15 uker og føler meg ikke gravid!

mamma_mia_93

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Åååh, jeg føler at jeg ikke kjenner livmoren. Og magen tviler jeg egentlig på har vokst fordi den blir bare stor tvert jeg spiser (som følge av forrige mann)... Ikke kjenner jeg liv. Eneste "symptomet" jeg har er hjertebank, men det er på grunn av kalium-mangel.

Jeg føler seriøst at jeg ikke er gravid. Eller at babyen har dødd uten at det har kommet ut av seg selv.... Er det flere som har kjent på det?

Åååh, jeg føler at jeg ikke kjenner livmoren. Og magen tviler jeg egentlig på har vokst fordi den blir bare stor tvert jeg spiser (som følge av forrige mann)... Ikke kjenner jeg liv. Eneste "symptomet" jeg har er hjertebank, men det er på grunn av kalium-mangel.

Jeg føler seriøst at jeg ikke er gravid. Eller at babyen har dødd uten at det har kommet ut av seg selv.... Er det flere som har kjent på det?

Hadde samme feeling i flere uker, så jeg tok å lånte meg en doppler :) hver gang jeg er i tvil så lytter jeg litt og finner hjertelyd hver gang, veldig beroligende :)

Sent from my iPhone using BV Forum

E ikkje da heilt normalt å føla i 2.trimester då?!..:) Eg og kunne godt tenka meg å høyra hjerteslag (har fått gubben te å prøva å høyra fleire gonga...:p), eller vore på endo ein ul.. Men trur eg lyt skjerpa meg og klara å venta ein mnd te.. Ö Men øve alt kor eg lese og forhøyre meg, e da heilt normalt å ikkje føla seg gravid i disse tider!...:)

Men e du heilt i kjellaren grunna da e da nok lika greit å gjer som MammaMø, og bestilla ein ul for å roa nervene!:) Dei pleie jo å vera grei me gravidenervene så.. :)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Føler meg ikke gravid jeg heller, til tross for at magen begynner å bli større og kjenner spark på utsiden .. Når føler man seg gravid egentlig? Hehe er 19 uker til tirsdag ..

<3 VinterPrinsesse <3

Jeg føler meg ikke gravid og kjenner så vidt spark (kjenner spark en sjelden gang på kvelden/natta). 19+2 uker på vei! Med første begynte jeg å kjenne spark i uke 15 og i uke 17 kjente jeg det uten på magen, så veldig uvant :(

Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆

Hadde samme feeling i flere uker, så jeg tok å lånte meg en doppler :) hver gang jeg er i tvil så lytter jeg litt og finner hjertelyd hver gang, veldig beroligende :)
Jeg har ikke så lyst til å bruke doppler. Vil ikke være hjemme å oppleve og ikke finne hjertelyd uten faglærte som vet hva dem skal gjøre i slike situasjoner.. Og akkurat nå så vil jeg ikke ta UL eller doppler hos dem heller, nettopp fordi jeg er så redd for å ikke se/høre ett levende foster :(

Med nr 1 følte jeg meg gravid hele veien.. Derfor er jeg så skeptisk nå!

Jeg har ikke så lyst til å bruke doppler. Vil ikke være hjemme å oppleve og ikke finne hjertelyd uten faglærte som vet hva dem skal gjøre i slike situasjoner.. Og akkurat nå så vil jeg ikke ta UL eller doppler hos dem heller, nettopp fordi jeg er så redd for å ikke se/høre ett levende foster :(

Men e da bedre å gå rondt i uvissheten då?.. Alt e nok i skjønnaste orden me ein mini so utvikle seg i perfekt tempo!:) eller so min gynekolog ville sagt da; et vakkert foster og et nydelig svangerskap!..;)

Håpe du får rista av deg uroen vertfall.. Ikkje nåke kjekt å gå rondt å vera nervøs og anken.. Vertfall ikkje på mini..

Men e da bedre å gå rondt i uvissheten då?.. Alt e nok i skjønnaste orden me ein mini so utvikle seg i perfekt tempo!:) eller so min gynekolog ville sagt da; et vakkert foster og et nydelig svangerskap!..;)

Håpe du får rista av deg uroen vertfall.. Ikkje nåke kjekt å gå rondt å vera nervøs og anken.. Vertfall ikkje på mini..

Nei det er jo ikke bedre, men har ikke lyst allikevel..

Håper det gir seg snart eller at jeg får kjenne spark snart!

Skal du ikke til jordmor i uke 16? Da før du jo hørt hjertelyd og målt det ene og det andre. Hjalp veldig for meg ihvertfall:)

Termin 4. januar :)

Skjønner at du er redd, men bedre at du får vite at alt er bra (noe det sikkert er) i stedet for å gå rundt og tenke over dette hele tiden. Ikke er det bra for deg, og ikke er det bra for den lille, det utløser jo stress. Lykke til hva enn du finner ut at du skal gjøre :-)

Skal du ikke til jordmor i uke 16? Da før du jo hørt hjertelyd og målt det ene og det andre. Hjalp veldig for meg ihvertfall:)

Nei. Har ikke time før OUL den 21 august. Og på grunn av ferie avvikling har jeg ikke time til JM før jeg er rundt 21 uker..

Jupp, litt svimmel og hekta på lakris, men ingen mage, morkaken foran så ingen spark. og lite gravidfølelse. Glemmer fort spireliten. Helsigvis har jeg dopler og tar en sjekk noen ganger i uka bare for å se om det er noe liv :) og det er visst nok av det :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Sjønner at du ikke vil bruke doppler hjemme :) Med første var jeg aldri i tvil jeg heller, men tror det er fordi jeg er mer opplyst om at slike ting faktisk kan sje ut i 2.trimester også. Og at man egentlig aldri er helt trygg. Man må bare stole på at alt er bra med mindre kroppen plutselig skulle si noe annet :) Alt er nok helt flott med babyen skal du se :)

Nei. Har ikke time før OUL den 21 august. Og på grunn av ferie avvikling har jeg ikke time til JM før jeg er rundt 21 uker..

Ok. Jeg skjønner at du har nerver, det tror jeg vi alle har til tider:) Men prøv å slapp av, det er ikke nødvendigvis så mange konkrete "bevis" på at ting er ok før du kjenner spark, men det er heldigvis ikke så lenge til. Hvis du er så nervøs at ikke du klarer å slappe av, syntes jeg du skal ringe sykehuset eller legen og få hørt hjertelyden. Det hjelper helt sikkert, tror du ikke det?:)

Skulle aldri ha klaga :( Idag reagerer jeg på ALT av lukter, sitter med spyet oppi halsen og er helt utslitt av kvalmen jeg bærer på idag! Jaja, da fikk jeg tegnet mitt da...! :p

Hehe.. Så lenge du klare å sjå positivt på tegnene du har so seie eg berre; HAPPY DAY!!:D Håpa engstelsen lar deg få fred no! :) Hurra for gravide damer i fleng!;)

Hehe.. Så lenge du klare å sjå positivt på tegnene du har so seie eg berre; HAPPY DAY!!:D Håpa engstelsen lar deg få fred no! :) Hurra for gravide damer i fleng!;)

Ja det roet absolutt nervene :D Selv om det ikke er digg å gå med kvalme og oppkast i halsen så er det verdt allikevel :P

Ja det roet absolutt nervene :D Selv om det ikke er digg å gå med kvalme og oppkast i halsen så er det verdt allikevel :P

Godt!!;) hehe.. Nei, ikkje da kjekkaste me kvalme og sånt.. Føle me deg, og glede meg me deg ikkje minst!;) <3

Back
Topp