17 år og gravid

x1xlille_jenta87

Elsker forumet
hei hei [:D]
det er utrolig digg å være gravid, men det er litt spesielt når man bare er 17 år. jeg har opplevd at det er mange folk som er godt over 40 åra som har sett ganske rart på meg.. det er jo egentlig ikke det som plager meg da, men det blir litt mye fortiden, i hvertfall når de går å snakker om deg sånn at du hører det [:@] det er ikke så gøy da. men gleder meg til jeg får ut gullet mitt [:D] det er akuratt en mnd igjen [:D]

Hei. Ja sånn er det når man ikke er helt A4, da snakker folk med en gang! Noen reagerer sikkert på at du er på alder med deres egne barn, men det er uansett ikke pent av dem å snakke om deg! Lykke til med den forestående fødselen og alt det som venter etterpå![;)]

hei jeg var selv 17 da jeg gikk gravid med min første...ble 18 år mnd etter at hun kom til!Jeg har ikke angret en dag på valget jeg tok og det tror jeg er fordi vi mennesker er forskjellige.....noen takkler ting bra, andre dårligere på forskjellige områder....jeg var vel ei sånn som takklet det å få barn tidlig bra og det er jeg sikker på du er oxo...det er bare at man er innstilt på det[:)]det blir nok mange tøffe tak, både med baby og folksnakk, men ikke la deg knekke av den grunn....bare vær sikker på dine valg så går det nok bra

lykke til med fødselen og fine stunder du og babyen din får sammen i fremtiden[:)]

heisann....jeg var oxo 17 år når jeg fikk min første...
fikk også veldig mange blikk og det var mye snakk rundt det...
men,jeg tenkte ikke så mye over det...dette er noe vi velger selv og ikke andre...det kan være at de som snakker bak ryggen din ikke skjønner hvor fint det er å ha en ung mor...kanskje de ikke har det så bra selv.
fordel for deg oxo...du orker mere enn de på 40 år...
lykke til videre..
klem

har en venninne som nettopp fikk unge,hun er bare 17 år[:)] Alle rundt hun støtter hun som bare det nå. Hun fikk noen rare blikk,men det dreit hun i! Nå koser hun seg med gutten sin som er 5 dager gammel[:D] Lykke til!

Hvordan gikk det med utdannelse, penger og alt det? Tror kanskje eg er gravid, og er bare 18 år!?[&:]

[:D] så søtt [:D] gleder meg jeg nå hehe [:)]
jeg gikk skole året helt ut. det gikk ganske greit det.. for man får så utrolig mye støtte fra lærerne om vennene dine, så det skal nok gå greit, jeg klarte meg. [:)]
du har rett på fødsels stipend, men det er en del uker før ungen kommer og noen uker etter du har fått ungen. men mer vet ikke jeg. lykketil dah hvis du er gravid [:D]

Hei Tine_mor...

Jeg er også 18 år og er gravid..
Bodde fortsatt heime når e fikk vite det, men det lønte seg å flytte ut og få hjelp av sosial kontoret fram til du kan gå på trygdekontoret.. Der får du stønad og penger til den lille.. Det gjorde/gjør jeg.. Og fått stor hjelp fra mine foreldre..

Lykke til.. Krysser fingrene for deg, beste som skjer er å bli gravid...

kos michelle

Jeg blir 18 i oktober, og får ungen i des/jan. Har termin 01/01-06, så jeg kan få den enten i 05 eller 06:) Synes det er litt spennende jeg=):) Jeg blir alenemor åsså... Barnefaren trakk seg me en gang, og pressa meg til å ta abort. Kan bare ikke det..:) Jeg bor på et veldi lite sted, hvor alle kjenner alle, og det kan bli litt ekkelt med en gang når det kommer ut at jeg er gravid, men håper det skal gå bra!:) Har ikike fortalt det til noen enda, fordi jeg vil få orden på situasjonen, og snakke med skolen her.. [:)][:D]

uff, jeg får helt vondt i magen av å lese det som dere nå går igjennom! jeg kjenner meg så inderlig godt igjen med nyskjerrige blikk, spydige komentarer om at "nå har du ødelagt bra for deg selv", og diverse andre situasjoner.
Var selv 17 år da jeg ble gravid, og det burde jo være en gledelig nyhet, men det blir så overskygget av alle som er negative!
Men f....off.... alle som var nedlatende, jeg har nemmelig klart meg utmerket bra, og der er jeg overbevist om at det gjør dere også! stå på jenter, kos dere med magen![:D] Det gjør i all fall jeg!

