*

Jeg mener virkelig at man bør fortelle dem om det. Før eller siden får de jo vite om det. Og i å fortelle om det mener jeg jo selvfølgelig på en skånsom måte! Dette snakkes jo om overalt nå, så det er jo ikke enkelt å "skydde" de fra det.

Og nå bor jo vi i Oslo også da, og da bør man jo iallefall si noe om det. For om man f.eks går ned i byen, så ligger det jo roser mange steder, masse lys osv... Så da vil de jo uansett spørre hvorfor det er slik!? Ja iallefall barn på 4+..... Og da kan man jo IKKE lyve.

Ho på fem ville jeg nok snakka med og sett hva som gikk inn.

3,5 åringen her er lykkelig uvitende. Han ville ikke skjønt det likevel.

Hattifnatt skrev:

Jeg mener virkelig at man bør fortelle dem om det. Før eller siden får de jo vite om det. Og i å fortelle om det mener jeg jo selvfølgelig på en skånsom måte! Dette snakkes jo om overalt nå, så det er jo ikke enkelt å "skydde" de fra det.

Og nå bor jo vi i Oslo også da, og da bør man jo iallefall si noe om det. For om man f.eks går ned i byen, så ligger det jo roser mange steder, masse lys osv... Så da vil de jo uansett spørre hvorfor det er slik!? Ja iallefall barn på 4+..... Og da kan man jo IKKE lyve.

Man trenger ikke lyve, man kan bare si minst mulig..
Små barn kan ha vanskligheter med å skjønne alt og de kan tro at det er sånt som skjer og det kan fort skje igjen. de kan bli redde for at det skal skje dem eller noen de er glad i.. Barn har godt av å bli litt skjerma tror jeg iallefall.

Så vidt jeg har klart å lese meg til, anbefaler de at man snakker med de eldste barna i barnehagen om det som har skjedd. Ettersom jeg har et førskolebarn på 4,5 har jeg snakket litt med henne om det. Mest om det i Oslo, for det er mst bygninger. Jeg har sett mye på nyheter og tatt saken innover meg (noe jeg ikke nødvendigvis gjør alltid), og da syntes jeg det var helt selvfølgelig at hun som merket at ting er annerledes fikk vite noe. Vi har skjermet begge barna fra TV i størst mulig grad. 

Ellers er anbefalingene fra regjeringens hold å holde minnemarkeringer på alle skoler.

Back
Topp