2åring og gravid

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg føler jeg holder på å gå i bånn iblant,fordi jeg ikke eier energi. Har en trassig toåring i hus, samtidig som at hormonene flyter på tvers av hverandre, er skikkelig dårlig og orker lite. I morgen starter jeg på jobb igjen etter 2mnd sykmelding og 3 uker ferie, og kjenner at det er et ork, bare tanken. Noen som har tips til å få opp energien? Mannen er ikke så mye hjemme så alt faller på meg.

Last edited:
Jeg har en ettåring i hus, så dagene er hektiske her også.
Lurer på om mannen er borte pga jobb eller om det er andre årsaker til at alt faller på deg? Er han på jobb, så får man ikke gjort så mye med det, men er det andre ting så må dere ta en prat slik at du kan avlastes litt.
Hold deg unna sukker og brus og prøv å få i deg energifull og sunn mat. Legg deg tidlig om kvelden slik at du får mange timer søvn pr natt siden du ikke kan sove på dagen. Noen ganger føler jeg at jeg ikke rekker annet enn å få ungen i seng, rydde opp etter kveldsmaten, en liten titt på mobilen før det er min tur på badet, men da funker jeg faktisk hele dagen etter. Blir kjedelig, men heller det enn å gå på tomgang.
Lykke til:D

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Vi er bønder, så nå de siste dagene har han tatt slåtten. Ikke vært i seng før i 4 tiden om morgenen, står opp kl 8 og på'n igjen. Så jeg klandrer han ikke for at han er mye borte. Å være bonde fører med seg en del "fravær" i heimen;-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi er bønder, så nå de siste dagene har han tatt slåtten. Ikke vært i seng før i 4 tiden om morgenen, står opp kl 8 og på'n igjen. Så jeg klandrer han ikke for at han er mye borte. Å være bonde fører med seg en del "fravær" i heimen;-)

Skjønner, vi får håpe det snart blir litt roligere tider. Du får teste ut noen av forslagene og se om det kan hjelpe noe. Lykke til :D

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 02.01.2015♡

Håper det blir litt bedre nå når snuppa er begynt i bhg igjen. Kjenner at den trassen hennes tærer veldig..

Jeg sender deg all mulig sympati. Skal jeg være ærlig, så er det du nevner i HI grunnen til at jeg har ventet en stund med å få nr. 2. At jeg var redd for å få et usannsynlig slitsomt svangerskap med mye dårlig samvittighet fordi små barn under 3 år krever utrolig mye. De lærer så utrolig mye, samtidig som frustrasjonsnivået over alt de ikke klarer er høyt. Det hjelper jo ikke deg noe...
Jeg tror nok det vil hjelpe på at dere får litt tid fra hverandre, så du ikke går oppå trassen hele tida jeg altså.
Så bør du sikre deg nok søvn, det er virkelig viktig altså.
Spis sundt, prøv å kom deg ut blandt andre folk litt også, man blir jo koko av å være sammen med småttiser hele tida. Avveksling er fint. Dra på besøk, eller inviter. Prøv å få til å få trent litt og prøv om du har mulighet til å få en time for deg selv av og til. Er det noen å spørre om barnevakt en kort eller lang stund? Be om hjelp. :)
Masse lykke til! :)

Back
Topp