17.mai

Lillebror: Hjemmestrikket sett med bukse og genser (søsteren min har strikket).
Storesøster på 3: Hjemmestrikket kjole i rødt og gull (igjen, søsteren min).
Barnetoget, pølser og kake og leker på skoleplassen, til slutt kake og familiekos på verandaen til foreldrene mine. :)
 
Begge ( 11 mnd og 4 år ) skal gå med bunad og vi skal gå i tog, være med på barneaktivitetene på skolen like ved, grille med besteforeldre og spise masse is!
 
Storesøstrene har bunad, minsten vet jeg ikke enda. Med ulønnet permisjon så gidder jeg ikke bruke penger på bunad til en dag bare. Så blir noe han har i skapet, tar det 17.mai tror jeg!
 
Vanlige klær. Orker ikke en gang tanken på å feire i år. Spesielt siden mannen er svensk og at gutten vår uansett ikke kommer til å huske noe. ;)
 
Hvis kjølig, hjemmestrikket sett. Hvis varmt, kort selebukse, strømpis og body;-)
 
Minste frøkna skal ha bunaden jeg brukte som liten, storesøster 13 skal ha kjole m tilbehør og storebror 16 konf dressen sin. Vi skal ut å se på barnetog både her og der, russetog også ut å spise.
 
Mormor og morfar har kjøpt full bunad i 1-årsgave! Han har bursdag 30.mai, så har fått den litt tidlig;) Har også kjøpt den i str 2 år, slik at vi kan ha den lengst mulig.. (Nikkersen ser mer ut som en litt for kort bukse i år da, men:D)

Vi feirer hos svigerfamilien i år. Niesen vår på 8 skal drille i toget for første gang, så det blir stas! Vi har også en nevø som fyller 6 år 17.mai, og en på 1,5 år. Blir nok en dag med barnetog, kafé i gymsalen, is og uteleker;)

ImageUploadedByBV Forum1463209802.234327.jpg
 
Vi drar på hytta i helga, og blir der til og med 17.mai. Så det blir ikke noe finklær og feiring, bare avslapning og familiekos :)
 
Vi har kjøpt bunad i str 92. Den kan han bruke neste 17. Mai, og kanskje også ved flere anledninger.

Vi begynner med frokost med besteforeldre og tante hos oss. Så skal vi se et lokalt barnetog og etterpå drar vi til to vennepar med barn :)
 
En matroskjole som jeg brukte min første 17.mai :-D
Vi skal spise frokost hos svigers, ellers har vi ikke planlagt noe spesielt :)
 
Her stiller vi alle fire jentene i bunad/festdrakt:) minstemor har et rikt bunadsutvalg i årene som kommer. Vi skal se på største som går i tog for første gang, spise is og feire på skolen og avslutte med grilling sammen med familie!
 
Her stiller 3 jenter i bunad/festdrakt. Gutta i dress/penklær. Har ikke kjøpt noe finklær/bunader i år. Kun cape og bunadsko til største jenta
 
Har funnet fram voksipose, og ull silkebodyen.. Hun tåler ikke ull så godt.. Men vi trenger vist ull nå.. Og så blir det boblejakke.. Baclava lue og kyse utenpå.. Og bunad.. Det må vel bli bra? :p ungen er og syk da.. Har litt feber. Men ut må man bare når man har flere barn.. Får være nøye med å sjekke temperaturen hennes underveis og ta tempen om vi er inne.. Og litt rausere med febernedsettende i morgen.. Jaja.. Går vel bra dette og
 
Back
Topp