2 åring i lek

beth2210

Andre møte med forumet
Hei! Jeg har en jente på 2 år som er litt skeptisk til andre jevnaldrende barn.. Hun blir litt tilbakeholden og syns hun der blir voldsomt begynner hun å grine. Er det noen med erfaringer? Er så bekymret for att de er noe med det sosiale eller om det kan komme seg etterhvert:/

Hei! Jeg har en jente på 2 år som er litt skeptisk til andre jevnaldrende barn.. Hun blir litt tilbakeholden og syns hun der blir voldsomt begynner hun å grine. Er det noen med erfaringer? Er så bekymret for att de er noe med det sosiale eller om det kan komme seg etterhvert:/
Alle unger er så forskjellige... Noen er frempå/tøffe og andre er tilbakeholdne og sarte, som jenta di!
Bare la henne omgås barn jevnlig så går det seg nok til skal du se! Går hun i barnehage? Jeg går mye i åpen bhg med min på 2,5 og han syns det er veldig gøy med jevngamle barn. Dog ikke kjempeinteressert i å leke sammen med dem enda, men han er jo bare 2,5. Mye paralellek enda, aktiv rollelek osv kommer gjerne ikke før de er 3 år+...

Som regel går det seg til, hun er jo bare 2 år ennå å da er det ikke så vanlig at de leker mye sammen.

Jeg er i akkurat samme situasjon, jenta mi på 2 år er utrolig tilbakeholdenhet og når hun ser mange barn som leker og det er litt voldsomt så klenger hun seg på meg eller gjemmer seg bak meg. Men hun var ikke slik før, en venninne av meg sin sønn har skadet henne og slått henne så mye at hun har blitt traumatisert. Merker at det har blitt slitsomt for meg også, kan ikke forlate rommet uten at hun vet at en voksen passer på henne.

Vesla mi på 2 år har gått i Bhg siden hun var 10 mnd. Hjemme har hun vært og er, veldig høylytt, frempå, skravlete, sta egenrådig og trygg. I Bhg har hun også alltid virket veldig trygg, men det er først de siste mnd hun har tatt igjen med de andre barna, gjort krav på det som er "sitt" og vært frempå. Hun har alltid observert de andres lek og holdt seg litt unna.. Dette er visst ikke unormalt og endrer seg sannsynligvis :)

Back
Topp