.

Første 1,5 året som prøver holdt jeg meg unna alkohol mellom eggløsning og forventet mens. Siste året har jeg gitt mer og mer blaffen, siden sjansene for at vi får det til selv ser dårligere og dårligere ut..

Sønnen vår var ikke planlagt. Jeg var kannakkas drita full noen dager før IKM.Men vet ikke om jeg hadde drukket hvis jeg mistenkte at jeg var gravid. Hadde kanskje tatt meg et par glass med vin eller to øl, men ikke noe mer enn det :)

jeg mener at hvis man bevisst prøver så holder man seg unna alkohol mellom el og ikm!

Jeg trodde ikke vi ville klare å lage et barn på første pp, så jeg drakk alkohol onsdag og jeg fikk positiv test søndag.

Men det betyr ikke at vi vil miste spiren likevel. Skal man slutte å leve fordi man er prøvere? Jeg tror det er viktig med sunn fornuft og slappe litt av, nyte livet

lillemortil2snart skrev:

Skal man slutte å leve fordi man er prøvere? Jeg tror det er viktig med sunn fornuft og slappe litt av, nyte livet

Siterer denne ; )

Jeg skulle på julebord 6 dager før IKM, tok test på morgenen som kanskje-muligens-i riktig vinkel var positiv... Tok meg en øl på julebordet, men så stoppet samvittigheten meg :P 

Det skal i teorien ikke være skadelig så tidlig i svagerskapet da, men som sagt, samvittigheten er det verste ;)

Jeg var forresten gravid :P hehe

For meg har det vært en selvfølge å ikke røre alkohol når jeg har prøvd å bli gravid. Helsedirektoratet anbefaler også at du holder deg unna, fordi fosteret kan ta skade før du vet at du er gravid. Jeg har ikke følt at jeg har sluttet å leve for om jeg har tatt hensyn til babyene jeg prøvde å lage.

Vi prøvde ikke å bli gravide denne gangen, så jeg var full helga før positiv test.
Men med første babyen når vi faktisk prøvde holdt jeg meg unna alkohol.

du deler ikke blod omløp med en evt spire så tidlig i svangerskapet uansett, så tror ikke det er noen fare....du vet jo aldri hvor mange år osv du kommer til å prøve så hvis du skal gå å tenke at du kansje er gravid i mange mnd eller år så blir man jo helt tussete, så jeg mener at  så lenge man slutter med alt som heter alkohol så snart man sitter med positiv test så er det bra nok!! en annen ting er hvis man har hatt prøverør eller lignende da ville det jo vært naturlig å ikke drikke fra egg innsett til testing, men det er min personlige mening da.

hilsen en som har prøvd å bli gravid i over 4 år...

spirrevippvipp skrev:
Sønnen vår var ikke planlagt. Jeg var kannakkas drita full noen dager før IKM.Men vet ikke om jeg hadde drukket hvis jeg mistenkte at jeg var gravid. Hadde kanskje tatt meg et par glass med vin eller to øl, men ikke noe mer enn det :)

Signerer deg jeg

Synes ikke man "slutter å leve livet" selv om man ikke drikker på én fest... Hvis dere prøver å bli gravid, som du sier, så ville jeg ikke drukket alkohol :)

Jeg ville ikke drukket, men synes du skal gjøre det som du synes er greit. Hvis du ikke vil drikke og ikke vil avsløre deg, finnes det jo mange gode tips til hva du kan gjøre. F.eks. være sjafør eller drikke alkoholfritt.

Begge gangan har graviditeten kommen før vi egentlig begynte å¨prøve, va bare bittelitt uforsiktig. Og begge gangan har æi vært på en skikkelig fest på lørdagen(testa mæi før festen, men med negativ utslag) også testa æi positivt på tirsdagen etter. Ariel tok iallefall ikke nå skade av det, og trur nok ikke andremann heller har gjort det.
Legen sa til mæi at det gjorde ingenting.

Men om vi va skikkelig på prøvern hadde æi nok iallefall tenkt mæi litt mere om før æi haddde tadd mæi en fes.

Back
Topp