2åring og antibiotikakur...

Jenta mi har halsbetennelse, og skal gå på en tidagers antibiotikakur. I dag er dag 5, og jeg har gått tom for ideer.

Dette smaker jo tydeligvis pyton, så jeg får det ikke i henne. Legen sa at jeg kunne blande det med drikke, men det kunne ikke blandes med melk eller juice.
Blandet det med Farris, men hun tok 2 skvetter og etter det nektet hun å drikke av kopp på 2 dager.

Jeg har prøvd å blande det med bringebærsylte og sjokoladesaus, første gangen gikk det greit, men andre gangen fikk jeg bare i henne en skje før hun nektet mer.
I dag prøvde jeg blåbærsylte og pisket krem, men heller det fikk jeg ikke i henne.

Siden jeg ikke får det i henne via mat, eller frivillig via sprøyte, blir jeg nødt til å legge henne på fanget mitt. (Hun sparker og slår noe helt forferdelig-forståelig nok!)
Jeg må åpne munnen hennes siden hun kniper igjen, og sprøyte det inn i henne. Dette er jo helt forferdelig både for meg og henne. Jeg vil henne ikke vondt, men jeg MÅ jo få i henne medisinen. Men hun spytter det jo bare ut igjen når hun gråter, eller sikler det ut. Og jeg har merket at hun har kastet opp noe av det i senga.
Hun skal ha morgen, middag og kveld, 5+5+10 ml, men jeg har sikkert ikke fått i henne nok.

Jeg er desperat etter gode råd og tips! Dette er helt forferdelig, og hun har 5 dager igjen emoticon

Her fungerte det kun med vanlijesaus :)  Prøvde alt mye annet også.   Du kan eventuelt høre med legen om du får en annen type som smaker bedre.

Her fungerte det kun med vanlijesaus :)  Prøvde alt mye annet også.   Du kan eventuelt høre med legen om du får en annen type som smaker bedre.

Vet ikke om hun er stor nok til det da, men hva med å prøve med belønning om hun er flink å tar medisinen? Du har prøvd alt annet jeg kom på hvertfall, håper noen har bedre ideer, lykke til!

Tusen takk for svar! 
Tror faktisk jeg har litt vaniljesaus i kjøleskapet, så kan prøve det i kveld :)

Belønning har jeg prøvd å lokke med, men det virker ikke til at hun skjønner det :/

samme dose fikk min 2 åring nå når hun hadde ørebetennelse og det skulle liksom smake jordbær, men hun likte det ikke. men jeg har nok tydeligvis fått teket på sprøyta. tar det som regel når hun sitter på do og jeg avleder litt med skravling også har jeg en våtserviett som jeg tørker litt hardt over munnen hennes rett etter at jeg har sprøyta det inn, mens jeg bøyer hodet hennes litt bakover. det har godt veldig bra. var et par ganger som samboern måtte holde henne fast med makt også, huff.
her funka ikke belønning, men heller å være kjapp og konsekvent.

hendte også at jeg lot hun få stå på fryseboksen eller på benken på bade, avlede litt med nye steder og bare sprøyte på og det og gikk supert. men det må skje fort har jeg lært.

lykke til :) ikke morro med kur.

Back
Topp