Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvorfor vil du ikke fortelle jentene om det?Qü$× skrev:
Før eller siden vil de alikevel få vite det, og er det ikke da bedre at det er mamma som forteller det på en forsiktig og riktig måte?
Jeg regner med at barnehagen kommer til å ta det opp, det har hvertfall vår gjort. Selv de minste barna vet at noe trist har skjedd. Barn skjønner veldig mye mer enn det man tror.
Hun på 5 må da vel ha skjønt at noe har vært galt? Har jo ikke vært snakk om annet. Hun burde hvertfall få vite om det. Det er verden vi lever i!
Hvor har du det fra?Linemor7 skrev:
Brevet og oppfordringen fra Kunnskapsdepartementet går ut på at man ikke skal ta opp temaet med mindre barna spør selv eller viser tydelige tegn på endring i oppførsel.
Det går også på dette at barna må få svar og informasjon som de har mulighet til å forstå, dvs forenklet informasjon.
Du kan jo ringe barnehagen å spørre?*Aulile* skrev:
Jeg personlig synes at barnehagebarn er for små til at dette er noe som skal tas opp på en spesiell måte hvis det ikke er barn som er direkte berørt av det eller ansatte. Da syns jeg det holder at de ansatte svarer på spørsmål barna har etterhvert som de dukker opp.
Min 5åring vet om dette, men hun skjønner jo ikke hvor alvorlig og tragisk dette er... Hun spurte i går om han mannen måtte sitte i fengsel resten av livet sitt. Ja sa jeg da... så lekte hun videre...
Brevet og oppfordringen fra Kunnskapsdepartementet går ut på at man ikke skal ta opp temaet med mindre barna spør selv eller viser tydelige tegn på endring i oppførsel.
Det går også på dette at barna må få svar og informasjon som de har mulighet til å forstå, dvs forenklet informasjon.
smash skrev:
Hvor jeg har det fra? Var bare et enkelt spørsmål..
Lykkeliky skrev:
Selvsagt skal man ikke dytte det på barna med mindre de er opptatt av det selv. Men av erfaring vet jeg at slike store hendelser blir fanget opp av spesielt de eldste barna, og da skal det veldig godt gjøres å skjerme evt barn som ikke har hørt om det. Jeg sier ikke at man skal ha terrorangrepet som tema i samlingsstund altså, men at de ansatte i barnehagen må ta barnas inntrykk og uttrykk på alvor og ikke være redd for å snakke om hendelsene. Så ja, det er det oppfordringen går ut på.