17. mai-kake

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hvis jeg vil lage kake med flaggmotiv, og ikke kan bruke jordbær, er det noen som har forslag til hva jeg kan bruke til det røde da? Farmor ga lillesøster brødskive med jordbærsyltetøy i går, og før ungen var ferdig med maten var hun full av utslett. Der gikk mine kakeplaner for 17.mai i vasken, hvis ikke dere kan hjelp meg.

Hva skal dere spise 17. mai? Jeg vi gjerne ha ideer både til kaker og annen mat. :)
 
Bringebær ja :) Jeg baker til konfirmasjon i morgen; mandelbunn med jordbærkrem ( altsÅ bare fløtekrem blandet og pyntet med jordbær. Lurer på noe liknende på 17. Mai, så en oppskrift på mandelbunn med honning i og med krem oppå sammen med blåbær, bringebær og jordbær :) vi skal på middag til foreldrene mine og får reker :)
 
Takk, da blir det bringebær på kaken. Bruker de å ha ferske nå også? Eller er det greit med frosne?

Kanskje jeg skal prøve å gi henne bringebærsyltetøy i morgen bare for sikkerhetsskyld. Kan ikke risikere at hun har røde flekker i hele ansiktet på 17.mai-bildene.
 


Fru H skrev:
Bringebær ja :) Jeg baker til konfirmasjon i morgen; mandelbunn med jordbærkrem ( altsÅ bare fløtekrem blandet og pyntet med jordbær. Lurer på noe liknende på 17. Mai, så en oppskrift på mandelbunn med honning i og med krem oppå sammen med blåbær, bringebær og jordbær :) vi skal på middag til foreldrene mine og får reker :)


Ååååh, det hørtes deilig ut.  Jeg er tidenes dårligste baker, men lurer på å prøve meg på pavlova for første gang. Må jo prøve ut ting når vi skal ha gjester, det er vel feigt og juks å øve for seg selv først?
 


kristin1986 skrev:
bringebær, rød gele, vannmelon, rips, rabarbara, kirsebær/moreller(feil sesong?) nektaring/fersken.

ja det var det jeg kom på i farten, om det skulle være frukt da...


Takk for masse gode tips.  Det skulle helst være frukt, men jeg kan godt vurdere å lage noe annet også.
 
Ikke feigt og ikke juks ;) jeg vil gjerne vite på forhånd at det jeg skal bake faktisk blir bra :))
 


Sukkertopp skrev:
Takk, da blir det bringebær på kaken. Bruker de å ha ferske nå også? Eller er det greit med frosne?

Kanskje jeg skal prøve å gi henne bringebærsyltetøy i morgen bare for sikkerhetsskyld. Kan ikke risikere at hun har røde flekker i hele ansiktet på 17.mai-bildene.


Ferske bringebær har jeg sett i de fleste butikker i det siste :) men sikkert lurt å være litt tidlig ute, siden det sikkert er mange som vil ha ferske bær til kakebaking :)


Lykke til da :) vis gjerne bilder av resultatet her inne :)
 
Back
Topp