.

Jøss så merkelig at folk dømmer. Her opplever jeg at folk ikke kommenterer kropp, heldigvis. Burde jo være like greit å være tynn etter fødsel enn pløsete. Men noen blir kanskje misunnelige? Ikke vet jeg, er leit at folk i det hele tatt skal kommentere andres kropper syns jeg, alt er normalt.
 
Er det mulig :eek: det er jo fantastisk at du har kommet deg så godt etter fødsel. Jeg tipper de fleste er missunnelige på at du har gått ned etter fødsel og ikke har strekkmerker osv.:rolleyes:

For meg er det ingenting som er "normalen" noen veier mer etter og andre veier mindre etter og sånn er det bare. Tror det er litt vanskelig for de fleste å akseptere at noen kan "komme bedre ut" av et svangerskap en de selv kanskje gjorde.
Jeg har fått masse strekkmerker (jeg har ikke noe i mot de heller) og lagt på meg (ikke like fornøyd med de ekstra kg da:hilarious:), men formen har vært upåklagelig :)
Barnepleieren var i sjokk når ho kom inn 2t etter fødsel for å høre om jeg måtte på do fordi jeg hadde jo allerede vært oppe på do :hilarious:

Ble litt avsporing der, men hvis "vennindene" dine ikke klarer å snakke med deg fordi du har gått ned i vekt etter fødsel og ikke har strekkmerker så er de i grunnen ikke værdt det. Og føler du deg uglesett i termingruppen burde du heller melde deg ut ❤ du må heller nyte babyen din og ikke tenke på andre :) de får være så hårsåre de vil
 
❤️ Pust med magen og prøv å forstå at ikke alt dreier seg om deg. Om noen legger ut bilder av en uperfekt mage med masse strekkmerker kan det hende de synes det er skummelt og at det er et stort steg for dem, og at likes og kommentarer er fordi de turte. Litt som at en med ansiktet fult av brannskader får mer cred for å vise seg på TV enn en modell.

Underbevisst tenker nok folk at du som ser så flott ut er klar over det selv og sikkert får masse komplimenter og positiv oppmerksomhet, og de tror kanskje at du ikke behøver å høre det. At du ser det selv.

Men det er jo nettopp sånn at hvordan man har det ikke har noe med utseendet å gjøre, men hormoner har mye å si som du selv er inne på.

Prøv å akseptere deg selv uansett og ikke vær opptatt av å få bekreftelse fra andre. Med andre ord: ikke la andres tilbakemeldinger (eller mangel på tilbakemeldinger) få bestemme ditt humør eller hvordan du skal føle deg :) ❤️

Det er kun én person som kan gjøre deg lykkelig og det er deg selv.

Folk sier og gjør mye dumt, som regel er det ikke ment slemt, folk er bare ubetenksomme.

Uansett hvor pen eller stygg man er kan man ha det bra og føle seg fantastisk, eller ha det dårlig og føle seg forferdelig. Det er lett å glemme.

Da jeg var gravid gikk jeg også ned i vekt (også hyperemesis, spøy hele tida og fikk ikke i meg noe mat), og folk sa «så flott du ser ut!». Jeg synes det var fælt. Fordi de samtidig sa indirekte at det er fint å spy i graviditeten. Det er naturlig å gå opp i vekt. Om man ikke gjør det (som deg og meg) er det ikke ideelt med mindre man har mye å tære på. Det betyr jo ikke at vi skal få tyn for at vi ikke klarte å gå opp mer, men heller ikke at man skal applaudere og oppfordre til at folk skal gå opp minst mulig i graviditeten.

Jeg synes generelt alle kan kommentere andres kropper mindre, og heller fokusere på hvordan man har det. Jeg synes det var utidig at alle følte det var fritt fram kommentere kroppen min da jeg var gravid: alt fra kolleger til butikkdama.

Men igjen tror jeg ingen av dem mente noe vondt med noen av kommentarene sine (som «oi, er du 7 måneder på vei? Du ser jo ut som du bare er 3 mnd på vei, så deilig det må være å være i så god form» (og jeg var i elendig form)). Jeg tror folk ikke alltid helt vet hva de skal si og som regel mener det godt.

Når man slutter å bry seg så mye om hva andre måtte mene får man det mye bedre :)
 
Det høres ut som om folk rundt deg er sinnsykt sjalu. Hev hodet og vær stolt, ikke irriter deg over slike ynkelig mennesker. Og vær glad kroppen din er så snill mot deg.

Hilsen Tigerstripa ;)
 
Som andre her sier, folk er sikker bare misunnelige.

Kom selv veldig godt ut av begge graviditetene mine, ingen strekkmerker, ekstra kilo eller hengete hud. Jeg kvier meg faktisk for å vise meg i bikini eller ettersittende klær fordi jeg er redd for samme reaksjoner som du har fått.
 
Heihei og hopp!

Jeg hadde det nøyaktig likt da jeg fikk første, men det var pga oppkast 24/7 i 7 mnd. Fikk bare 2 mnd der jeg levde sånn høvelig normalt, men sliten. Å det varte leeeeenge etter fødselen før jeg endeliiiiig klarte å legge på meg igjen det tapte :) jeg grente på meg mer muskelmasse, så kiloene gikk oppover :) drit i dem som dømmer, lukk dem ute, å gå den veien som får deg til å smile heller ❤️
 
Ja og det tørr jeg ihvertfall ikke si til noen av de hårsåre, at jeg faktisk ikkje vil mer ned i vekt men heller opp igjen 5 kilo, for det er der jeg føler meg best.
Har ikkje mange venner, og nå ser d jo ut som jeg sitter igjen helt alene fordi jeg ikkje endte opp som dem etter fødsel. men takk gud for at jeg da har mannen og vi har laget meg min egen lille bestevenn![emoji169]

Ser jeg bor på helt feil plass, for i denne byen var tydeligvis kroppspresset og sjalusien helt grusom.

Nei, den ser jeg :) men man må bare «gå straka vegen forbi» dem å ignorere i stor grad for å fokusere på det som er viktig for en selv og sine ❤️ Så kan dem som støtter henge seg på heller om ønskelig :) mn har hele livet på å få venner som faktisk er snill :D
 
Ingen har noen med hvordan kroppen din ser ut. Hilsen ei som har poppa 4 Kids og har flat mage. Slik er bare min kropp, har ikke gjort noe for det. Og folk må bare kommentere. Ufattelig teit egentlig. Den teiteste kommentaren jeg har fått etter denne fødselen (tvillinger) er "jaja, men du hadde jo nesten ikke mage da". Da sier jeg bare fint, "klart jeg hadde mage, med 4.8kg baby, 1.2kg morkake + diverse greier" :p da blir dem stille ;) og det er alltid de som tar det opp. Jeg nevner aldri min egen mage. Hvorfor skulle jeg det? Annet enn å si at jeg elsker kroppen min for å ha bært fram alle de fine barna mine ❤️
IKKE bry deg om andre! Vær glad og STOLT over hva kroppen din har klart! Kvinnekroppen er magisk :) ❤️ ❤️
 
Back
Topp