:(

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Blør enda jeg, i dag med masse blodig slim :( Dette er ikke kjekt og VELDIG nervepirrende..! Skulle ønske det kunne gitt seg, bruker bind nå :( Håper den lille klorer seg fast :(

Uffa :( 
Håper det bare er en ufarlig blødning og at det gir seg snart.. Har du snakket med en lege? 

God klem fra meg! 

baby2 skrev:
Å nei å nei så trist. KLOR DEG FAST LILLE SPIRE
Trøsteklem fra megemoticon

Krysser alt jeg har!!

Huff da :-( Hvor lenge hardt blødd? Har du smerter?

Mammz87 skrev:

baby2 skrev:
Å nei å nei så trist. KLOR DEG FAST LILLE SPIRE
Trøsteklem fra megemoticon

Krysser alt jeg har!!

har du snakket med legen?
krysser alt jeg har for at det er en helt ufarlig blødning

Har ikke snakket med legen, er det noe vits da? De kan vel ikke gjøre noe uansett? Og speiselt ikke på en lørdag? :( 

Jeg har ikke vondt, og det kommer kun når jeg er på toalettbesøk, etter jeg har tisset, da er det som regel slimete og rødt, i dag kom det litt småkoagulert blod ut :( 

Har i grunnen gitt litt opp, tenker at hvis det er en SA er det jo lite å gjøre med det, så er det noe vits å ta det me ro, eller slappe av, skjer det nå så skjer det jo uansett...! Dette er vel en form for forsvarsmodus..:( Er så lei, og føler ingen her i huset føler med meg...empati, hva faen er det liksom :( Ja, huff har det ikke godt med meg selv..! 

ring legen du, det er mange ting de kan hjelpe med, selv om de ikke kan stoppe en evnt SA om det er det som har begynt...

men de kan gi deg en sykmelding noen dager, så du får slappet av og tatt vare på deg selv. de kan også lete etter hjertelyd med doppler, evnt ringe gynekologisk poliklinikk på ditt sykehus, så du får kommet inn på en kontroll dit. der sjekker de for rifter etc i skjeden, sjekker livmorhalsen og tappen for begynnende åpning og tar en UL for å se om den lille lever.

jeg opplevde det som veldig behagelig å komme ut på gyn, der tok både sykepleier og lege seg tid til å snakke med meg og høre på mine bekymringer. som du sier er det ikke alltid lett å få empati hjemmefra, dessverre.

krysser fingrene for deg, og sender en god klem din vei!

Lollitupp skrev:
ring legen du, det er mange ting de kan hjelpe med, selv om de ikke kan stoppe en evnt SA om det er det som har begynt...

men de kan gi deg en sykmelding noen dager, så du får slappet av og tatt vare på deg selv. de kan også lete etter hjertelyd med doppler, evnt ringe gynekologisk poliklinikk på ditt sykehus, så du får kommet inn på en kontroll dit. der sjekker de for rifter etc i skjeden, sjekker livmorhalsen og tappen for begynnende åpning og tar en UL for å se om den lille lever.

jeg opplevde det som veldig behagelig å komme ut på gyn, der tok både sykepleier og lege seg tid til å snakke med meg og høre på mine bekymringer. som du sier er det ikke alltid lett å få empati hjemmefra, dessverre.

krysser fingrene for deg, og sender en god klem din vei!

Takk! Tror uansett jeg venter til mandag med å ringe til legen, har ikke serfikatet, mannen har bilen, og ikke har jeg barnevakt, ergo lite å gjøre med dette nå..

Tørr jeg spørre hvordan det gikk med deg? :S 

Sender deg en klem tilbake, takk for svaret :)

Huff håper det går bra med spiren din! Ønsker deg masse lykke til!!!!

jeg hadde kraftige kramper i magen 8 dager før jeg fikk en skikkelig kraftig blødning. så jeg trodde på en måte det var en sammenheng der...

ringte legevakten, og fikk komme et par timer etterpå, de satt opp time. legen sjekket blodtrykk og snakket med meg om hvordan forløpet hadde vært. så sa jeg at jeg gjerne ville ha en UL for å sjekke om alt så fint. hun ville undersøke magen min litt før hun ringte gyn.pol.

hjertelyden fant hun med doppler, var da 8+4. jevne, gode slag med en rytme på 160/min.

dette var en fredags kveld. mandag fikk jeg time til UL. der fant de en spire på 20,7 mm som sparket og så frisk og fin ut i henhold til str og hvor langt jeg er på vei.

blødninigen har fortsatt, men er så svak at jeg kun får rosa på papiret, og slik har det vært siden mandagen etter UL.

