.

Far kan ikke påvirke om det blir tvillinger etter hva jeg har hørt.

Dette har jeg hørt:
Det fins to typer tvillinger, eneggede og toeggede.
Det er kun toeggede som er arvelig, og for å få toeggede trenger kvinnen å slippe 2 egg den måneden hun blir gravid. Etter hva jeg vet, så er det å slippe flere enn 1 egg arvelig fra mor til datter.

Nei, det er du som evt. arver doble eggløsninger... (Toeggede tvillinger)  emoticon

gratulerer så mye med spiren(spirene)

Enegget er vel arvelig,men hopper som regel over et ledd.Så vist din svigerfar er tvilling hopper det over mannen din,så kan barna deres ha større sjanse for tvillinger.Om det stemmer vet jeg ikke.

Toegget tvillinger er vist ikke arvelig.Og kan kan jo oppstå når som helst.

Lykke til,håper det er to inni der:)

Ja, det kan han. Men det sies at det hopper over en generasjon som oftest da... Mannen er tvilling, og jeg har vært gravid 8 gang med han, bare 1 av de var tvillinger. Tror det var mer tilfeldig.

Og om det skulle bli to, er det krise? Tenk så gøy de vil få det sammen. Tror det på mange måter er lettere med tvillinger enn pseudotvillinger, for tvillingene er iallefall sånn ca. på samme utvilklingsstadie .

Mannen min vil veeeeeeldig gjerne ha tvillinger, for det var så gøy å være det sier han.

heleneT skrev:
gratulerer så mye med spiren(spirene)

Enegget er vel arvelig,men hopper som regel over et ledd.Så vist din svigerfar er tvilling hopper det over mannen din,så kan barna deres ha større sjanse for tvillinger.Om det stemmer vet jeg ikke.

Toegget tvillinger er vist ikke arvelig.Og kan kan jo oppstå når som helst.

Lykke til,håper det er to inni der:)

Det er stikk motsatt :)

Eneggede tvillinger er en "produksjonsfeil" og kan skje hvem som helst. Toeggede skjer når mor har egenskapen til å slippe to egg. Dette er arvelig fra mor til datter, men ikke fra mann til kvinne osv. Så nei, far kan ikke avgjøre om det blir tvillinger, og dere har ikke noen større sannsynlighet for å få tvillinger enn andre :)

-Sunnipunni- skrev:
Så det er bare tilfeldig at de to mennene som er tvillinger selv, får tvillinger begge to?

Det er ikke forska på i stor skala, så det er vanskelig å si, men er det ikke en øy i Asia eller noe sånn der 99% av innbyggerene er tvillinger? Det er nok større konsentrasjon av det i enkelte familier, men hvorfor, det vet ingen... Får en del info fra tvillingundersøkelsen dersom mannen din er med der

-Sunnipunni- skrev:
Så det er bare tilfeldig at de to mennene som er tvillinger selv, får tvillinger begge to?

Er de eneggede eller toeggede?

Nei, det kan ikke påvirkes fra mannens side.. Eneggede muligens siden det er en "feil" som skjer (to stk utvikler seg fra samme egget), men ved toeggede tvillinger så må damen slippe to egg for å kunne bli gravid med to stk.

På pappa sin side er det et enegget tvillingpar, der ene igjen har eneggede tvillinger..

Back
Topp