.

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
Du bør ikke føre applikatoren så langt inn at det stopper - det gir sammentrekninger, som du selv sier. Det er vel en selvfølge når man vet at man er disponert for det. Det står også i pakningsvedlegget at applikatoren bare skal føres så langt inn som det kjennes behagelig. Ser ellers ikke at det står noe om at medisinen kan føre til for tidlig fødsel. Det kan derimot bakteriell vaginose, så du bør nok gjennomføre behandlingen selv om det er ubehagelig der og da.

Da kan det være at du har ført den for langt inn så det er det som er årsaken

Nedsig skrev:
Du bør ikke føre applikatoren så langt inn at det stopper - det gir sammentrekninger, som du selv sier. Det er vel en selvfølge når man vet at man er disponert for det. Det står også i pakningsvedlegget at applikatoren bare skal føres så langt inn som det kjennes behagelig. Ser ellers ikke at det står noe om at medisinen kan føre til for tidlig fødsel. Det kan derimot bakteriell vaginose, så du bør nok gjennomføre behandlingen selv om det er ubehagelig der og da.

Nei har ikke ført den opp lenger enn det man skal, men man får nå sammentrekninger av dette, kan ikke tømme gelen på utsiden. Min fastlege kunne ikke forstå hvorfor jeg har fått denne, når jeg har det slik. Da jeg ikke fikk noe info av legen på sykehuset. Har jeg skrevet at den kan føre til tidlig fødsel? Nei jeg er i faresonen for tidlig fødsel. Da er det dumt å fremprovosere sammentrekning. Og jeg mener fortsatt at denne ikke er noe for gravide. Men jeg må jo få vekk denne bakterien så jeg gjør jo det jeg kan for det. Men jeg stoler veldig lite på leger som ikke forteller meg hva som er galt, hvorfor jeg har fått enn slik medesin mot dette. Osv

Det stod i HI at du fikk sammentrekninger 'for jeg førte den jo inn til det sa stopp'. Beklager at jeg ikke forstod at du mente noe helt annet. Hvis fastlegen din ikke forstår hvorfor du har fått medisinen så foreskriver han sikkert en ny? Sykehuset har vel avveid risikoen ved å få kynnere av selve utførelsen av behandlingen, opp mot risikoen ved å føde for tidlig av infeksjonen du har.

Innlegget ditt stilte spørsmålet "Dette kan umulig være bra for gravide?", og det var det jeg svarte på. Når du beskriver at du får sammentrekninger etter anstrengelsen ved å føre inn applikatoren samt at den ble ført for langt inn (slik du skrev det i HI) så er det ikke så rart å forestille seg at det er nettopp det som er årsaken, og ikke medisinen i seg selv. Hvis du står i fare for å føde for tidlig ved hver eneste sammentrekning så burde du jo legges inn, dersom du er så tidlig i forløpet at det ikke er ønskelig med fødsel ennå.

Du har forresten et ansvar selv også, for å stille de spørsmålene du sitter med når du blir foreskrevet en behandling.

Nedsig skrev:
Det stod i HI at du fikk sammentrekninger 'for jeg førte den jo inn til det sa stopp'. Beklager at jeg ikke forstod at du mente noe helt annet. Hvis fastlegen din ikke forstår hvorfor du har fått medisinen så foreskriver han sikkert en ny? Sykehuset har vel avveid risikoen ved å få kynnere av selve utførelsen av behandlingen, opp mot risikoen ved å føde for tidlig av infeksjonen du har.
< br /> Innlegget ditt stilte spørsmålet "Dette kan umulig være bra for gravide?", og det var det jeg svarte på. Når du beskriver at du får sammentrekninger etter anstrengelsen ved å føre inn applikatoren samt at den ble ført for langt inn (slik du skrev det i HI) så er det ikke så rart å forestille seg at det er nettopp det som er årsaken, og ikke medisinen i seg selv. Hvis du står i fare for å føde for tidlig ved hver eneste sammentrekning så burde du jo legges inn, dersom du er så tidlig i forløpet at det ikke er ønskelig med fødsel ennå.

< Fjernet innlegget fordi jeg synes det har ligget lenge nok ute;) Nei de legger ikke meg inn for jeg er i uke 35 og stopper ikke min fødsel nå. Den kan gå sin gang.men jeg vill han skal vente fordi han er veldig liten. Men de vill legge meg inn for å dope meg ned slik at kroppen skal hvile. Det vill ikke jeg, så jeg holder meg her hjemme. Ja det stopper jo når det føles ubehagelig, fører jo den ikke lenger opp da:) Men gelen må inn, min fastlege ville ikke overprøve legen på sykehuset, men jeg skulle ringe i dag å fortelle hvordan det var. Og nei regner ikke med at det er bare jeg som sliter med å rekke opp i der, jeg skjønner ikke hvordan man kan skrive ut noe slikt til gravide:) Sikkert elendig til å ordlegge meg. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke kunne fått noe annet av henne, som må være bedre for gravide. Stilte desverre masse spørsmål til denne legen, men legen svarte bare du har en eller annen bakterie. Derfor ringte jeg til fastlegen min. Det er ikke bare meg det går utover nå også barnet. Det er desverre ikke alle leger som er flinke til å svare når man spørr.

Back
Topp