17. Mai antrekk mor

Tror det var på 1800 tallet de lagde folkedraktene så di kunne brukes uansett, de ble "modernisert" på 1900 tallet :-)

1b6f01d55f30a60994b6961c5d702030

Har kjøpt denne ammekjolen i blått! Skal ha den til barnedåpen også :)

Hvor har du kjøpt den ?

1b6f01d55f30a60994b6961c5d702030

Har kjøpt denne ammekjolen i blått! Skal ha den til barnedåpen også :)

Har en nesten helt lik i grått fra mama licious jeg skal bruke, kjøpt på Zalando. Med mindre bunaden passer, noe jeg tviler på, da den skal sitte tett inntil overkroppen så har ikke så mye å gå på.

Last edited:
Skal ha bunaden på meg :-) har ikke gått opp noe særlig i vekt, så regner sterkt med at den skal passe greit i år også :-) gleder meg sånn til å se storebror og lillebror i bunad!!:-)

Dere som skal ha bunad, dropper dere sølvet da?? Tenker på ammingen......
Har nordlandsbunaden og det er "bare" å åpne vesten, brette ned, oppmed skjorta og ut med puppen :-D skal selvsagt ha sølvet på da jeg ikke synes det er ett problem, er heller det at bunaden fort blir veldig varm når det er sol. Heldigvis bor jo vi en plass der det sjeldent er sol på "bunaddager" :-D

Fant meg en kjole på Indiska med dyp utringing i et lett stoff som var enkelt å brette ned. Tenkte å ha en svart ammesinglett under :-)

ImageUploadedByBV Forum1458393616.584485.jpg

Skulle gjerne hatt bunad, men en ting er egen vekt og kroppsfasong, en annen ting er hvor ammevennlig den er... Samme gjelder for barndåp... Vil jo gjerne ha bunad da... Men jeg må av med absolutt alt for å komme til for amming... Ikke bare å åpne å brette opp pga måten den er sydd på...

Min bunad er også håpløs med tanke på amming, må av med alt sølvet for å kunne åpne den, og det går ikke an å ha den på uten sølv, da det er sølvet som holder vesten (korsett-isj).

Jeg tror jeg handler det antrekket når jeg vet mer om størrelsen min etter fødsel. Spesielt med tanke på bryststørrelse. Regner med jeg fint rekker en tur til hm etc før den dagen med babyen i vogna :)

Min bunad er også håpløs med tanke på amming, må av med alt sølvet for å kunne åpne den, og det går ikke an å ha den på uten sølv, da det er sølvet som holder vesten (korsett-isj).

Jeg har et liv (en overdel) som er sydd fast i stakken, og dette åpnes kun i siden, noe som betyr at jeg egentlig må av med sølv, vest, skjorte og til og med hele stakken for å få fram "matfatet" :p min mor foreslo å klippe opp livet foran slik at det holdt med å av med vesten og dra opp skjorta, så kanskje :)

En ting er at bunaden er lite ammevennlig, men jeg blir svett bare ved tanken på å skulle bale med en nyfødt baby og en 3-åring i bunad mens det kanskje er varmt. Uaktuelt. :P

Har trålet zalando nå og bestilt fire kjoler, håper en av de passer, mye fint der, jeg pleier å bestille en del prøve og returnere det som ikke faller i smak :-)

Har trålet zalando nå og bestilt fire kjoler, håper en av de passer, mye fint der, jeg pleier å bestille en del prøve og returnere det som ikke faller i smak :-)

Zalando er jo helt genialt sånn... Bare å bestille så mye man ønsker for så å returnere det som eventuelt ikke passer uten at det koster noe... Pleier å gjøre det sånn jeg også, og ender nok med å bestille en del ammeklær der... Og sikkert en kjole til både 17.mai, dåp, bryllup osv... Men drøyer det til etter fødsel tenker jeg i håp om å ta av noen kg :p

Zalando er jo helt genialt sånn... Bare å bestille så mye man ønsker for så å returnere det som eventuelt ikke passer uten at det koster noe... Pleier å gjøre det sånn jeg også, og ender nok med å bestille en del ammeklær der... Og sikkert en kjole til både 17.mai, dåp, bryllup osv... Men drøyer det til etter fødsel tenker jeg i håp om å ta av noen kg :p
Har valgt noen som er litt løse nede, så da må de bare passe rundt puppa :-P Satser på at det går som med de to første unga, at jeg går ned ca 8 kg når ungen er ute og ca 1 kg i uka derfra, så da blir sommerkroppen utsatt til høstkroppen 2016 :-P

Bunad! Ha bringkluten laus og berre nappe den vekk og sprette fram med puppen. :) men vossabunad er jo perfekt til både amming og graviditet.. ;) Den blei aldri "modernisert", så er fortsatt som den var for 2-300 år sidan. :)

Back
Topp