.

Ingen her enda. Huden er ikke helt stram heller faktisk, med mindre hun dytter rompa rett ut eller noe :p fikk ingen sist (og da var jeg stappa middagspølse - sprengt) så regner med jeg ikke får noen denne gangen heller.

Fikk ingen med førstemann jeg heller, men en haug med andre... Husk å smør deg masse :-)

Har ikke noe tro på at fuktighetskrem hjelper på noe annet enn å lindre kløe. Kommer merkene, så kommer de :-) lite å gjøre med det.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Har ikke noe tro på at fuktighetskrem hjelper på noe annet enn å lindre kløe. Kommer merkene, så kommer de :-) lite å gjøre med det.

Tror begge deler jeg. Tror huden har lettere for å strekke seg og være elastisk om den er myk. Tørr hud sprekker gjerne opp (enten om man er gravid eller ikke).

Tror begge deler jeg. Tror huden har lettere for å strekke seg og være elastisk om den er myk. Tørr hud sprekker gjerne opp (enten om man er gravid eller ikke).

Jeg er naturlig skeptisk til ting som ikke er vitenskapelig dokumentert :-) men smører meg uansett inn for å slippe tørr hud og kløe :-)

Jeg har smørt meg med oljer/body butter flere ganger til dagen, og har eksfoliert huden gjennom hele svangerskapet, så det har ihvertfall ikke funket helt for meg. Likevel fortsetter jeg :P

Fikk noe strekkmerker på puppene rundt uke 20, men behandlet med bla. Galvanisk strøm og fuktihetskrem og nå er alt borte. :) johooo!!!

Jeg har enda ikke fått strekkmerker, men har ikke så stor mage da. Men magen kan fort vokse og få strekkmerker. Er i uke 34 på mandag :)

Jeg også begynner å få antydninger til strekkmerker nå (kom over natten som folk sier her).
Problemet nå er at jeg kjenner at merkene straks kommer... Huden sviiiir på enkelte steder - føler jeg er i ferd med å revne når som helst :( smører og smører men merker fint lite forskjell.....

Her er min mage. Disse merkene kom over natten. Ca uke 35. Da hadde jeg smørt magen blant annet, to ganger daglig med kremmer og oljer ;) så her er bevis på at den slags ikke virker :)

Vedlegg

• 1389592640778.jpg
    1389592640778.jpg
    68,3 KB · Visninger: 73
Her er min mage. Disse merkene kom over natten. Ca uke 35. Da hadde jeg smørt magen blant annet, to ganger daglig med kremmer og oljer ;) så her er bevis på at den slags ikke virker :)

Hadde mammaen din strekkmerker også?
Min hadde ingen etter tre barn. Jeg har fått noen få rundt navelen. Tenker det hele er genetisk.

Hadde mammaen din strekkmerker også?
Min hadde ingen etter tre barn. Jeg har fått noen få rundt navelen. Tenker det hele er genetisk.

Ja, mamma har bare meg da. Og hun har ett par. Så jeg har nok fått dobbelt så mange. Hehe. Men det er vel både genetisk og hormonelt? Samme kan det no være. Hehe stripene er kommet for å bli.. her på bilde er de litt hovne og irritert også da :)

Ja, mamma har bare meg da. Og hun har ett par. Så jeg har nok fått dobbelt så mange. Hehe. Men det er vel både genetisk og hormonelt? Samme kan det no være. Hehe stripene er kommet for å bli.. her på bilde er de litt hovne og irritert også da :)

"Sånn" det ble med meg å. Bare jeg fikk ikke på hele magen :) jeg har fått på høyre side, lavt på magen. Men alle kom over natten :O rart ass!

Hadde ikke plass til flere nye, fikk så masse forrige gang.. De er litt svakere i fargen denne gangen, men det ser likevel ganske brutalt ut :-/

Har ikke fått noen nye etter sist svangerskap (bank i bordet!) Men det er først nå på slutten risikoen er størst og huden strekker seg til bristepunktet.. sånn ser mine forrige minner ut;

1389665508321.jpg

Pluss to bittesmå på hver side av hoftene over trusekanten der1389665560155.jpg:

Lillebror er på vei ♡ 21. Februar 2014

Er så merkelig at de plutselig bare kan dukke opp over natten. Merket dere til noe kløe dagen før? Noen hudtyper er bare mer utsatt enn andre. Er det meningen at man skal få strekkmerker så kommer de nok uansett hvor flink man er til å smøre seg inn ;)

Jeg merka at det klødde litt, men tenkte ikke noe mer over det. Men merker at huden er veldig stram. Har ikke fått flere merker enda, men er redd det kan komme flere. Håper det ikke gjør det.

Jeg merket ingenting. Kan fortelle jeg hadde en uke der jeg var ganske misfornøyd med baby. Gikk å gråt og var helt i fra meg bare pga merkene! Nå bryr jeg meg overhodet ikke. Hun er sikkert verd hver eneste vondte ♡

Jeg plager meg ikke så mye over de nå. For har gått opp så mange kilo og ser så sliten ut at jeg føler at det er så mye som spiller inn, så er ikke bare det som plager meg. Men er livredd at jeg kommer til å hate hvordan jeg ser ut etter fødsel.
Har sliti mye med dårlig selvtillit, så trenger ikke å føle meg enda værre når babyen er ute :( håper at hodet mitt klarer å holde på innstillingen om at det er verdt det!

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp