.

Var ikke en negativ opplevelse for meg og mini i alle fall ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Blir gøy å se hvordan vi opplever det :) De fleste jeg har snakket med har gode erfaringer...

Blir gøy å se hvordan vi opplever det :) De fleste jeg har snakket med har gode erfaringer...

Jeg har hørt mange som aldri har reist med baby noe særlig snakke om hvor fælt og slitsomt det må være. Men de som faktisk har gjort det har stort sett bare positive erfaringer. Det handler nok mye om hvilken innstilling man har til hvordan det blir og om man er flink til å planlegge og ta forhåndsregler.

Sent from my iPad using BV Forum

jeg har kanskje litt fordommer mot å reise med baby. Har ikke prøvd det selv :P Kan ikke se for meg hvordan det skulle gått... hahaha! Men er kanskje ikke så ille som jeg forestiller meg :-)

Eg vart veeeldig positiv overaska og håpar på ein liten tur i september :)

❤️Gutt 24.02.14❤️

Jeg tror det hadde vært et styr uten like å reise på Sydentur med mini.

1: Han hater vogna
2: Han trivdes ikke veldig godt med varmen her i sommer.
3: Han er så sinnsykt nysgjerrig :p
4: Vi sliter mer enn nok med søvnen hjemme. Han må sove i senga si på dagtid også. Etter 5 mnd med kamp om dagsovinga orka jeg ikke mer, han sover evt i senga si.
5: Han hater å kjøre bil. Nærmeste flyplass er 3 timers kjøring. Han hater helt sikkert fly også :p

Også tenker jeg at jeg fint kan dra til syden uten mini. Husmorferie kalles det. Sambo er ikke så glad i syden, så da kan de ha en gutteuke hjemme mens jeg deiger meg på stranda i en uke. ;) Jeg ser ikke for meg at det er noe gøy for små barn å reise til syden i 40 varme.. Om man bare skal ha en norsk sommer kan man like godt være hjemme mener jeg da. Første gangen jeg var i varmere strøk var jeg 16, betalt og bestilt ferie selv. Jeg har klart meg fint jeg også :)

Jeg tror det hadde vært et styr uten like å reise på Sydentur med mini.

1: Han hater vogna
2: Han trivdes ikke veldig godt med varmen her i sommer.
3: Han er så sinnsykt nysgjerrig :p
4: Vi sliter mer enn nok med søvnen hjemme. Han må sove i senga si på dagtid også. Etter 5 mnd med kamp om dagsovinga orka jeg ikke mer, han sover evt i senga si.
5: Han hater å kjøre bil. Nærmeste flyplass er 3 timers kjøring. Han hater helt sikkert fly også :p

Også tenker jeg at jeg fint kan dra til syden uten mini. Husmorferie kalles det. Sambo er ikke så glad i syden, så da kan de ha en gutteuke hjemme mens jeg deiger meg på stranda i en uke. ;) Jeg ser ikke for meg at det er noe gøy for små barn å reise til syden i 40 varme.. Om man bare skal ha en norsk sommer kan man like godt være hjemme mener jeg da. Første gangen jeg var i varmere strøk var jeg 16, betalt og bestilt ferie selv. Jeg har klart meg fint jeg også :)
Som sagt, man ser an ungen sin.. Og for min del, som bor i nord norge, så er som regel norsk sommer 10 grader og regn med stiv kuling og fare for haggel. Jeg kunne aldri tenkt meg å dra en plass med 40 varmegrader, jeg har det fint nok med 25 grader jeg ;) man er forskjellig, og godt er nå det.

Februar-14 mamma <3

Som sagt, man ser an ungen sin.. Og for min del, som bor i nord norge, så er som regel norsk sommer 10 grader og regn med stiv kuling og fare for haggel. Jeg kunne aldri tenkt meg å dra en plass med 40 varmegrader, jeg har det fint nok med 25 grader jeg ;) man er forskjellig, og godt er nå det.

Februar-14 mamma <3

Enig med du :)

Vært en del ganger i syden og har aldri vært oppi 40grader, utenom en gang da jeg var liten. Da var det hetebølge i europa :) Spørs jo helt hvor man reiser...

I tillegg til det du skrev, er det uaktuelt for meg å reise fra mini en uke!

Vi skal mer på storbyferie enn syden. Gleder meg både til bassengliv, shopping og spise ute (ungen blir putta i pysj i vogna så er det natta for henne).
Men aller aller mest til å være en familie på tre! Vi har ikke vært noe sammen i sommer, så det skal bli så deilig :)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi kom hjem for en uke siden etter to uker i syden. Gikk veldig bra, men så har jeg en utrolig snill gutt som bare er fornøyd hele tiden og sover godt både på dagen og natten :) Det var ganske varmt, men han badet i bassenget og når han sov så hadde han en fuktig klut over seg.

Eneste negative som skjedde var at han ble syk for første gang. Fikk noe væskefylte blemmer/utslett som jeg er usikker på hva var. Endte opp en natt på sykehus pga dehydrering. Legen på sykehuset der mente det var munn, fot og hånd virus, mens legen her hjemme mente det var vannkopper:eek:

Vi kom hjem for en uke siden etter to uker i syden. Gikk veldig bra, men så har jeg en utrolig snill gutt som bare er fornøyd hele tiden og sover godt både på dagen og natten :) Det var ganske varmt, men han badet i bassenget og når han sov så hadde han en fuktig klut over seg.

