19 mnd og soving :(

Bkno9620862

Andre møte med forumet
Vi har en gutt på 19 måneder. Siste uken i august begynte han i ny barnehage, samt at vi flyttet til ny leilighet.

Barnefar arbeider i en annen by og pendler mellom, slik at vi snakker sammen på Skype hver dag.
Fram til vi flyttet inn i den nye leiligheten har gutten vår sovet på samme rom som oss. Den første 1,5 uken etter vi flyttet hit var det ingen problem med å legge han på eget rom, og han sovnet ganske fort. Nå er de total endring! Plutselig nekter han, bare jeg nevner ordet legge seg begynner han å gråte. Jeg får så vidt lagt han ned i sengen før han står oppreist. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre.. Han har holdt på slik i litt over en uke nå. Kan det være en periode?
For og ikke forstyrre de andre beboerne kan jeg ikke la han holde på slik lenge, så det har endt med at han sovner på sofaen. Av og til har jeg klart å bære han i seng uten at han våkner, andre gang ikke. Jeg vet jo at det er helt feil at han skal sovne å sofaen, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Fortvilt mamma.

Ikke godt å si om det er en periode eller ikke. Frøkna mi ble 2 år i juli og har hatt noen sånne dager hun også. De gangene sier vi bare at hun ikke trenger og sove, men at hun må være stille og at hun kan kose med bamsen sin. Vi sier hade når vi går ut istedet for natta og vi forteller at vi er i stua og passer på om det skulle være noe og at vi kommer å legger på dyna når hun har sovnet. Og minner på at hun ikke trenger og sove med en gang om hun ikke vil. Hun sover fortsatt i sprinkelseng, så for min del må hun gjerne stå i senga om hun vil det, de er store nok til å sette seg og legge seg ned selv. De har jo på pysj.

Back
Topp