Senator Malin
Elsker forumet
Tusen takk for alle råd og innspill! Gode er dere :)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hmm ... Høres ikke gøy ut. Antar du har prøvd Imodium mange ganger. Du får kull på apoteket, men du har vel prøvd ut alt som er mulig.EFM skrev:
Har du prøvd mageregulerende tabletter? Du har blitt sjekka på alle slags måter?
Huff! Du kan godt komme å spise her :) Her i huset bryr vi oss ikke om noen må på do mange ganger :)
Cølliaki??heidu skrev:
Huff, så utrolig slitsomtSjakkruta skrev:Det verste jeg vet er å ha vondt i magen..
Har du vært til flere/mange leger og spesialister? Prøvd å gå privat?
søsteren min har ulcerøs kolitt og er akkurat likedan. Hun hadde ikke andre symptomer hun heller i mange år. Håper det ikke er det du har da seff!OH RLY? skrev:
du må starte dagen 15 min før så du ikke alltid kommer for senbare et tips..
Hva med sånn der.....åh hjernteppe.....sånn oversensitiv mage syndrom.....gaaaah hva heter det da?????? nei der var hjernen min lagt seg tydeligvis, men du skjønner kanskje hva jeg menerskal google...
Senator Malin skrev:
Huff, så utrolig slitsomtSjakkruta skrev:Det verste jeg vet er å ha vondt i magen..
Fastlegen 214 ganger og mage-tarm på St.Olavs.. Får samme beskjeden hver gang, irritabel tarm eller stresset mage.
Jada..Stressa i 10 år i strekk jeg da?
Sjakkruta skrev:
Senator Malin skrev:
Fastlegen 214 ganger og mage-tarm på St.Olavs.. Får samme beskjeden hver gang, irritabel tarm eller stresset mage.
Er der noe private "legesenter" (a'la Medi3 e.l.) du kunne bedt om i alle fall en time? Jeg utredet mine kroniske smerter privat, og er utrolig glad for det idag selv om det kostet meg maaaaange tusen. Det offentlige er bare helt håpløse av og til.
Senator Malin skrev:
søsteren min har ulcerøs kolitt og er akkurat likedan. Hun hadde ikke andre symptomer hun heller i mange år. Håper det ikke er det du har da seff!OH RLY? skrev:
du må starte dagen 15 min før så du ikke alltid kommer for senbare et tips..
Hva med sånn der.....åh hjernteppe.....sånn oversensitiv mage syndrom.....gaaaah hva heter det da?????? nei der var hjernen min lagt seg tydeligvis, men du skjønner kanskje hva jeg menerskal google...
Hver gang jeg gjør det, må jeg ikke på do...:P
Senator Malin skrev:
Sjakkruta skrev:
Senator Malin skrev:
Er der noe private "legesenter" (a'la Medi3 e.l.) du kunne bedt om i alle fall en time? Jeg utredet mine kroniske smerter privat, og er utrolig glad for det idag selv om det kostet meg maaaaange tusen. Det offentlige er bare helt håpløse av og til.
Jada.. Vi har flere av de her. Skulle jeg gjerne ha gjort, men har ikke råd nå :/
Prøvd å droppe kaffen om morran?...la magen heller få mat å jobbe litt med.Sorland skrev:
Fant dette på en nett side, for de med irritabel tarm.
Kosten
- Drikk rikelig med vann, helst 3 liter daglig.
- Større fiberinnhold i kosten fremmer tarmfunksjonen. Fiberinnholdet skal økes gradvis slik at magen kan tilpasse seg.
- Unngå mat eller drikke som forverrer symptomene. Kaffe og melk kan være hovedårsak hos noen.
- Unngå mat som gir luftutvikling, og sterke krydder.
- Unngå store måltider og spis regelmessig.
- Før eventuelt dagbok over kosten så man vet hva som fremkaller symptomer.
- Begrens forbruket av alkohol.