Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Sjønner godt hvordan du har det.. Selv var jeg 15 år da jeg ble gravid, var 16 da jeg fikk jenta mi...
En ting vet jeg, stol på deg selv og dine avgjørelser, og ikke hør på hva ALLE andre har og si... Gode råd er altid bra å ta med seg, men til syvende og sist er det deg selv som vet best hva som er best for deg og barnet...
Jeg har også 1 mnd. igjen nå til mitt 2. barn kommer[:D]....
Har ei venninne som var 16 da hun fikk sitt første barn, nå er hun 22 og har tre nydelige unger, den minste er nettopp blitt 2 år. Hun har også blitt offer for mye folkesnakk og blikk, men de har klart seg godt hele tiden, og jeg beundrer dem virkelig. Jeg var akkurat blitt 22 da jeg fikk lillepia mi, og det er visst grensen her for å bli utsatt for folkesnakk [:-]
hei. du jente 17, hvordan bestemte du deg for å beholde barnet ditt og ikke ta abort? jeg klarer ikke å bestemme meg, for om jeg skal ta abort eller ikke..har fått tidenes beste lærlingeplass som jeg skal byne på snart så det basser egentli veldig dårligt.
har ikke turt å fortelle det til samboeren min enu en gang....
hvordan fortalte du d til barnefaren din? hvordan tok han det+
Jeg er 19 år og hadde da jeg fant ut at jeg var gravid, egentlig tenkt å ta abort. Men jeg ombestemte meg pga at jeg fant ut at jeg egentlig hadde noen god nok grunn til å ikke beholde det!
Moren min støttet meg også hele tiden og sa at jeg måtte gjøre hva jeg ville, men om jeg allerede begynte å bli i tvil, så kom jeg nok til å angre senere om jeg tok abort...
Nå er jeg 21 uker på vei og veldig glad for at jeg vaslgte å ikke ta abort!
Men jeg syns bare du skal gjøre det du føler er mest riktig for deg. ikke tenk på hva andre sier...!
ungjente_18......du vet at det finnes fine ordninger for deg som føder under utdanning?når du har lærlingekontrakten i boks så kan ingen gjøre noe med at du er gravid...du har rett til å komme tilbake etter permisjon og fortsette utdanningen din der du slapp!!du får fødselstipend av lånekassen og det er gode penger å ha med seg....følg hjerte ditt du[:D]det skal ikke være lærlingeplassen som stopper deg....når blir det egentlig en passende tid å få barn??det kommer alltid noe i veien.....
hei.
Jeg ville bare ikke ta abort, men jeg hadde ikke noe å miste da... jeg skal jo gå mer skole om et år igjen. Jeg fikk vite på 17 års dagen min at jeg var gravid så typen min fikk vite det samtidig som alle andre, så han viste ikke så veldig mye reaksjon da.
men når vi var aleine så viste han lizzom ikke hva han skulle si eller gjøre. men etter han fikk sove på det så var han overlykkelig. [:D]
jeg syns kasje at du burde ta abort hvis du ikke vil miste lærlingplassen din. men ellers så kan du jo bare fortelle dem på jobben at du er gravid.
du burde bare si det rett ut til samboeren din, syns jeg ihvertfall, men det kan jo hende at han får et lite skjokk som typen min fikk. men det gikk jo bra til slutt da [:D]
De har ikke rett til å gi deg sparken fordi du er gravid.. en kontrakt er en kontrakt!
Ikke la jobben avgjøre om du skal beholde ungen eller ikke! [:o]
Lille_jenta87....må bare få si at det provoserer meg det du sier med at "jeg syns kansje du burde ta abort viss du ikke vil miste lærlingeplassen din"[:@].......måtte lese den setningen flere ganger om det var virkelig det som stod!!!!Du har selvfølgelig rett til å ha din mening, men en graviditet er vel ingen grunn til å miste lærlingeplassen sin!!!!!hun kommer sterkt tilbake når permisjonen er ferdig...og da har hun en jobb i framtiden oxo...!Selvfølgelig må hun avgjøre dette selv, for hun må kjenne etter om hun er klar for det å bli mor...men man har jo 9 mnd å vokse på.Det jeg mener at lærlingeplassen absolutt IKKE bør være grunn til å ta ABORT...det burde jo du egentlig tenke på som er ung og bærer på et lite nurk selv....men det kan vel hende du er for UNG til å gi råd om sånne ting enda!!!sorry!!!
ok.. kansje det jeg skrev kom ut feil, det var ikke med meningen...
men jeg syns ikke hun burde ta abort hvis hun ikke vil det selv, men det virka litt ut som om hun ikke viste helt så jeg skrev bare det jeg mente.
hei jeg er 18år og gravid. gleder meg som en unge selv..
her jeg bor er det ikke så mange blikk og slikt for jeg tror folk her er blitt vant til tili gravide, det er så mange her som er blitt mamma i mellom 16 - 19års alderen her atte...
men men jeg skal selv begynne som lærling 1 sept. og gå til jeg ikke klarer mere, og jeg tror alle som blir gravide rett før eller under lærlinge tiden har rett på å få fortsttet etter graviditeten,og perm. det er i allefall slik at vis du har en jobb er ikke en graviditet grunn nok til å få sparken ...
Drit i hva andre tenker og sier. Gå med nesa i sky(så andre ser det)[;)]
Noen folk får bedre selvtilitt av å rakke ned på andre, det er som regel folk med veeeeldig liten selvtillitt. Vis hele verden at du er gravid[:)]