17. Mai antrekk mor

Barnslig

Glad i forumet
Litt inspirert av tråden om 17. Mai antrekk til babyen.
Hva skal du/mor ha på deg på 17. Mai ??
Jeg sliter med å finne noe pent behagelig og ammevennelig.

Den var Værre :p jeg har tenkt på det lenge, også fordi det er en del andre anledninger for å pynte seg litt rundt samme tid... Bunaden kan jeg vel bare se langt etter og den er heller ikke særlig ammevennlig... Ser for meg å bestille en eller annen kjole etterhvert fra boob eller noe lignende... Men følger tråden for mer inspirasjon :)

Det var noen som la link et eller annet sted her til mamalicious, det var flere pene ammekjoler der mener jeg å huske :-)

Åh ja... Regner med at jeg må handle ammetøy uansett, så blir vel med noen kjoler på lasset...

1b6f01d55f30a60994b6961c5d702030

Har kjøpt denne ammekjolen i blått! Skal ha den til barnedåpen også :)

Jeg har selvfølgelig mest lyst til å ha på bunad, men tror ikke det er realistisk :p den passer sikkert ikke, og er på ingen måte ammevennlig.. Nei, blir sikkert en ammevennlig kjole som kjøpes i mai når jeg vet mer hvilken størrelse jeg er - håper å ikke være så langt ifra det jeg var før jeg ble gravid :p

Jeg fikk storebror i mars, og har kjolen jeg hadde på 17.mai da. Det er en kjole fra hm med knepping foran:)

Huff, nå spør du vanskelig! Har veldig lyst til å gå i bunad, men det blir nok vanskelig.. Får gå på shopping når det nærmer seg tenker jeg.

Aner ikke :p

Men må kjøpe et antrekk til konfirmasjon, 17.mai og dåp. :)

Ånei det har eg ikkje tenkt på.. Skal og i konfirmasjon i slutten av april. Har lyst og kjøpe meg ein ny kjole for anledningen. Men den kommer sikkert ikkje til og passe senere når eg har slanka meg i gjen.. Har tenkt litt på hva barna skal ha på seg. Babyen blir nokk til og ha litt pene hverdagsklær. Gidde ikkje og kjøpe fin klær som passer ein dag. Hvis han gulper så er det og bytte det med ein gang. Men har ein fin vest til han :) jentene blir det nokk kjole på ho minste og festdrakt på ho eldste :)

Tar noe jeg har i skapet ;p er ikke så nøye for min del. Satser på det bare blir rolig sammen med svigerfamilien, mannen skal jobbe og pappan til storebror skal få tilbud om å ha han. Er egentlig "mitt år" men neste år begynner han på skolen og da er det sånn opplegg i bhg jeg ikke vil han skal gå glipp av.

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, men blir vell til at jeg må kjøpe meg en ammevennlog kjole :)
Til lillefrøkna tenkte jeg å kle på henne en strikket "bunad" som jeg selv brukte som liten❤

Jeg hadde faktisk tenkt bunad både på meg og snuppa. Gikk i vanlig jeans 3 uker etter begge de to andre så satser på at deg går denne gangen også (har lagt på meg 8 kg)

Skulle gjerne hatt bunad, men det er kanskje urealistisk. Brukte den i dåpen til begge gutta og det gikk bra, men det var jo 3mnd etterpå, nå er det bare ca 1mnd. Så får komme meg ut å kjøpe en kjole etterhvert!

Dere som skal ha bunad, dropper dere sølvet da?? Tenker på ammingen......

Skal ha på bunad. Pumper et par flasker med morsmelk som ho heller får nøye seg med hvis ho må ha mat ila de timene bunaden er på. Fikk bunad av svigers for 2 år siden, aldri hatt før, og elsker å gå i den, så akkurat 17 mai blir det bunad okke som ☺

Bunaden er jo egentlig laget slik at man skal kunne bruke den både som gravid og ammende, i gamle dager hadde de jo ikke 20 penkjoler i skapet, så den skulle jo brukes uansett gravid eller ikke. Men lurer på om de er blitt litt endret nå, er hvertfall ikke praktisk med mye sølv hvis man ammer.....

Bunaden er jo egentlig laget slik at man skal kunne bruke den både som gravid og ammende, i gamle dager hadde de jo ikke 20 penkjoler i skapet, så den skulle jo brukes uansett gravid eller ikke. Men lurer på om de er blitt litt endret nå, er hvertfall ikke praktisk med mye sølv hvis man ammer.....
Ikke min. Jeg har smalt liv. Fra rompa og ned kan jeg derimot vokse i uante presisjoner...

Min er iallefall ikke mye praktisk. 70 år gammel vest telemark bunad etter mannens farmor, med lenker og svære søljer... Umulig å bare brette opp for å amme iallefall :p

Back
Topp