17 mai antrekk

Lil_sol

Forumet er livet
Mailykke <3
Utmarsj 2024
Hva skal dere ha på dere den 17 mai? :happy:
Bunaden min tror jeg ikke at passer i år, pluss at å amme i bunad… det synes jeg er tiltak med søljer og alt. Tenker rett og slett en helt enkel penkjole gjør susen i år, med sneakers til fordi barnevogn + ulendt terreng :hilarious:
 
  • Liker
Reactions: MOK
Driver og lurer på om jeg skal kjøpe en kjole som jeg kan bruke 17. mai og at jeg kan bruke samme kjole i dåpen kanskje? :scratch Ikke helt sikker... Tror bunaden passer, men vet jeg må ha ny skjorte...
 
Skeptisk ti bunad og amming jeg og :hilarious: men synes de nye "bunadkjolene" til SaraEmilie ser nydelige ut!
Sniker litt når jeg er sengeliggende :laughing002 de var SKIKKELIG fine! Ikke fått med meg noe sånn skulle slippes. Spørs om ikke jeg må investere i en sånn, jeg har ikke bunad da jeg er tilflytter. Da kan jeg få litt sånn bunadsfølelse, i noe jeg regner med er LITT snillere mot lommeboka hehe (er norsk, bare ikke født og oppvokst her, og fikk aldri bunad)
 
Her blir det ammevennlig kjole. Begynte på prosjekt gå ned i vekt sammen med legen i 2021 før jeg ble gravid med første. Planen er å ta det opp igjen neste år. Dvs gidder ikke sy ut bunaden for at den må sys inn igjen. Blir mulig en careless kjole om noen av de nye er pene :happy:
 
Hva skal dere ha på dere den 17 mai? :happy:
Bunaden min tror jeg ikke at passer i år, pluss at å amme i bunad… det synes jeg er tiltak med søljer og alt. Tenker rett og slett en helt enkel penkjole gjør susen i år, med sneakers til fordi barnevogn + ulendt terreng :hilarious:
Jeg kjører bunad :smiley-ashamed004 om den passer da! Trooor det. Lillemor fikk bunad og sølje i dag:Heartpink jeg er over gjennomsnittet glad i bunad, så skal trøø den på meg. Haha. Mannen skal få gi flaske midt på dagen, om vi er i byen osv. ammer når vi er hos mamma og hjemme. Prøve hvertfall.
 
Jeg kjører bunad :smiley-ashamed004 om den passer da! Trooor det. Lillemor fikk bunad og sølje i dag:Heartpink jeg er over gjennomsnittet glad i bunad, så skal trøø den på meg. Haha. Mannen skal få gi flaske midt på dagen, om vi er i byen osv. ammer når vi er hos mamma og hjemme. Prøve hvertfall.
Jeg har veldig veldig lyst til å ha på bunaden min selv, siden lillemor skal ha bunad! Men den var pølseskinn i fjor, og er nok ikke bedre nå dessverre.. Jeg kommer sikkert til å prøve den bare fordi, men jeg må og egentlig ha ny skjorte da den også er snau rundt brystene blitt :smiley-ashamed004 :Heartpink
Har en superfin kjole fra ByTimo jeg tenker å bruke da. Slenger ved bilde. Den kan kneppes opp:happy093 om ikke det blir en annen kjole da, men antakeligvis ikke bunad i år dessverre
 

Vedlegg

  • IMG_9405.jpeg
    IMG_9405.jpeg
    531,6 KB · Visninger: 34
Enig i at bunad høres steess ut, den får komme frem igjen til neste år :happy:
Vurderer litt å kjøpe meg en sånn knytekjole, liker hvor fleksible de virker mtp at man kan endre stilen totalt bare ved å knyte på ulike måter, og så er de vel gjerne litt fleksible i størrelsen også?
Noen som har en fin/god slik og anbefale?
 
Jeg har veldig veldig lyst til å ha på bunaden min selv, siden lillemor skal ha bunad! Men den var pølseskinn i fjor, og er nok ikke bedre nå dessverre.. Jeg kommer sikkert til å prøve den bare fordi, men jeg må og egentlig ha ny skjorte da den også er snau rundt brystene blitt :smiley-ashamed004 :Heartpink
Har en superfin kjole fra ByTimo jeg tenker å bruke da. Slenger ved bilde. Den kan kneppes opp:happy093 om ikke det blir en annen kjole da, men antakeligvis ikke bunad i år dessverre
Det er og forblir knotete med bunad, meen jeg prøver :laughing002 for en nydelig kjole!! Denne kan du helt klart bruke:Heartpink
 
Jeg har veldig lyst å gå med bunad både på 17.mai, i konfirmasjon og dåpen. Jeg har faktisk to stykker. En jeg fikk til konfirmasjonen og en «ny» jeg fikk kjøpe kjempebillig i fjor brukt fra stedet jeg er oppvokst. (Første skal selges). Får nok begge på meg, men blir alt for knotete med ammingen så da blir det vel en ammevennlig sommerkjole i stedet.
 
Bunaden var for liten når jeg var på mitt mest trente og samtidig tynneste i fjor og da måtte jeg holde pusten for å få på meg bunaden, så jeg ‘trenger’ ny bunad. Jeg er veldig glad i bunad så det er skikkelig nederlag å ikke kunne bruke bunad på 17. mai men ikke verdens undergang. Det kommer an på været men kommer sikkert til å gå for en hvit kjole :)
 
Har kjøpt noen brukte careless kjoler jeg håper passer :angelic: de skal være ammevennlige også. Bunaden var stram i fjor, så orker ikke tenke på den i år:laughing002
 
Bunaden var for liten når jeg var på mitt mest trente og samtidig tynneste i fjor og da måtte jeg holde pusten for å få på meg bunaden, så jeg ‘trenger’ ny bunad. Jeg er veldig glad i bunad så det er skikkelig nederlag å ikke kunne bruke bunad på 17. mai men ikke verdens undergang. Det kommer an på været men kommer sikkert til å gå for en hvit kjole :)
Går det ikke an å sy den litt ut? De fleste lages slik at man kan justere de litt inn og ut i løpet av livet. I stedet for å kjøpe ny.
 
Orker ikke amming i bunad, så her blir det nok kjole ja. Spent på været da, her er ofte lag på lag med ull det beste på 17. mai! :laughing002
 
Går det ikke an å sy den litt ut? De fleste lages slik at man kan justere de litt inn og ut i løpet av livet. I stedet for å kjøpe ny.
Den er allerede sydd ut det som gikk an å sy ut så dessverre veldig liten og spinkel som 14-åring gagner meg ikke nå som snart 30 :)
 
Back
Topp