17. mai med nyfødt?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Jeg har riktignok to barn fra før, men de er født på andre tider av året.
Lurer derfor litt på; hva tenker dere med termin helt mot slutten av mai, om 17. maifeiringen med nyfødt?

Jeg har nå fått termin tidlg i mai, med siste overtid 15. mai. Jeg kan altså risikere å føde to dager før nasjonaldagen! Veldig godt å vite at lillebror slipper å dele bursdagen med hele landet iallfall. ;)

Planen var jo å gå i 16. maitoget med barnehagebarnet, det er jo første 16. maitoget hennes!
Og være med eldste på 17. mai frokost, se på toget osv. Men lurer litt på om dette er uheldig for den nyfødte?
Og kroppen min?

Man får jo ikke lov til å "forlate" føden/barsel uten å skrive seg ut, iallfall ikke med baby.
Men tenk så trist med 16. og 17. mai på et sykehus!

Og, om man føder før termin, da i slutten av april, kan man ta med en liten klump på slike festligheter?
De ligger jo godt nedi vognen. :-)
Hva tenker dere, spesielt dere som har flere barn dere skal følge i tog osv. :-)

Tja... Nå har jo jeg termin 3 april. Sist fødte jeg 23 mars, og den 17.mai var vi bare hos svigers. ;)
Usikker på hva vi gjør i år. Hadde jo vært gøy for treåringen å treffe andre unger den dagen. ;)

Tja... Nå har jo jeg termin 3 april. Sist fødte jeg 23 mars, og den 17.mai var vi bare hos svigers. ;)
Usikker på hva vi gjør i år. Hadde jo vært gøy for treåringen å treffe andre unger den dagen. ;)
Da har du termin over en måned før meg!
Min blir liksom så fersk som han kan få blitt om jeg føder mellom termin og 15. mai. :p
Men vil liksom ikke "ødelegge" 17. maifeiringen til familien heller. Hadde gledet meg sånn til første 17. mai med yngste barnet nå, og at vi endelig skulle få gå på 17. mai frokost alle sammen.

Min eldste går på skolen, og har masse venner å treffe.
Treåringen din synes helt sikkert at det er stas å være ute 17. mai ja! :-)
Ellers hørtes det jo koselig ut med familiebesøk da! :-)

Da har du termin over en måned før meg!
Min blir liksom så fersk som han kan få blitt om jeg føder mellom termin og 15. mai. :p
Men vil liksom ikke "ødelegge" 17. maifeiringen til familien heller. Hadde gledet meg sånn til første 17. mai med yngste barnet nå, og at vi endelig skulle få gå på 17. mai frokost alle sammen.

Min eldste går på skolen, og har masse venner å treffe.
Treåringen din synes helt sikkert at det er stas å være ute 17. mai ja! :-)
Ellers hørtes det jo koselig ut med familiebesøk da! :-)

Om vi går ut, så er det på en tilstelning i bygda, så blir ikke akkurat gatene-i-Oslo-på-17.mai- opplegg. :P Relativt rolig, så vi får se. Men ja, min vil jo være litt eldre enn din. ;)

Sånt er nok vanskelig å planlegge. :P Håper du finner er god ordning. :)

En nyfødt baby er jo det letteste å ha med overalt, som regel er puppen med og ungen henger på mor alikevel :)
Her var vi på ferie i dyreparken da babyen vår var 6 dager gammel :)
Fungerte fint det også, vi tok det i vårt tempo! Her skal det gå i tog og delta på skoleopplegg på 17 mai :)
Dra hjem fra føden er ikke stress om formen er fin :)

Jeg har feira 17.mai på føden- gutten var født 14.mai. Ingen krise det! Hehe ;) Fikk mye pent kledd besøk den dagen..

En nyfødt baby er jo det letteste å ha med overalt, som regel er puppen med og ungen henger på mor alikevel :)
Fungerte fint det også, vi tok det i vårt tempo! Her skal det gå i tog og delta på skoleopplegg på 17 mai :)

Det jeg tenker litt på er om det kanskje kan bli litt for bråkete og høylytt for en så liten en? Da tenker jeg i 17.mai-tog. Men ikke vet jeg. ;)

Har termin 4 mai, så har tenkt litt på dette jeg også :) Hun er vel garantert ute før 17 mai, men er jo helt fersk da.

Vi har rolige 17 mai feiringer hos oss, storebror skal nok gå i toget for første gang, og tenker det blir sammen med pappaen. Så jeg står nok å ser på.

Etterpå er vi hos mine foreldre og spiser og koser oss.

Så det går nok veldig fint.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15

Minstemann her i huset er født den 21.april og tenkte ikke over at 17.mai ble et kav :-)
Og det ble det heller ikke :-D men droppet bunaden sånn at jeg fikk ammet ;-)

Gutten vår var født i 4.feb. Da vi gikk i 17.mai toget sov han seg gjennom hele spetakkelet.

Hvis dere synes lyden er for høy, kanskje du og babyen kan stå å se på toget eller gå langt bak korpset? Slik at lyden ikke er høyest?

Hvis jeg hadde vært i fin form, så ser jeg ingen grunn til å ikke være med på feiringen:)

Jeg tenker til nød å være med på frokost, men når jeg er alene med nyfødt og to hunder blir det nok ikke store greiene på meg :)

Sniker fra mai 14.

Jeg hadde termin 9/mai med vesla, men fødte litt før tiden. 27/april.