Eneste negative som skjedde var at han ble syk for første gang. Fikk noe væskefylte blemmer/utslett som jeg er usikker på hva var. Endte opp en natt på sykehus pga dehydrering. Legen på sykehuset der mente det var munn, fot og hånd virus, mens legen her hjemme mente det var vannkopper:eek:

Uff!! Har de funnet ut hva det er da??

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi skal på hytta neste helg, og jeg er allerede stressa for hvordan det skal gå.
Jeg er over gjennomsnittet opphengt i søvn kan man si.
Tidligere har vi brukt vognbagen som seng, men nå har vi bytta til sportsdel og i tillegg er det nok litt for trangt i bagen for henne.
Så da skal hun sove i reiseseng og jeg er redd for at hun ikke får sove.

Hadde jo sikkert fått mentalt sammenbrudd hvis jeg skulle dratt til syden, bare tanken på å reise så langt gjør meg sjelven.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Vi skal på hytta neste helg, og jeg er allerede stressa for hvordan det skal gå.
Jeg er over gjennomsnittet opphengt i søvn kan man si.
Tidligere har vi brukt vognbagen som seng, men nå har vi bytta til sportsdel og i tillegg er det nok litt for trangt i bagen for henne.
Så da skal hun sove i reiseseng og jeg er redd for at hun ikke får sove.

Hadde jo sikkert fått mentalt sammenbrudd hvis jeg skulle dratt til syden, bare tanken på å reise så langt gjør meg sjelven.

Har dere reisesenga hos dere? Ville ha prøvd den på forhånd, ta også evt. med egen madrass til den (vi pleide ofte å ta med madrassen til sprinkelsenga til storebror når vi var på overnatting på ulike steder). Ta også det samme teppet/dyna hun bruker og evt skinn hvis hun bruker det når hun sover. Jo mere kjente gjenstander når hun skal sove jo bedre. Soveposen til lillebror blir med til syden for å si det sånn;)

Har dere reisesenga hos dere? Ville ha prøvd den på forhånd, ta også evt. med egen madrass til den (vi pleide ofte å ta med madrassen til sprinkelsenga til storebror når vi var på overnatting på ulike steder). Ta også det samme teppet/dyna hun bruker og evt skinn hvis hun bruker det når hun sover. Jo mere kjente gjenstander når hun skal sove jo bedre. Soveposen til lillebror blir med til syden for å si det sånn;)
Nei, den står fast på hytta. Tenkte å ta med dyna hennes og kanskje det laknet hun har i senga nå.
Vi har den tjukkeste ikea - madrassen, så den er litt styrete å dra med seg. Jeg tror innerst inne at det går greit, jeg bare blir litt stressa likevel:)

Nei, den står fast på hytta. Tenkte å ta med dyna hennes og kanskje det laknet hun har i senga nå.
Vi har den tjukkeste ikea - madrassen, så den er litt styrete å dra med seg. Jeg tror innerst inne at det går greit, jeg bare blir litt stressa likevel:)

Du får kjøpt sånn reise madrass på babyshop/barnashus. Fungerar greitt her :)

Junior 24.02.14 ❤️❤️

Du får kjøpt sånn reise madrass på babyshop/barnashus. Fungerar greitt her :)

Junior 24.02.14 ❤️❤️
Det er hytta til svigers og de som har kjøpt inn senga, så godt mulig de har sånn madrass. Men det er ikke bare jenta mi som skal bruke reisesenga, kusinene hennes også. Så madrassen må nok ligge på hytta.
Det går sikkert fint, er bare jeg som alltid finner noe å bekymre meg over;)

Det er hytta til svigers og de som har kjøpt inn senga, så godt mulig de har sånn madrass. Men det er ikke bare jenta mi som skal bruke reisesenga, kusinene hennes også. Så madrassen må nok ligge på hytta.
Det går sikkert fint, er bare jeg som alltid finner noe å bekymre meg over;)

Hvis det er mardrass som hører til reisesenga vil jeg bare tipse om at de gjerne er vonde og harde, derfor vi alltid har hatt med vanlig madrass til han når vi har brukt reiseseng. Kommer litt ann på reisesenga da, den i vår er ok nok, mens den vennepar hadde var skikkelig hard.

Jeg syns det er mer stress. Jeg syns det er stress å kjøre til foreldrene mine som bor 2 timer unna... :p Så sydentur er foreløpig uaktuelt :p
Blir bare stressa om jeg ikke planlegger og skriver lister. Eks. har vi vært så mye ute å reist med barn nå at jeg foreløpig har vært ganske avslappet til denne sydenturen og ikke skrevet ned så mye, planlagt og pakket enda. Men i går grep panikken meg, men jeg fikk heldigvis skrevet ned en liste over alt jeg må gjøre, pluss pakket ned det jeg kunne. Vips rolig og avslappet igjen selv om jeg har en laaaaang liste med ting jeg må få gjort.

• Liker
Reactions: EJ
Tydelig at man er forskjellig ;) stresser svært sjeldent med noe her :)

Februar-14 mamma <3

Hvis det er mardrass som hører til reisesenga vil jeg bare tipse om at de gjerne er vonde og harde, derfor vi alltid har hatt med vanlig madrass til han når vi har brukt reiseseng. Kommer litt ann på reisesenga da, den i vår er ok nok, mens den vennepar hadde var skikkelig hard.
Svigers kjøpte akkurat en reiseseng til å ha hjemme hos seg, og da kjøpte de med ekstra madrass så jeg vil tro de har det på hytta også.

Back
Topp