.

Hei på dere :)

Jeg er henvist til IVF på Rikshospitalet. I ventetiden går jeg på Letrozol og Metformin. Venter eggløsning en av disse dagene.

Legen min var usikker på om Riksen var forbeholdt de med «tyngre problemstillinger» enn meg. Dersom vi blir avvist der, står henvisning til Porsgrunn for tur. Jeg har et modningsproblem, altså mange egg, utredning viser at vi kommer til å klare å få egne barn, vi må bare ha hjelp til å plukke ut det riktige egget [emoji2] Mannen er problemløs

Så; vet dere om Riksen er forbeholdt litt tyngre problemstillinger som feks krever operasjon? Alle tips og erfaringer tas i mot med stor takk :)

Neida, Riksen tar alle de, unntakene deres er kvinner over 38 år og par som har ett felles barn fra før.

Lykke til på riksen!

Trivdes godt der, selv om det er litt samlebåndsfølelse. Men har du høy amh? Jeg har på 43, og de sa de egentlig skulle satt meg på kort protokoll, men jeg ble satt på lang protokoll..

Endte opp med 46 egg hvor 22 havnet i fryseren. Så flott resultat til slutt, men ble overstimulert og måtte vente et par mnd etter forsøk før jeg fikk innsett. Og så litt mørkt ut underveis i forhold til at hele forsøket kunne bli avbrutt.

Takk for fint svar [emoji8] Det er slike opplysninger som gjør det lettere å gå denne tiden i møte [emoji16][emoji1303]

Jeg har AMH på 41. Mange fine egg, men dessverre mange som er av svært dårlig kvalitet. Vi trenger derfor hjelp til å plukke friske og fine egg til forsøka. Lang og kort protokoll har jeg ikke peiling på enda...

Ble du gravid på første forsøk/innsett? Legen mente at vi lett kom til å bli gravide ved slik hjelp, da alt annet ligger til rette. Men etter et år med prøving på egenhånd klarer jeg liksom ikke å tro på at det skal gå så lett herifra...

Jeg er nå gravid på første forsøk, men tredje innsett :-) Vi er uforklarlig barnløse, så jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro når vi startet med IVF.

Siste innsett jeg hadde i april (som jeg ble gravid på) sa legen at de håpet at de skulle få meg gravid snart, at nå var det på tide!

Så selv om kontrollene er litt hektiske og de ikke akkurat forklarer prosessen i minste detalj så vil de bare gjøre deg gravid!

På forsamtalen tror jeg de bestemmer medisineringen, så hvis du bare sier det du vet om eggene dine fra før, så setter de nok opp en god plan til deg.

Tok litt tid fra forsamtale til forsøk på meg, men når jeg først startet med forsøk og innsett så var ventetiden kort for meg.

Uttak er det en grunn til at man får smertestillende, de er jo tross alt inni der og graver med en gigantisk nål :sorry: jeg synes det var grusomt.
Så jeg var livredd og trodde innsett kom til å være likt, men det merket jeg ikke engang.

Back
Topp