17 mai antrekk til mor

Mrs happy

Forelsket i forumet
♡ Maibarna ♡
..som det står - hva skal dere nå ha på dere på 17 mai damer?
Må ha ammepause iløpet av dagen, så bunad blir uaktuelt i år..
Har ikke kjøpt 17 mai tøy på snart 20 år!! Haha. Så hva velger man da??

Jeg kjøpte en gravidkjole i mars som jeg tenkte å bruke. Har fortsatt noe mage så kanskje det funker. Hvis ikke så har en jeg løs kjole som jeg brukte i begynnelsen av svangerskapet da jeg hadde liten mage. Men den går det ikke an å amme/pumpe i, så håper den andre sitter egentlig.

Jeg håper jeg ligger på sykehuset med joggedress egentlig... :p
Men i forhold til amming ville jeg valgt en enkel kjole (eller bluse+skjørt) som kan trekkes til side. Finnes jo masse enkle og relativt billige antrekk. Kommer bare an på hva som er programmet for dagen?

Vet ikke helt enda! Må først vite om jeg skal gå med mage eller uten

Jeg håper jeg ligger på sykehuset med joggedress egentlig... :p
Men i forhold til amming ville jeg valgt en enkel kjole (eller bluse+skjørt) som kan trekkes til side. Finnes jo masse enkle og relativt billige antrekk. Kommer bare an på hva som er programmet for dagen?

Haha, samme her! Født for 1-2 dager siden vel å merke

Her begrenser vi dagen til kun et familieselskap (tradisjon), så da blir det nok kun sort graviditetsbukse og sort ammetopp. Så får jeg heller ta på en 17 mai-sløyfe for å merke dagen.
Poden er 2 uker til søndag, så amming + bunad er uaktuelt!
Vi gjør det så enkelt som mulig:smug:

Snuppa er 7 dager på 17 mai. Hadde det vært meldt trillevær hadde jeg valgt et skjørt ammetopp med en pen cardigan. Dog er det meldt regn, så usikker på om jeg i det hele tatt setter føttene utenfor døra :confused:

Blir skjørt og topp, litt lettere å amme i enn bunad :p

Jeg har ikke født enda, så her blir bukse i xl og en lang genser, været blir grått, så må være litt varme, for jakken passer ikke :-P

Her gidder jeg rett og slett ikke å gå ut døren den dagen. Har absolutt ingen finklær som passer den høygravide kroppen, og nekter å bruke en krone på klær før fødsel nå.

Er invitert på resturant med svigermor og familie den dagen, men mannen får gå alene :p

Ombestemt meg. Blir nok en tights og en tunika. Har fortsatt mage som ikke var så flatterende i mammakjolen, gitt :o jaja. 16 dager etter fødsel :D

Holder meg hjemme idag:p Kjørte mannen og ungene for å gå i toget.
Har ingenting fint som passer lenger! Har termin i morgen, så har ikkje akkurat behov for å traske rundt hele dagen og bli sliten og vondt i kroppen:)

Holder meg hjemme idag:p Kjørte mannen og ungene for å gå i toget.
Har ingenting fint som passer lenger! Har termin i morgen, så har ikkje akkurat behov for å traske rundt hele dagen og bli sliten og vondt i kroppen:)
Gjorde akkurat det samme...litt stusselig men orker ikke alt maset fra folk i tilleggHar også termin i morgen. Ønsker deg forøvrig Lykke til med nedkomsten

Gjorde akkurat det samme...litt stusselig men orker ikke alt maset fra folk i tilleggHar også termin i morgen. Ønsker deg forøvrig Lykke til med nedkomsten

Nei, sant det. Trenger ikkje mas fra alt mulig folk om det ikkje skal skje noe snart:p Takk og lykke til du også:)

Back
Topp