I hen her som bruker nyttigheten med FaceTime da? Det går jo selvsagt kun om barnet er hjemme med feks en iPad/iPod
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ser den med å ringe foreldrene til venner.. Men hos oss er det ikke så lett da de farter og fær over store områder. Er tungvint å ringe 4-5 stykker, for så å vite at de er å klatrer i busker et stykke unna foreldre.. Og det når han måtte hjem til middag..De trenger vel strengt tatt ikke å ha med seg tlf på skolen. Hadde aldri tilgang på tlf på skoleveien vi heller, og her har vi foreldrene blitt enige om at dersom noen skal være med noen hjem etter skolen så skal det avtales på forhånd. Dersom de trenger å ta kontakt i løpet av skoledagen så er det telefoner tilgjengelig på skolen. Her hvor vi bor så har jeg tlfnr til foreldrene til mine barns venner. Dersom de er ute og farter får jeg alltids tak i dem via en eller annen forelder...
Sent from my iPhone using BV Forum
Er ikke like enkelt da nei. Her er det ikke så mange forskjellige steder de kan være. Dessuten er det stort sett bare eldstemann som er ute og farter ennå, og han er sånn at han passer klokka selv og sier fra hvor han er. Lillebroren kan nok bli vanskeligere å kontrollere ettersom han har lettere for bare å bli med de andre uten å tenke på at han kanskje ikke har lov...Ser den med å ringe foreldrene til venner.. Men hos oss er det ikke så lett da de farter og fær over store områder. Er tungvint å ringe 4-5 stykker, for så å vite at de er å klatrer i busker et stykke unna foreldre.. Og det når han måtte hjem til middag..
En 2.kl har ingenting å gjøre med mobil på skolen- her er det vi voksne som skal "kontrollere og styre" besøk.
Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen
Den vi har hjemme for å bruke hvis de er hjemme alene er en gammel en som det ikke går an å spille med, kun for ringing. Da vi byttet ut iphone'ene våre i vår beholdt vi de gamle for spilling. Guttene har på en måte en hver, men vi har kodene og bestemmer når de får spille.Personlig mener jeg at en mobiltelefon er falsk trygghet.
Å gi ett barn en mobiltelefon er bare å gi barnet nok en dings å spille på. Om man skal gi små barn en mobil, gi dem en enkel tastetelefon, uten internett og spill. kjekt å ha, men langt ifra nødvendig.
Som jeg nevnte over, så er min kar heldigvis ikke opptatt av tlf, og er jeg som må be han ta den med. Den ligg i lomma hele tida. De er ikke i sånn spille på tlf modus den gjengen- heldigvis, og enn så lengePersonlig mener jeg at en mobiltelefon er falsk trygghet.
Å gi ett barn en mobiltelefon er bare å gi barnet nok en dings å spille på. Om man skal gi små barn en mobil, gi dem en enkel tastetelefon, uten internett og spill. kjekt å ha, men langt ifra nødvendig.
Personlig mener jeg at en mobiltelefon er falsk trygghet.
Vår har smart tlf. For jeg syns det er mye bedre enn de gamle greiene jeg hadde når jeg var lita. Btw - Da spilte jeg snake hele møckings tidenPersonlig mener jeg at en mobiltelefon er falsk trygghet.
min 2 klassing har ikkeHvor normalt er det med 1 klassinger med mobil? Snart så datteren min er den eneste i klassen uten.. Hun går hjem etter skolen og er litt alene før vi kommer fra jobb, og ei mor til ei i klassen skjønner ikke at vi tørr uten at hu har mobil. Jeg klarte det jo når jeg var liten, og skjer det noe er det å løpe til naboen...
TuMmY LoVe