17. Mai

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Kjøper dere bunad/festdrakt til de små som bare kommer til med å bruke de den ene gangen?

I fjor kjøpte jeg en brukt som jeg solgte videre. Og i år strikker svigermor nordlandsbunad :)

Har kjøpt til snart toåringen ja. Vi skal i både dåp og konfirmasjon i år, i tillegg til 17. Mai. Så den blir brukt noen gnager.
Kjøpte den litt stor, så håpet den passer til neste år også.

Har kjøpt festdrakter til mini men betalte vel 99 for den første og 149 for den andre. Og den andre har passet i 3 år, første året så det ut som han hadde langbukse og ikke kortbukse på da, og i fjor måtte jeg bytte selene på den men ellers passet den fint rundt livet.

Ja, festdrakt har ungene, men mer enn en gang da, de har dem i 2-3 år i alle fall.

Til babyen nå vil jeg ikke betale fullpris for festdrakt, det blir 2-3 ganger hun får brukt den (17. Mai, konfirmasjon og en dåp om den passer så lenge) så for henne er jeg på jakt etter brukt.

Eldstemann er 7 og er på sin tredje festdrakt, denne kommer han til å ha et par år til også, antar jeg. Fikk den da han var fem

Mellomste er fem og også på sin tredje som hun fikk i år og nok har et par år til i alle fall, og minstemor arver etter henne. Hun hadde ikke det første året, var bare tre mnd, men minste er alrså fem mnd i mai og skal i konfirmasjon også, samt dåp til høsten

Vi kjøpte I fjor da var han ca 3 mnd brukte den og i dåp. I år skal han ha bunad som er i familien så den er gratis..

Det viste seg at den har brukt selv for 35 år siden var mulig å legge opp og sy inn til en baby.

Ja, for det gjorde mamma for 36 år siden, jeg brukte den allerede da. Derved har babyen også drakt i år :-)

Vi har en som har blitt brukt av alle I familien som små, så det er bunader I alle størrelser oppover. Men hadde vi ikke hatt det så hadde vi kjøpt

Farmoren kjøpte til eldste første året da var hun 4 mnd. De andre årene har hun hatt 2 som meg og min søster brukte som barn. De kan syes inn/ut og legges opp/ned så har hatt disse og brukte den største senest i januar. Kommer ikke til å kjøpe til lillebror i år, han har annet pentøy som han kan bruke :)

Back
Topp