.

galas

Betatt av forumet
Tar innlegget vekk slik at ikke noen i familien leser det og kjenner det igjen. Men har nå snakket ned en nabo som har sagt at vi kan ringe henne dersom noe skulle skje. Så satser på at lillebror holder seg inne til over helgen, men greit å vite at vi har noen som stiller opp.
Ikke drømmesituasjon for barna kjenner henne ikke så godt, men det får bare gå som det går.
 
Huff da, forstår frustrasjonen din veldig godt, vi får bare håpe at han ikke velger å komme i helga da. Men du har ikke noen foreldre i barnehage eller noe som kan være en slags siste backup da? Jeg vet at i hvertfall jeg hadde stilt opp i en slik situasjon.
 
uff, jeg skjønner du er frustrert ja 

men hva med noen fra bhg da? får hååååpe det ikke skjer i helgen for man vil jo selvfølgelig ha med mannen! 
 
Jeg forstår veldig godt du blir sur for det. Spesielt pga forhistorien din med fødsel før termin og styrtfødsel.
Men tror ikke jeg hadde krevd at de skal holde seg hjemme, syns at de burde skjønt såppas selv! Men hadde kanskje prøvd med nok en backup, venner, familie eller noen i bhg...
Syns uansett det er veldig korttenkt og egoistisk å reise bort nå!
 
Skjønner godt du er frustrert!! Hvis du har et godt forholdt til svigers så hadde nok jeg forklart hvordan ståa var og hintet litt til at de burde holde seg i nærheten.. Ikke på hytta!! Jeg er ikke så veldig nær min svigermor, hadde nok bedt mannen minta en liten prat med henne.. Hvis du føler det er lettere så er kanskje d en mulighet for deg også? Krysser fingrer for ingen fødsel hos dere i helgen:)
 
Kan de ikke ta med barna på hytta ? Eller evt kan du jo be dine foreldre på besøk i helgen ? Skjønner godt du er stresset, for det er som regel når det absolutt ikke passer at ting kan skje.
 
oj, skjønner at du er frustrert, litt merkelig å dra på hyttetur akkurat nå?

krysser fingre og håper at alt ordner seg!
 


Fitness skrev:
Kan de ikke ta med barna på hytta ? Eller evt kan du jo be dine foreldre på besøk i helgen ? Skjønner godt du er stresset, for det er som regel når det absolutt ikke passer at ting kan skje.



Det samme tenkte jeg, de kunne vært litt snille og tatt med barna på hytta. Kanskje avlastet dere litt nå rett før fødsel...Litt egoistisk og dra når de hadde sagt ja til å passe først!
 
Synes du skal be mannen ringe dem og informere dem om at dere står igjen uten noen som kan steppe inn dersom de reiser bort nå. De har antagelig ikke tenkt så langt, og det hørtes i utgangspunktet ut som om dere hadde mange som kunne hjelpe til (bare at de har falt fra samtidig). Det kan hende de tror det er slik det er? Formidle videre til dem at det betyr mye for dere at de stiller opp nå. Be dem ta med barna eller om å vente med å reise på hyttetur til fødselen er overstått. Burde ikke være så vanskelig for dem å få til dette.

Videre foreslår jeg at du snakker med mannen din om hvordan det ville preget forholdet deres til dem dersom dere endte opp med at du gikk i fødsel i helgen og du ble nødt til å gå gjennom fødselen alene, når dette i utgangspunktet skulle være helt unødvendig. Jeg antar at det også ville være et tap for mannen din å ikke få delta på fødselen..?

Jeg synes ikke at en skal ha dårlig samvittighet i forhold til å formidle hvilke behov man har i forhold til fødsel. At familien stiller opp burde være en selvfølge, men de trenger en del ganger hjelp til å tenke seg fram til ting.

Selv opplevde jeg at min mor (som skal passe på vår gutt) plutselig fant ut at hun skulle reise til utlandet tre uker før termin. Etter noe betenktningstid ringte jeg henne og formidlet til henne at jeg ikke syntes dette var ok, ettersom jeg sliter med høyt blodttrykk og de vurderte på dette tidspunktet om de skulle sette igang fødsel. Hun sa da med en gang at hennes førsteprioritet var meg, men at hun ikke hadde tenkt så langt. - Hun tenkte at det var lenge til fødsel... Videre snakket vi med min manns familie. De bor 10 timer unna. Det endte opp med at vi inviterte faren til min mann (og hans kone) på besøk til oss. Og min mor fikk reise (hun hadde allerede kjøpt billetter til seg selv og mine yngre søsken). Men dersom jeg ikke hadde tatt dette opp med henne og hun hadde svart slik hun gjorde hadde jeg antagelig fortsatt vært såret og sint på henne. Og dersom min manns familie ikke hadde kommet hadde jeg krevd at hun skulle være hjemme. Er tross alt ikke så mange ganger i livet man føder. En utenlansreise eller en hyttetur kan man ta langt oftere :)

Dette ble kanskje litt rotete forklart, men jeg håper at svigerforeldrene dine får hjelp til å prioritere riktig. Lykke til uansett hva dere velger å gjøre!
 
Kan de ikke ta med seg barna deres på hytta? Mamma og pappa har sagt ja til å være barnevakt, så de tar med seg sønnen vår på hytta neste helg tilfelle noe skulle skje. Har du spurt om de kan gjøre det?

Når det er sagt, syns jeg IKKE du er urimelig på en flekk og jeg ville blitt dritsur! Rett og slett.
 
Back
Topp