snakket med gyn.pol igjen i går, og de mente jeg fortsatt kunne ta det med ro, selv om blødningen i og for seg fortsatt pågår, så er den liten, livmorhalsen var lukket og alt sto bra til, så skal noe til at det forandrer seg, visst nok

kan nevne at jeg har vært sykmeldt siden jeg var hos legevakta, legen på sykehuset sykmeldte meg videre og slutter jeg ikke å blø, så vil den bli ytterligere forlenget...

uff kjære deg :( føler så med deg, de ter ikke alltid like lett å få sympati når man er gravid, spessielt tidlig i graviditeten synes jeg.
du kan jo kanskje ringe legen på mandag og høre om å få en tidlig ul, eventuelt ringe legevakten å høre hva de siser, om de har mulighet der til å gi deg en ul så du slipper å tenke så på det.

har så lyst til å gi deg en kjempe stor klem, men det får bli en virituell en i stede.. *klem*

Lollitupp skrev:
jeg hadde kraftige kramper i magen 8 dager før jeg fikk en skikkelig kraftig blødning. så jeg trodde på en måte det var en sammenheng der...

ringte legevakten, og fikk komme et par timer etterpå, de satt opp time. legen sjekket blodtrykk og snakket med meg om hvordan forløpet hadde vært. så sa jeg at jeg gjerne ville ha en UL for å sjekke om alt så fint. hun ville undersøke magen min litt før hun ringte gyn.pol.

hjertelyden fant hun med doppler, var da 8+4. jevne, gode slag med en rytme på 160/min.

dette var en fredags kveld. mandag fikk jeg time til UL. der fant de en spire på 20,7 mm som sparket og så frisk og fin ut i henhold til str og hvor langt jeg er på vei.

blødninigen har fortsatt, men er så svak at jeg kun får rosa på papiret, og slik har det vært siden mandagen etter UL.

snakket med gyn.pol igjen i går, og de mente jeg fortsatt kunne ta det med ro, selv om blødningen i og for seg fortsatt pågår, så er den liten, livmorhalsen var lukket og alt sto bra til, så skal noe til at det forandrer seg, visst nok

kan nevne at jeg har vært sykmeldt siden jeg var hos legevakta, legen på sykehuset sykmeldte meg videre og slutter jeg ikke å blø, så vil den bli ytterligere forlenget...

Ble veldig lette nå :) Og så kjekt å høre at spiren din var i fin form og at den var uberørt av det hele..! Og nyt sykemeldingen, det er ikke verdt å risikere noe annet.

Takk for svaret og sender deg en god klem og håper blødningen gir seg :)

vevina skrev:
uff kjære deg :( føler så med deg, de ter ikke alltid like lett å få sympati når man er gravid, spessielt tidlig i graviditeten synes jeg.
du kan jo kanskje ringe legen på mandag og høre om å få en tidlig ul, eventuelt ringe legevakten å høre hva de siser, om de har mulighet der til å gi deg en ul så du slipper å tenke så på det.

har så lyst til å gi deg en kjempe stor klem, men det får bli en virituell en i stede.. *klem*

Takk Vevina, det varmet å lese :) 

Jeg skal ringe legen på mandag, hun sa om det ble mer ville jeg få henvisning til ultralyd :) Tror jeg skal trå direkte ned til poliklinikken selv med hendvisningen i hånda og be om ul! Men kjenner jeg gruer meg, vet ikke helt hvordan jeg vil reagere om ting ikke er som det skal være, og er heller ikke så glad i å grine forann folk jeg ikke kjenner, rundt folk generelt når jeg tenker meg om! 

Men takk for empatien :) Og den klemmen kjente jeg virkelig over skjermen, så tusen takk :) *klem*

baby2 skrev:

Hvordan har du det i dag? Blør du fortsatt?

Tenker på deg...

Takk for omtanken, ingenting i dag morges, hadde ikke blødd noe på bindet heller, men så begynte det jo selvsagt etter 2 eller 3 dobesøket når jeg hadde tisset, masse blod i utflodet, slimete! Sorry detaljer! Så med andre ord blør jeg enda, godt det er mandag imorgen kan du si! 

Dette hørtes ikke noe bra ut. Ring tidlig i morgen du å få deg time hos legen, og henvisning videre på UL! Veldi viktig at du får sjekket det opp osv.  Er ikke bra å gå rundt å bekymre seg.
Dette kan ha gått begge veier slik at du er foreberedt på det, Men forhåpentligvis så er det ufarlig og lille spiren har klamret seg godt fast :) *kjempe masse lykke til*
Og en god klem til deg.

Huff huff huff...kjenner redselen for hver gang du tørker deg, "er det blod nå?" Ikke noe godt å ha det slik. Ring legen i morgen og spør etter en henvisning og eventuelt en HCG måling. Det er ikke bestandig man får UL time samme dag og da kan HCG målingen fortelle om det er stigning eller ikke. Kan slå ut begge veier, men du må vite hva som skjer så fort som mulig... Lykke til...

Back
Topp