I vår foreldre(og besteforeldre)generasjon var det mange som ble foreldre da de var 18-20..
like etter at de ble gift, liksom, for det var vanligere at en gifta seg tidlig før..

Så hvorfor de reagerer på at det er tidlig å få barn, det forstår ikke jeg [8D]

Bor i leilighet under mine foreldre sammen med samboeren min! Er ennå veldig usikker på om eg er gravid.. har ikke fått mensen,og tørr ikke ta en test ennå. Må mote meg litt opp[:D] Eg kommer til å bli utrolig lykkelig om eg er gravid.. Tenkte eg skulle reise ned til haukeland sykehus og fått tatt en test gratis! Lykke til med fødselen[:)] Det kommer til å gå så fint!

Klem

Et spørsmål til dere alle: Savner noen av dere det å gå ut? Å være ungdommer?

har egentlig ikke savna å drikke og dra på fest og sånt. men jeg begynte ganske tidlig med å drikke og sånt da, så jeg har vel fått rast vek det meste. men det hender seg jeg har lyst til å ta meg en øl eller no.[8D] men gjør det ikke dah [:D]
men hvis du er gravid så merker du på kroppen at du forandrer deg no veldig, man får et annet syn på ting og sånt. det er først nå jeg skjønner meg på mamma [&:] det er litt skremende siden jeg bare er 17 år. hehe [;)] får håpe du er gravid da, det er en utrolig deilig opplevelse [;)] så kos deg. lykke til da

Hei..

Jeg var 18år da jeg ble gravid med mitt første barn. Nå er jeg 21år og venter mitt 2. barn i mars.
Jeg savner ikke å feste og drikke. Men samboeren min savner det veldi masse, så han får lov å gå på by`n ett par ganger i mnd. Men det er deilig å komme seg ut på by`n AV OG TIL. Annenhver mnd er jeg på fest...Maximum..

Vil bare komentere dette med å savne å være ungdom og slikt.... Kjære dere jenter, livet blir ikke så forandret at det ikke er mulig å ha det gøy en gang i blandt! Dere er fortsatt unge, og det har dere låv til å være inni mellom.
Gå på fest, danse og bare være ung! eneste forandringen er jo at det blir gjort sjeldnere enn før, og det er helt greit, for trangen til å gå ut er lissom ikke så stor etter at men har fått et lite nurk. [;)]

jeg syns alle dere unge som er gravide el har fått barn tidlig,skal være stolte av dere selv!!![;)]
klart å få barn i ung alder kan sette stoppe for diverse planer....men live stopper ikke fordi man får barn,barnevakt er en fin ting når mor vil ut å sprelle i fra seg i ny og ne.[:D]
å når man blir gravid forandre vi oss ganske mye på kort tid(noe alle ikke har fått med seg når di syns at å få barn som 18 åring er helt på tryne)så drit i alle som visker å tisker bak ryggen deres[8D]tenk på den store gleden dere har i vente[:)]
mangen av di negative folka er sikkert bare misunlige uansett[:D]

lykke til jenter....

[:D] er helt ening jeg [:D] man vokser ganske for i hodet når man er gravid men det er jo bare til det posetivet da [:)] jeg er forsatt ute med typen og har det gøy, selv om jeg ikke drikker så hindrer det meg ikke , for å ha det gøy da [:D]
men er ganske stolte av oss som er unge og gravide, og dem som er unge mødre [;)]
lykketil alle sammen [;)]

[;)] tusen takk [;)]

Back
Topp