2års kontroll *oppdatert*

Lizz83

Gift med forumet
Noen som har vært med barna sine på det? Vi fikk brev i posten i dag om at vi har fått time 25.okt. Lurer egentlig på hva som skjer da. Stod i brevet at hun også skal til legen da.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da har vi vært på 2årskontroll! Ble veid og målt (som vanlig). Snuppa ligger over gjennomsnittet både i høyde og vekt, men veldig passe i forhold til hverandre.
Ellers spurte bare hs mye om språk, pottetrening, leggetider, sosialt samvær med andre osv.
Inne hos legen lytta hun på magen og brystet, kikket i ørene og i halsen (for å se hvordan det så ut etter mandeloperasjonen siden vi ikke har vært på noe etterkontroll). Og så sjekka hun etter blåmerker på bena.

Snuppa lå bra ann på utvikling og språket var bra.
 
 Vi har ikke vært ennå, men venter på brev. Tror vi skulle få et skjema hvor de kartlegger språket og sånn. Vet ikke så mye mer :)
 
Vi har ikke vært ennå, men venter på brev i posten. De skal iallefall kartlegge språkutviklingen hans. Mer vet jeg ikke :)
 
Her blir det ikke 2årskontroll før etter nyttår sa helsesøstern som var på hjemmebesøk hos oss forrige uke.... Så det blir sikkert nærmere 2,5årskontroll! :-)
 


AogSerSANT skrev:
Her blir det ikke 2årskontroll før etter nyttår sa helsesøstern som var på hjemmebesøk hos oss forrige uke.... Så det blir sikkert nærmere 2,5årskontroll! :-)


Samme her! Og jeg har forstått at det er utviklingen generelt sett, men også spesielt språkutviklingen, de tar for seg da...
 
Vi var på 2 årskontroll i forrige uke, og da ble det måling, veiing, skulle ta språktest (men h.s sa hun ikke trengte ta den da gutten min preiker som en foss...hehe). Etterpå gikk vi inn til helsestasjonlegen hvor hun skulle skjekke ører, hals, hjerte og mage - men dette fikk hun ikke gjort da gutten min er hysterisk for leger og bare skreik og gjorde seg vrang. Så denne skal vi prøve på i januar igjen! lykke til på 2 årskontroll :)
 


Lizz83 skrev:
Noen som har vært med barna sine på det? Vi fikk brev i posten i dag om at vi har fått time 25.okt. Lurer egentlig på hva som skjer da. Stod i brevet at hun også skal til legen da.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da har vi vært på 2årskontroll! Ble veid og målt (som vanlig). Snuppa ligger over gjennomsnittet både i høyde og vekt, men veldig passe i forhold til hverandre.
Ellers spurte bare hs mye om språk, pottetrening, leggetider, sosialt samvær med andre osv.
Inne hos legen lytta hun på magen og brystet, kikket i ørene og i halsen (for å se hvordan det så ut etter mandeloperasjonen siden vi ikke har vært på noe etterkontroll). Og så sjekka hun etter blåmerker på bena.

Snuppa lå bra ann på utvikling og språket var bra.


Hvorfor sjekka hu etter blåmerker på bena?
 


Idasmamma skrev:


Lizz83 skrev:
Noen som har vært med barna sine på det? Vi fikk brev i posten i dag om at vi har fått time 25.okt. Lurer egentlig på hva som skjer da. Stod i brevet at hun også skal til legen da.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da har vi vært på 2årskontroll! Ble veid og målt (som vanlig). Snuppa ligger over gjennomsnittet både i høyde og vekt, men veldig passe i forhold til hverandre.
Ellers spurte bare hs mye om språk, pottetrening, leggetider, sosialt samvær med andre osv.
Inne hos legen lytta hun på magen og brystet, kikket i ørene og i halsen (for å se hvordan det så ut etter mandeloperasjonen siden vi ikke har vært på noe etterkontroll). Og så sjekka hun etter blåmerker på bena.

Snuppa lå bra ann på utvikling og språket var bra.


Hvorfor sjekka hu etter blåmerker på bena?

Det vet jeg ikke egentlig. Hun bare sa at hun ville vært bekymret hvis hun ikke hadde noen i det hele tatt... Snuppa går jo i barnehagen så det er jo normalt å få blåmerker, men hun sjekket sikkert hvordan de så ut, og om det eventuelt var noe tegn til misshandling eller lignende... Jeg vet ikke helt! Hun bare sa at alt så flott ut
 
Vi var på 2-årskontroll på fredag og Maja veide 13,8 kg og  var 89,5 cm. Mao over gjennomsnittet både på høyde og vekt, men fint ift hverandre. 

Helsesøstra fikk knapt et ord ut av skravla vår, så måtte bare stole på at hun snakker masse ;)

Godt å få unna kontrollen før fødselen - som jeg håper er rett rundt hjørnet!
 
vi oh har vært. snuppa låg nederst på¨høyde men øverst på vekt. men som hs sa, så følger ho sin egen kurve, å den er helt fin. ellers var alt bra, å ho fikk mye skryt for språket sitt.
 
Vi var der idag. Mini lå nederst på kurven 83 høy og 10,4 kg. Var litt tynn men han er veldig aktiv så var vanlig som 2åring. Legen sjekket hofter, ørene,tenner og ellers i munnen.
 
Her var snuppa mi 12,9 kg og 88 cm lang :)
Fikk 100% på "testen" og lå i grunn langt over gjennomsnittet når det kommer til språk og sosiale evner (Kan tenke dere eg var stolt når hs sa det ;) )
 
Jenta mi er ikke store jenta. Hun var på 2års kontroll den 01.12.11 og var da 85cm lang og 9.9kg. Ellers var alt ok med henne. Språklig sett så scoret hun veldig bra. Legen var og fornøyd. Ett perfekt eksemplar av en 2åring fikk jeg vite. At hun var lita hadde ingenting å si. Hun fulgte kurven sin, og lå helt nederst på percentilskjemaet men helt innenfor hva som er normalt. Noen var store og andre små sa legen.
 
Nå har vi også vært på 2årskontroll. Alt så bra ut, og hun har vokst "voldsomt" i det siste. Hun var nå 88 cm og 10,8 kg! For første gang godt inne på normalen! Språket er det heller ingenting å si på.
Eneste var hoftene hennes de så noe ekstra på, for hun går litt på tærne. Men ble godkjent til slutt! :)
 
Back
Topp