-19% vekstavvik,erfaringer??

skytten_83

Elsker forumet
Var på vekstkontroll i dag, er 38+1, og det var -19%..fikk ny time om 6 dager...jenta var aktiv og frisk ellers,men liten rundt magen spesielt...er veldig bekymret.. Jordmoren trodde og håpte at jeg hadde fødd i løpet av ei uke da...
Andre med erfaringer??

Vi hadde vel -25% avvik, og fikk en meget sunn og frisk liten gutt.
Ikke noe galt med ham. Han var bare liten av natur.
De sa også på UL'en hvor det oppdaget det, at siden han hadde de riktige proporsjonene, var det ingenting å bekymre seg for, og at jeg skulle komme inn igjen om en ukes tid.
Hadde de ment det var noe mer galt med jenten din, hadde antakelig måtte blitt på sykehuset.

Dette går bra vet du.

Vår lille prinsesse var vel -19% lenge.. De gjør ikke noe føre det er -20-25%.
Vi kom på sykehuset hver 2 uke og måtte inn på sykehuset om hun ikke sparket iløpet av en halv dag. Hun var ikke aktiv i hele tatt. Så ble ofte turer inn ditt. Da hun var -29% tok de henne med ks.Hun ble tatt ut i uke 35+3.

Hun er idag en meget aktiv jente på 16 mnd og veier 8kg :)
Hun går/løper og klatrer som bare det, men har vært mye syk :(

hadde vel -18 prosent og en frisk og velskapt gutt blei født som isje hadde någe avik :)

Tusen takk for svar! Blir jo litt bekymret for den lille...vil jo at hun skal vokse seg sunn og frisk!!

Her (Nordlandssykehuset) er beskjeden at 20 prosent over eller under gjennomsnittet er normale variasjoner, og at unger kommer i alle former og fasonger så det trenger ikke være noe galt uansett, men greit å følge med hvis det avviker veldig.. det er det eneste jeg har å bidra med dessverre.

Synes du skal høre på Eier av en gutt, jeg, det var et bra svar :)

Eier av en gutt med huleboer skrev:
Vi hadde vel -25% avvik, og fikk en meget sunn og frisk liten gutt.
Ikke noe galt med ham. Han var bare liten av natur.
De sa også på UL'en hvor det oppdaget det, at siden han hadde de riktige proporsjonene, var det ingenting å bekymre seg for, og at jeg skulle komme inn igjen om en ukes tid.
Hadde de ment det var noe mer galt med jenten din, hadde antakelig måtte blitt på sykehuset.

Dette går bra vet du.

Tusen takk!! Dette var godt å lese! Klem

Min minste ble født med 40% vekstavvik, veide 2100g da hun ble født i uke 37+5 utifra ul termin eller uke 40+0 utifra menstermin. Ble fulgt opp med UL annehver dag da de fant det ut, og beskjed om at jeg ble satt igang om de så at hun ikke hadde det bra der inne.

Hun var helt frisk, og er fortsatt en liten 2,5 åring i dag med sine 83cm og 10kg =)

Jeg hadde og en veldig fin fødsel med henne hvor jeg ble tatt veldig godt vare på ettersom de ikke visste helt hvorfor hun var liten =)

Masse lykke til med fødselen, og det viktigste trivseltegnet er at det er godt med liv, og husk å ta kontakt med engang du merker endring =)

Back
Topp