18, og vil ha barn

Amliee

Andre møte med forumet
Som jeg skrev her tidligere i dag, jeg mista den forige jeg hadde i magen. Sånn skjer, men nå vil jeg som sagt prøve igjen. Syns dere det er alt for tidlig? Ikke at jeg tenker så mye på hva andre mener, men vil bare ha litt av andres synspunkter enn bare meg og kjæresten min sine:)

jeg er 18 og sambo er 26, vært prøvere i 1 åt + blir straks 19 nå.
føler du deg klar så ikke hør på andre:)

om dere er klar for barn, hvorfor trenger du da andres synspunkter? det er jo helt opp til dere hva dere vil da...
skjønte ikke helt meninga med innlegget jeg...

Jeg var ikke klar når jeg var 18 år, men om du er klar så skal du lytte til deg selv og ingen andre..

Vist dere syns dere er klar for ett barn så er det bare å begynne å prøving

Fikk selv Emma når jeg var 19 år å starter prøving nå for å få en til. 
Blir 21 i november 

Enig, er nok veldig individuelt!! Alt etter hva slags type du er, noen er klar tidligere enn andre. [:)]

Jeg tror du kan bli akkurat like flott mor som alle andre uavhengi av alder.
Selv om det er lettere å vente til dere har hus, fastejobber osv....
Men det er ikke jeg den rette til å si får jeg venta ikke er overlykkelig over at jeg har min lille snuppe nå...
Selv om jeg savner å ha hus istede for leilighet så kommer det når det kommer=)

du er klar når du er klar[:)]
selv ble jeg gravid som 15 åring og da følte jeg MEG klar, nå er jeg 19 år og tobarnsmor[:)]

om du er klar så er du klar:)
jeg var 18 når jeg ble gravid og det er det beste som har sjedd meg:)
og vi har det helt knallbra:)

Jeg har ønska meg barn siden jeg var 14, og på slutten ble jeg helt tussete. Ble sjalu på jenter jeg så med stor mage, gikk i butikkene og kikket på babyklær, planla navn og alt til punkt og prikke. Men jeg greide å vente til jeg møtte den rette pappaen, og til jeg var 21, før jeg faktisk ble gravid. Og visst er det kos, men det er SÅ mye tøffere enn du kan forestille deg.

Du får ikke gjort noe annet. Du må kutte ut fester, kino, shopping, alt mulig. Ingen av mine venner har fått barn enda, og da blir man helt isolert. I begynnelsen får man hverken sove eller dusje eller noe ting! Jeg elsker gutten min, og det er fint å ha barn, men om jeg kunne valgt å få akkurat ham om et par år frem i tid, så hadde jeg nok takket ja til det. Siden du først spør, så er rådet mitt VENT, uansett hvor lyst du har. Bli i alle fall ferdig med videregående først, for det er kjempetungt å ta igjen.

Du kan fortsatt være ung og kul mor om du venter litt til. Foreldretiden kan du få når som helst. Tenårene og studietiden og alt som hører med får du aldri tilbake.

ORIGINAL: Roxanne

Jeg har ønska meg barn siden jeg var 14, og på slutten ble jeg helt tussete. Ble sjalu på jenter jeg så med stor mage, gikk i butikkene og kikket på babyklær, planla navn og alt til punkt og prikke. Men jeg greide å vente til jeg møtte den rette pappaen, og til jeg var 21, før jeg faktisk ble gravid. Og visst er det kos, men det er SÅ mye tøffere enn du kan forestille deg.

Du får ikke gjort noe annet. Du må kutte ut fester, kino, shopping, alt mulig. Ingen av mine venner har fått barn enda, og da blir man helt isolert. I begynnelsen får man hverken sove eller dusje eller noe ting! Jeg elsker gutten min, og det er fint å ha barn, men om jeg kunne valgt å få akkurat ham om et par år frem i tid, så hadde jeg nok takket ja til det. Siden du først spør, så er rådet mitt VENT, uansett hvor lyst du har. Bli i alle fall ferdig med videregående først, for det er kjempetungt å ta igjen.

Du kan fortsatt være ung og kul mor om du venter litt til. Foreldretiden kan du få når som helst. Tenårene og studietiden og alt som hører med får du aldri tilbake.

Bra skrevet, og dette av en som vet hva hun snakker om[;)]

ORIGINAL: Roxanne

Denne var veldig fornuftig. Hva er det som haster sånn, du har da meget god tid. tillat deg selv å være ung og egositisk. Når du blir mamma er de dagene over...

Back
Topp