17 mai

Vi skal spise sodd hos min familie, vi skal ikke trille i tog i år. Lille er første barnet, så det blir nok ikke tog før sammen med barnehagen neste år.
 
Vi skal ikke trille i toget men skal inn å se fetter og kusine som skal gå i toget med skolen. Etterpå blir det grillings eller noe innemat om det er dårlig vær og kake selvfølgelig! :D
 
Her skal vi ha champagne-frokost først på dagen med venner/barn av venner og etterpå går vi ned til skolen så barna kan leke og spise is[emoji3] Så skal de elste barna gå i tog mens vi og lille står og ser på[emoji3]
Etterpå blir det nok grilling tror jeg med venner[emoji3]
 
Vi skal trille i tog med storesøster[emoji4] også skal vi på middag hos mine foreldre.
 
Blir nok både tog og hele programmet på skolen til guttungen. Mulig jeg sniker meg unna dersom jeg ser at det blir for mye for hun. Men storesøskene er veldig veldig klar for 17 mai[emoji6]
 
Så herlig. Vi feira 17 mai i Tyrkia når eldste var 7 år. Det var helt fantastisk. Han synes også det var mye gøyere enn å være hjemme[emoji23][emoji23]
Ja, det tror jeg på [emoji1] vi har selv feiret 17.mai i Hellas et par ganger. Dette blir første meg barn da, så veldig spent! Ikke minst på flyturen [emoji28]
 
17 mai er eneste dagen familien min har noe tradisjoner (som startet da jeg ble født). Da er det lang lunsj på restaurant i sentrum og gå rundt å se på bylivet etterpå. [emoji4]

Syns det var litt kjipt når jeg gikk på barneskolen at jeg ikke fikk gå i tog der, men no når jeg er voksen setter jeg veldig stor pris på at tradisjonen er blitt opprettholdt [emoji4]
 
Vi skal feire i San Francisco på lørdag. Der er det tog, taler, leker pølser os og brus i regi av Sjømannskirken.
Selve 17.mai er de største barna på skolen.
 
Vi reiser til mine foreldre. Skal gå i tog der, og delta på programmet på skolen.
 
Pappan min har bursdag så vi er alltid der og spiser middag og feirer :) ser evt på det lokale barnetoget og forhåpentligvis kan vi være ute i finværet og ;)
 
17 mai er eneste dagen familien min har noe tradisjoner (som startet da jeg ble født). Da er det lang lunsj på restaurant i sentrum og gå rundt å se på bylivet etterpå. [emoji4]

Syns det var litt kjipt når jeg gikk på barneskolen at jeg ikke fikk gå i tog der, men no når jeg er voksen setter jeg veldig stor pris på at tradisjonen er blitt opprettholdt [emoji4]

Er dere det ikke slik i skolekrinsen deres at ene året på skolen skal klassen stå for 17 mai feiringen. Rydding, tillaging, salg osv?

Er kanskje ikke vanlig at det er slik?
 
Vi har pakka hengeren full og set kursen for hytta i dag! Så for første gong etter eg fikk barn skal vi ikkje feire tradisjonell 17.mai med bunad, tog og fest på skulen etterpå.

Dei to eldste er hos pappan sin og er glade for at dei slepp skule-17.mai i år, seier dei vertfall..

Mest truleg reiser vi inn til sentrum av Oppdal for å få med oss litt av feiringa der, is skal vi vertfall ete mykje av :)
 
Er dere det ikke slik i skolekrinsen deres at ene året på skolen skal klassen stå for 17 mai feiringen. Rydding, tillaging, salg osv?

Er kanskje ikke vanlig at det er slik?

Det er meget mulig, aner egentlig ikke. Det får vi i så tilfellet ta når den tid kommer [emoji4] var nok ikke slik da jeg var liten. Vet en del skoler i området har feiring tidlig eller sent slik at man skal kunne få med seg det som skjer i sentrum og da er det ingen problem ihvertfall [emoji4]
 
Det er meget mulig, aner egentlig ikke. Det får vi i så tilfellet ta når den tid kommer [emoji4] var nok ikke slik da jeg var liten. Vet en del skoler i området har feiring tidlig eller sent slik at man skal kunne få med seg det som skjer i sentrum og da er det ingen problem ihvertfall [emoji4]

Har aldri fått med meg det som skjer i sentrum jeg. Er det spennende?
 
Back
Topp