging inni selve tannen.

De samma har gutten min . Har fått beskjed att de ikkje er hål de kan pusse det bort nær 3
Åringen e villig å samarbeide litt hoss tannlegen

Min fikk en blåtann etter han ramlet og slo seg i munnen da han var rundt 2 år.
Ingen som hadde sett at han ramlet i bhg, vi foreldre oppdaget den blå tanna når vi pusset.
Dro ikke til tannlegen, men da han ble innkalt til 3-årskontroll tok vi det opp. Nå er blåtanna borte og erstattet med en hvit tann.
Du bør nok få sjekket at det ikke er hull i tanna.

Back
Topp