17.mai antrekk

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Kommer ikke til å kjøpe inn bunad eller "dress" til lillegutt, for pynte han på 17 mai i år. Jeg kommer til å ta på han en hel sparkebukse som er pen og som han vil være fin med uten at han er for over pyntet, men at han er fin velstelt for det. ☺

Kjem til å kjøpe noko etter fødselen. Må berre vite kjønnet først. Storesøster kjem nok til å protestere kraftig viss ikkje babyen pyntar seg ordentlig på 17. mai - som kanskje er første gong ho får vise fram babyen til klassekameratene. Vi har barn både i 5. og 3. klasse (som er dei som er ansvarlige for arrangementet på skulen), pluss at eg som fau-representant har litt ekstra ansvar. Håpar formen er bra nok til at eg orkar heile dagen.

Vi skal og ha barnedåp 15. mai, så må ha eitt eller anna å ha på når dåpskjolen skal av. Har ein veldig søt kjole etter storesøster, kanskje vi brukar den om det er jente.

Tenkte på det tidligere i dag, men ikke kjøpt noe. Må se størrelsen når det nærmer seg - og ganske sikker på at min mor kjøper noe til 17. Mai:p
De to eldste har bunad (2,5 og 5,5 år da) og vil nok, som meg, like å kle opp den lille også! :)
I overkant glad i klær så litt pynt må det bli selv om babyen er liten! ;)

Akkurat det har jeg ikke tenkt på engang:-) det siste som svirrer i tankene mine så tidlig ja..

Det er mammaen min som strikker, så hun som har oppskrift.. Men tror hun har tatt utgangspunktet i denne.

http://www.ptdesign.no/imageresizer/upload_images/04469A9EA6944BBFBC6D907B6C8D9F39.pdf
Takk. Får sjå på den og høre om svigermor får til å krympe størrelsen sidan minste er 6 mnd (og så ekspresstrikke når ungen er ute så den blir klar til midten av mai). Men den her var skikkelig fin då, har sett så mange som ikkje er særlig fine etter min smak.

Vi fikk en søt rød og Hvit-rutete kjole av ei venninne. Tror det blir den med en liten blomst i rødt, hvitt og blått som jeg tenkte jeg skulle feste på kjolen med trykkspenne. Også hvit kyse med blondekant om jeg finner.
Har ikke peiling på hva jeg skal ha på selv.

Her blir det nok noe litt finere klær eneste, og noe som kan passe til det meste da det både er konfirmasjon, 80årslag og 17 mai :)

Jeg kjøpte 4 mesten helt like kjoler til de 4 jentene mine synd at den minste prinsessa ikke får ver lik søskena sine. Ellers alle andre dager er det body, strømpebukse og ullpledd

f3c2dfa4f6e89b5a42ce47ae951a612d

Mamma har strikka Telemarksbunad til lille ❤

Back
Topp