17 mai

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Hva pleier dere å gjøre på 17 mai?
Har dere noen tradisjoner?
Og endrer de seg når dere fikk barn? [emoji4]

Før barn, med samboer pleide jeg og mannen og dra til sentrum og se på toget. Vi bodde langt fra familie da.

Så fikk vi eldstemann, og da begynte vi å gå i toget med bhg hans. Og neste fikk være med der.

Så flyttet vi til her vi bor nå og har familie rundt oss og ungene har etterhvert begynt på både skole og i korps.

Så i år skal eldste spille i korpset. Jeg er styreleder i korpset og går trolig sammen med dem. Mellomste går med klassen sin og mannen får gå med yngste med bhg hennes. Om hun godtar det, mammajente.

Mamma og pappa vil se ungene i toget, men også min brors unger i toget til naboskolen, vi har førsteklassinger begge to. De feirer vanligvis sammen med en av oss, eller vi samles til middag alle sammen, men toget til min brors barn går så mye etter vårt at det blir litt kluss.

Men ja, dagen endret seg helt klart med barn. Særlig etter at de begynte på skolen.

Før barn var vi på 17 mai frokost hos svigers og det har vi fortsatt med etter at vi har fått barn :)
Men som regel går dagen slik:

Se barnetoget Kl.09.00 i byen .
Så spise sen frokost hos svigers
Ofte tar vi en tur til barneskolen å er med på aktiviteter/ treffer min familie :)

Før barn spiste vi ute med mamma og pappa siden mamma har bursdag på 17.mai
Etter vi fikk barn så er vi på skolen og mamma og pappa er hos oss annenhvert år

Er dag og natt forskjell på før og etter barn ja. :hilarious: før barn sov vi lenge, dro på middag, så på russetoget og hjem og nyte resten av fridagen. :D etter vi fikk barn er det opp tidlig og pynte seg, samboer går i toget med lillemann mens jeg ser på langs ruta. Bytter litt på hva vi gjør før vi skal opp på skolen.. Så er det opp på skolen, ned og se på russetog, hjem og spise og kule ned litt før det er natta. :hilarious:

Vi tar vel sikte på en liten "champagne"-frokost med sånn deilig alkoholfri eplemost fra polet (Mange av de er skikkelig gode! Anbefales!), og så etterhvert en tur ut på barneskolen for å se på det som foregår der. På ettermiddagen er det middagsbesøk med rømmegrøt hos familien :)

Back
Topp