17. mai

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hva skal dere på 17. mai? Skal dere pynte dere? Hva skal de små ha på seg? Har du bunad? Er du i mål med forberedelsene? :)
 
Foreldrene mine kommer hit i morgen og overnatter til 17. mai, og forhåpentligvis kommer Mannens foreldre på selve dagen om de er i form også, samt hans bror. Det blir å se barnetog og høre på taler på torget her. Mamma har kjøpt en nydelig "bunad" til sønnen vår, og jeg er egentlig glad det ikke er knallvarmt, ellers hadde han smeltet bort i ullen. :smiley-ashamed004 Jeg hadde håpet å stille opp i min bunad også, så vi kunne ta noen fine bilder sammen, men jeg fikk den bare såvidt igjen når jeg holdt pusten inne og ikke klarte å snakke. :excited001 Ja ja, neste år, da. :smiley-angry017 Har i stedet kjøpt en kul og helhvit buksedress som jeg skal ha sammen med hvit dressjakke. Mannen tar blå dress.

Ellers er øreklokker for barn innkjøpt i tilfelle det blir bråkete for ham, en søt 17. mai-sløyfe for barn vi har fått i gave skal festes på bunaden hans, flagg tatt frem til å sette på vogna og dynetrekket i hardangersøm som mamma har kjøpt til vogna er lagt frem.

Vi gjør det enkelt og har bestilt bord på restaurant til lunsj, og så lager jeg en pavlova-kake her til dessert (ferdigkjøpte marengsbunner, he-he). Har kjøpt en liten 17. mai-blomsterkvist og satt i en vase og vasket over rommene vi er mest i, men det skjer så mye om dagen med jobbsøking på meg, husprosjekt og mye overtidsjobbing for Mannen, at jeg ikke orker å pynte eller styre noe mere enn det. Det viktigste er at besteforeldrene får feire dagen med barnebarnet sitt.
 
Vi hadde dåp forrige uke, så har fått prøvd amming med bunad. Det gikk greit så blir det :) lille skal ha festdrakt:) på kvelden blir det grilling her og skal handle inn til det i morgen. Tror det blir bra! Elsker 17. Mai :)
 
Vi hadde dåp forrige uke, så har fått prøvd amming med bunad. Det gikk greit så blir det :) lille skal ha festdrakt:) på kvelden blir det grilling her og skal handle inn til det i morgen. Tror det blir bra! Elsker 17. Mai :)

Dåp forrige uke og grilling med folk denne uka? Jeez! At du orker! Respekt! :thumleft :notworthy
Veldig koselig å ha besøk, men jeg hater alt styret før. :smiley-chores020
 
Dåp forrige uke og grilling med folk denne uka? Jeez! At du orker! Respekt! :thumleft :notworthy
Veldig koselig å ha besøk, men jeg hater alt styret før. :smiley-chores020
Hehe :) sovet i to dager føles det ut som nå for å hente meg inn. Hatt besøk fra tirsdag til søndag [emoji14] I dåpen bestilte vi alt da, og andre bakte.. så der gjorde jeg ikke mye annet enn å planlegge og pynte:)
 
Her skal jeg og ungene først til mamma på formiddagen. Så hjem for at ungene skal få sovet en lur, og deretter grilling på ettermiddag hos svigers :) samboer skal jobbe :(
 
Blir bunad på meg og en slags skjorte body med 17.mai sløyfe på mini. Vi skal til et vennepar som har en liten født i februar på frokost/lunsj så spaserer vi nok til sentrum for å se folketoget [emoji4]
 
Back
Topp