Allerede dagen etter fødsel, kjente jeg trangen på å komme meg ut å gå tur og se noen andre mennesker enn folkene på barsel. Sendte samboeren hjem for å hente vogna , og vi tok en din tur sammen alle tre.

På 17 mai var hun ikke tre uker enda, men vi inviterte hele familien (12 stk) på grilling hos oss, og på dagen gikk vi i toget med lille i vognen. En helt idyllisk dag, og jeg hadde definitivt gjort det igjen.
MEN: man må jo lytte til kroppen. Orker man ikke, så er det ingen som reagerer på det. Man har jo trossalt født et barn! Mange er slitne og trenger ro og hvile, og det har jeg så respekt for. Men innerst inne tror jeg du vil lengte etter å komme deg ut på den fine dagen og gå et par timer i toget med din lille nye verdensborger:)

Ikke bestem deg for noe- gjør det som føles best for deg der og da .

Veslemor er født 17 mai, så jeg satser på at jeg er iform til feiring fra morgen til kveld :) Bebisen tror jeg nok klarer seg veldig fint. Veslemor ble roligere av støy rundt seg når hun var baby.

Jeg tror ikke det er noe farlig. Jeg har selv tremin 17 mai å tenker om jeg skulle komme i veien før noe jeg håper så blir det feiring med tog lek og morro på skolen osv... ;)

Min gutt er født 19 mars, var ingen problem å ha han med på 17 mai. Nå har jeg termin 26-28 april, så regner med det går fint denne gangen også! :-)

Det jeg tenker mest på er om det blir for mye inntrykk og lyder?
De skal jo ikke stimuleres for mye den første tiden, og om han kommer først den 15. mai er han jo kun 2 dager gammel.

Begge mine barn har hatt gulsott som nyfødte, så har alltid måtte være på barsel en ukes tid, for å få ned verdiene. Selv om formen min har vært bra rett etter fødsel. :-)

Håper iallfall på en liten tur ut, men ble brått usikker på om dette er ok, så greit å høre hva andre tenker! :-)

Har termin 4 mai, så har tenkt litt på dette jeg også :) Hun er vel garantert ute før 17 mai, men er jo helt fersk da.

Vi har rolige 17 mai feiringer hos oss, storebror skal nok gå i toget for første gang, og tenker det blir sammen med pappaen. Så jeg står nok å ser på.

Etterpå er vi hos mine foreldre og spiser og koser oss.

Så det går nok veldig fint.

Mamma til Novembergutt -12, lillesøster ventes i april/mai - 15
Da tror jeg vi har samme termin! :-)
Jeg fikk 4. eller 5. mai, må sjekke i papirene. Overtid var iallfall til 15. mai, så fødsel blir jo senest to dager før 17. mai.
Litt godt å vite at man slipper å dele bursdagsfeiringen med hele Norge iallfall! :-)

Eldste vår går i skoletoget, mens vi ser på.
Men 16. mai er det barnehagetog, og det må jeg jo nesten også gå i, eller iallfall se på. Og delta på arrangementet etterpå siden pappen da er på jobb.

Nei, får bare krysse fingre og tær på at de kommer til termin, og at de sover godt i vognen! :-)

Min gutt er født 19 mars, var ingen problem å ha han med på 17 mai. Nå har jeg termin 26-28 april, så regner med det går fint denne gangen også! :)
Ja, får håpe det går bra!
Men det er jo også litt forskjell på 19. mars og 26. april; over en måned er jo mye for en liten baby. :-)
Får ønske oss noen rolige sovebabyer, som ligger uforstyrret i vognen sin! :-)

Veslemor er født 17 mai, så jeg satser på at jeg er iform til feiring fra morgen til kveld :) Bebisen tror jeg nok klarer seg veldig fint. Veslemor ble roligere av støy rundt seg når hun var baby.
Oi! Ja, da må du jo nesten feire! :-)

Sniker fra mai 14.

Jeg hadde termin 9/mai med vesla, men fødte litt før tiden. 27/april.

Allerede dagen etter fødsel, kjente jeg trangen på å komme meg ut å gå tur og se noen andre mennesker enn folkene på barsel. Sendte samboeren hjem for å hente vogna , og vi tok en din tur sammen alle tre.

På 17 mai var hun ikke tre uker enda, men vi inviterte hele familien (12 stk) på grilling hos oss, og på dagen gikk vi i toget med lille i vognen. En helt idyllisk dag, og jeg hadde definitivt gjort det igjen.
MEN: man må jo lytte til kroppen. Orker man ikke, så er det ingen som reagerer på det. Man har jo trossalt født et barn! Mange er slitne og trenger ro og hvile, og det har jeg så respekt for. Men innerst inne tror jeg du vil lengte etter å komme deg ut på den fine dagen og gå et par timer i toget med din lille nye verdensborger:)

Ikke bestem deg for noe- gjør det som føles best for deg der og da .
Ja, tror nok jeg vil ut å gå i toget! Det er jo det som er håpet mitt. :-)
Her jeg føder får man ikke lov til å ta med babyen ut på trilletur, da må man skrive seg ut først.
Og når barna mine har vært født med gulsott, har vi ikke fått lov til å skrive oss ut, eller vi kunne jo det, men måtte ha lysbehandling på sykehuset for å få ned de høye verdiene. Ellers hadde jo det vært supert, å bare ta en liten trilletur før man går tilbake igjen. :-)

Hørtes ut som om dere hadde en fin 17. maifeiring iallfall! Og det er jo stas å feire når man har en nyfødt i vognen også! Da kan man juble ekstra høyt hurra! :-)

Back
Topp