!!!

Fikk også den følelsen akkurat.. er litt bak deg da, 33+5:p sykt å tenke at det snart plutselig skjer!
 
Skulle bare ønske det var sjangs for at jeg føder før termin. Når begynner jordmor å sjekke modning?
 
Samme her!! Så nå er det redebygging for alle penga og det har også nettopp gått opp for meg at hufsa mi skal romme et helt hode. Fikk et glimt i speilet her om dagen og bare "shit, det skal jo skje med MEG DER NEDE, det jeg har sett utallige ganger på YouTube og trodde jeg var heeelt chill med". :p
 
Var fødeboom på juni i går så vi nærmer oss :)
Bagen er halvpakket, må gå gjennom og se om det er noe mer som kan legges i snart.
35 uker på fredag, og da er det bare en uke før jeg får føde på Det sykehuset jeg vil på (de tar ikke premature før 36) så da er jeg klar (kan vente til uke 37 men da er han nok stor nok, siden han ikke akkurat er liten nå)
 
Har fått igangsetting 26 juli og modningsakupunktur 18 juli. Tror ikkje jeg rekker igangsettingen.... Jeg reagerer utrolig bra på akupunktur.. Tre kvarter etter at jeg fikk modningsakupunkt sist gang gikk vannet og jeg fra 2-8 cm på tre kvarter... Intenst!
 
Skulle bare ønske det var sjangs for at jeg føder før termin. Når begynner jordmor å sjekke modning?


Kanskje teit spørsmål men hvordan sjekker jordmor modningen? Min jordmor forteller så lite til meg:s prøver å spørre henne det jeg kommer på, men ikke veldig mye svar fra henne:/
 
Skulle bare ønske det var sjangs for at jeg føder før termin. Når begynner jordmor å sjekke modning?

Hihihi, du sier det om og om igjen, skal vedde på at du føder to uker før eller noe, hihi ;) Prøver du å jinxe med meninga kanskje? :p
 
Kanskje teit spørsmål men hvordan sjekker jordmor modningen? Min jordmor forteller så lite til meg:s prøver å spørre henne det jeg kommer på, men ikke veldig mye svar fra henne:/

De kjenner på livmorhalsen. Om den er hard som nesetippen og lukket, så er det ikke modent. Om det er mykt som leppene, så er det modent. Det kan også være litt åpning når man er moden, mange går med 1-2-3 cm åpning i mange uker før fødselen starter. Og så kan jordmor "strippe" deg, da tror jeg hun tar tak/stikker fingeren inn i livmorhalsen (som må være moden/myk tror jeg) og så drar og tøyer hun. Tror det er sånn ca drit ubehagelig å bli strippa.

Jeg ble aldri sjekka sist, er ikke vanlig heller. Grunnen er at man kan være moden lenge før det skjer noe, og ei med en helt lukket og umoden livmorhals kan gå i fødsel innen veldig kort tid. Så det kan gi feil signal da liksom, å sjekke det....
 
Skulle bare ønske det var sjangs for at jeg føder før termin. Når begynner jordmor å sjekke modning?
Er veldig forskjell på det fra jordmor til jordmor.har hatt en som ikke ønsket å sjekke modenhet i det hele tatt før termin, ei som strippet meg en uke før termin og hun jeg har nå vil sjekke fra uke 38. Spør jordmoren din:)
 
Når jeg tenker meg om så sjekket ikke hun hadde sist før på overtid.
 
De kjenner på livmorhalsen. Om den er hard som nesetippen og lukket, så er det ikke modent. Om det er mykt som leppene, så er det modent. Det kan også være litt åpning når man er moden, mange går med 1-2-3 cm åpning i mange uker før fødselen starter. Og så kan jordmor "strippe" deg, da tror jeg hun tar tak/stikker fingeren inn i livmorhalsen (som må være moden/myk tror jeg) og så drar og tøyer hun. Tror det er sånn ca drit ubehagelig å bli strippa.

Jeg ble aldri sjekka sist, er ikke vanlig heller. Grunnen er at man kan være moden lenge før det skjer noe, og ei med en helt lukket og umoden livmorhals kan gå i fødsel innen veldig kort tid. Så det kan gi feil signal da liksom, å sjekke det....
Takk for svar:) huff hater gynekologiske undersøkelse:/// gravid for første gang..
 
Takk for svar:) huff hater gynekologiske undersøkelse:/// gravid for første gang..

Du trenger ikke sjekke modning om du ikke vil, og under fødsel så pleier de å holde det til et minimum. Det går nok bra :) Du kan jo evt skrive det i et fødebrev også, at du vil ha minst mulig GU.
 
Du trenger ikke sjekke modning om du ikke vil, og under fødsel så pleier de å holde det til et minimum. Det går nok bra :) Du kan jo evt skrive det i et fødebrev også, at du vil ha minst mulig GU.
Håper ikke at jeg trenger det:) Når skriver man et fødebrev og er det vanlig å gjøre det på alle sykehus?
 
Jeg er bare 32 uker idag men begynner allikevel å kjenne litt på tiden :)
Ikke pakket fødebagen enda , tenkte å gjøre det om noen uker :)
Har lyst til å prøve akupunktur og høre om jordmor kan sjekke rundt uke 38 om hvordan jeg ligger ann Haha:)
 
Håper ikke at jeg trenger det:) Når skriver man et fødebrev og er det vanlig å gjøre det på alle sykehus?

Man må ikke ha fødebrev, det er opp til hver enkelt. Jeg synes det var greit sist å ha formulert et par ord om hva jeg tenkte. Kan stå en eller ti ting der, men er uansett greit å slippe å tenke på hva du vil informere jordmor om når du kommer inn kanskje i aktiv fødsel. Er en tråd lott lenger opp her om dette med fødebrev, det er veldig fortelling hvordan folk tenker på det :)
 
Back
Topp