.

Samme her! Måååå liksom ha hendene oppi ansiktet og peiver hit og dit, så faller brystskjoldet av og vi må starte på nytt! Ingen enkel affære akkurat.

Gutten min er fæl med å stappe fingrene i munnen når han skal får pupp. fikk beskjed av helsesøster om å legge ene armen hans under brystet mitt sånn at det var bare en arm fri. Synes det hjalp masse og at han suger bedre på brystet :):)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Skjønner godt du blir frustrert. Er likens her og. Kaving og fingrer i munn, og når han endeliiiig tar tak så slipper han taken og hiver rundt med hodet å vi .å begynne på nytt.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Du har så rett så rett, det er ikke alltid lett. Det viktigste er at du ikke gir opp, for det går seg til etterhvert :)

Det er slik hos nyfødte.. Blir enklere seinere når de begynner å forstå hva som kommer :) når jeg ammer fra høyre bryst tar jeg tak i naken hennes med venstre hånd og dytter henne mot brystet Det er enklere på denne måten for barnet får ikke snu hodet og jeg har bedre kontroll

Bruker også å legge den ene armen under puppen, så hun ikke skal peive så masse. Det er verst når hun får tak i brystvorta mi med hånda og klorer på den. Da detter ruren av og jeg begynner å blø igjen. I natt holdt mannen min hendene hennes. Det fungerte kjempeflott. Han stimulerte de når hun sovnet, så hun begynte å suge igjen.

Tror nok alle babyer gjør dette. Men sønnen min var helt ekstrem. Jeg gjorde følgende: underste arm under min arm (holdt den noen ganger fast mellom overarmen og overkroppen min), den øverste armen la jeg bakpå ryggen hans og holdt fast med hånden på den armen babyen lå på. Så slik holdt jeg ungen og begge armene hans med den ene armen og hånden. Ikke alltid lett å få lagt armen bak på ryggen, så alternativt kan du holde den med den andre hånden, hvis du ikke trenger å holde puppen. Så gjelder det å få baby til å bøye hodet litt bakover og få til å gape ved å berøre overleppen. Og så lynraskt stappe ungen på puppen det øyeblikket munnen er så åpen du får den. Sønnen min gapet aldri! Måtte bare tillatte han å "sutte brystvorta inn i munnen" (au). De lærer etterhvert hvordan de skal gjøre det da, så det blir bedre :)

Går det ann å svøpe dem slik at de ikke får kravlet med armer og bein overallt?

Er på sykehuset nå... Hun var selvfølgelig eksemplarisk når hun sugde ved brystet foran barnepleieren!! Typisk.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app
Hahaha! Dette lover godt for framtiden! Tenk deg trassaldern og tenårene ;)

Jeg endte forresten opp med å lage tvangstrøye av pleddet hennes i går, sånn at hun ikke får armene opp. Er det slemt?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Neh! De liker jo å ligge svøpt i pleddet sitt. Det minner dem om livet i livmora. Da blir de litt tryggere og roligere.

Back
Topp