17.mai

Mippy

Andre møte med forumet
Hei! Hva tenker dere å ha på de små på 17.mai?

Jeg har termin i slutten av april, så lillesøster er jo bare rundt 3-4 uker.. Usikker på om det er vits å kjøpe inn noe kjole til det eller om det bare blir body og sparkebukse uansett?
 
Tenkt mye på det jeg og, er noe spesielt med første 17.mai med en baby[emoji847]
Har termin i midten av april men vet jo ikke hvor mye vi får kommet oss ut på 17.mai. Lyst til å ha på noe fint og ta litt bilder for det. Vurderer nesten å strikke drakt faktisk:)
 
Skal strikke ei lita drakt tenkte jeg, ikke tenkt så langt men har lyst å matche henne og storebror. Får se hva han velger seg av antrekk og så ta det derfra.
 
Eldste fikk ha kjole på 17 mai [emoji4]. Også broderte jeg bunad til henne året etterpå! I år skal 17 mai feires i USA (termin 3/4), da min niese er på utveksling og vi hadde lovet å besøke henne [emoji85].
 
Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe matrosdress til lille på name it, de hadde en deilig hel dress i bomull der som jeg ser for meg er behagelig å ligge i vogna med. De selger også fine bunader der, men vet ikke hvor behagelig det er å ha på seg når du er så liten.

Strikket antrekk er super fint, det fra klomelompe var kjempe fint! ❤️ Min mor har strikket fire antrekk til lillegull allerede, så kanskje jeg blir å bruke ett av de. :)
 
Har fått en kjole fra svigerfamilien, regner med at det blir å bruke den. Den er vel kanskje egentlig litt stor (str 62 tror jeg), men det ser vi når hun kommer og ut det nærmer seg! I verste fall må jeg på shopping etter en søt babykjole, og det skal jeg alltids tåle:D hittil har jeg jo kun kjøpt praktiske klær, så hadde vært moro å kjøpe noe pyntete.
 
Det blir en finere men enkel og behagelig kjole/overdel på snuppa vår sammen med strømpebukse. Min mormor har strikket et nydelig sett så kanskje vi får brukt det for å ha utenpå. Det er jo så nydelig med strikket klær:love7
 
Ser det an når det nærmer seg [emoji4] har kjøpt en pen og behagelig bukse og en body med sløyfe på, men vet jo ikke om det kommer til å passe når tiden kommer. Har veldig lyst å finne et antrekk som kan brukes på både 17.mai og i bryllup vi skal i måneden etter.
 
Lillebror skal ha på seg en shortebody og hvit strømpebukse med en "bunadsbody" over som ei venninne har strikka til sitt barn. Jeg skal låne den i år. Er jo ikke noe poeng å kjøpe noe for kun 1 dags bruk. Et hjemmestrikka sett syntes jeg var en kjempe god ide, og det kan jo brukes siden også :)
 
Ikke planlagt noe egentlig. Mulig jeg kun blir med å gå i toget med bhg, og drar hjem med babyen etter det. Liker ikke tanken på masse folk og liten baby, men kommer litt an på når han blir født og.
Evnt blir det nok bare en shortebody og bukse.
Frøkna på 2,5 har festdrakt fra obs som jeg kjøpte i fjor. Regner med den passer i år og
 
Back
Topp