Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Han oppfatning av å hjelpe til, strekker seg vel mest til å ta med skittentøyet sitt inn på baderomsgulvet, ved siden av skittentøysdunken.Godhjerta skrev:
Lage middag og gå ut med søppel av og til.
Og så tar han alle vareinnkjøp selv, slik at jeg slipper å gå i butikken.
Men jeg kan ikke klage igrunn, jeg gjør tilsvarende lite utenfor hjemmet.
Jeg kan hente posten og tømme søppel - det er det eneste utearbeidet jeg gjør.
Han er i fulltid stilling, mens jeg er hjemmeværende - så det er igrunn ganske riktig fordeling, selv om vi lever som på 1950-tallet.
Vi er stort sett fornøyde slik.
©Smartass skrev:
ok. den var til Trix, helen79 og spirrevipp.LilleLavendel skrev:
jeg gjør også alt her når jeg i perioder er hjemmeværende. fair det
Enig :) Sånn at når han først har fri, så har vi tid til andre ting. :)
Min mann gjør minimalt lite hjemme, men når jeg tenker meg om... Når er det han skulle fått gjort noe da? Han jobber fra kl 09 til langt ut på natt de fleste dagene. Han har fri på søndager, skulle jeg da bedt han om å ta oppvasken eller vaske gulvet da?~peanut~ skrev:
Maser på han at han må tilbringe litt mer tid med babyen, men det er ikke ofte jeg trenger å gjøre det heller. Han har begynt å innse det selv, og prioriterer henne fremfor alt annet.
Klart jeg blir sliten, men det er bare noe jeg har blitt vant til. Jeg er jo hjemme 24/7 med babyen, mens han er ute og tjener pæng!
når jeg leser dette så kjenner jeg at jeg hadde blitt GAL om dette var min man! all ære til dere som holder ut! men sett litt krav da, damer:)LilleLavendel skrev:
Han ser heldigvis mer nå... det er normalt han som tar søppla. Han som tømmer bleiebøtta og søppel på badet. Dette har jeg kanskje gjort 3 ggr på et halvt år. Og det setter jeg pris på, og dette ser han nå helt på egenhånd.
OG han legger nå merke til hva jeg gjør. I gjengjeld krever han ingenting av meg... og setter pris på alt jeg gjør. Han forventer ikke at jeg skal gjøre alt. Blir ikke sur om ting vokser opp etter vegga.. sjeldent det gjør det da haha... men om så skulle vært. Han reagerer ikke på om han kommer hjem fra jobb kl 18 og det er han som må lage middagen for å si det sånn. Deilig!! :-D
Men han var som din.. og jeg har hylt, jeg grått, vi har krangla.... u name it. Men han har blitt voksen han også, men vi tok den seriøse praten mellom vi mistet tvillingene og før mini blei født. Så perspektivet på livet var brått endret i forhold til hvordan ting var før det. Så det er mulig det som rista'n til og fikk han til å se litt annerledes på ting. Kanskje.
Men det er slitsomt å ha det sånn..... og man må virkelig ta et seriøst oppgjør. Sette opp en liste kanskje, fordele, forhandle.... og se hva man kommer frem til.
Har samme problem her. Han er veldig flink til å se hva som må gjøres og sier ofte på eget initiativ han skal gjøre det. Men det er langt fra å si det og til å faktisk gjøre det :P Jeg kan ikke huske sist gang han gjorde husarbeid her. Men han er flink å lage middag da. Men når han har laget middag, så ser kjøkkenet helt bomba ut! og gjett hvem som må rydde :P Vi har prøvd å fordele arbeisoppgaver i hjemmet og han er med på det, men det blir fortsatt ikke gjort. Vurderer sånn belønningssystem som man har på unger snart :P Når man har så og så mange stjerner på en uke, får man kjøpe seg noe fint :Pspirrevippvipp skrev:
helen79 skrev:
Min mann gjør minimalt lite hjemme, men når jeg tenker meg om... Når er det han skulle fått gjort noe da? Han jobber fra kl 09 til langt ut på natt de fleste dagene. Han har fri på søndager, skulle jeg da bedt han om å ta oppvasken eller vaske gulvet da?~peanut~ skrev:
Maser på han at han må tilbringe litt mer tid med babyen, men det er ikke ofte jeg trenger å gjøre det heller. Han har begynt å innse det selv, og prioriterer henne fremfor alt annet.
Klart jeg blir sliten, men det er bare noe jeg har blitt vant til. Jeg er jo hjemme 24/7 med babyen, mens han er ute og tjener pæng!
Mannen min jobber fullt også, 7-15. Å jeg har aldri nektet han å hvile litt, å så sitter han på dataen eller ser på tv. Det er hans ettermiddager å helger mer eller mindre.For helgene må man slappe av, for all del ikke gjøre noe som man kan bli svett av. Jeg jobber halvt og har fri på dagtid, å det er helt greit at jeg gjør mere enn han, men skulle virkelig hatt hjelp
Det var slik hos oss også.... før vi fikk barn. Så tok jeg et seriøst oppgjør, og han har skjerpet seg max. Jeg må ofte minne han på ting, og be han om å gjøre ting (han jobber mye så er ikke hjemme hele dagene og vet alltid hva som skal gjøres). Og han tar oppvask på eget initiativ et par ganger i uka nå, hjelper meg om jeg rydder i ditt eller datt. Bærer og ordner når jeg ber om det. Ingen sure miner. DET er det viktigste for meg. For det er uansett jeg som har kontrollen her hjemme og vet hva som bør gjøres og ca. når.TonjeJenta skrev:
Han ser heldigvis mer nå... det er normalt han som tar søppla. Han som tømmer bleiebøtta og søppel på badet. Dette har jeg kanskje gjort 3 ggr på et halvt år. Og det setter jeg pris på, og dette ser han nå helt på egenhånd.
OG han legger nå merke til hva jeg gjør. I gjengjeld krever han ingenting av meg... og setter pris på alt jeg gjør. Han forventer ikke at jeg skal gjøre alt. Blir ikke sur om ting vokser opp etter vegga.. sjeldent det gjør det da haha... men om så skulle vært. Han reagerer ikke på om han kommer hjem fra jobb kl 18 og det er han som må lage middagen for å si det sånn. Deilig!! :-D
Men han var som din.. og jeg har hylt, jeg grått, vi har krangla.... u name it. Men han har blitt voksen han også, men vi tok den seriøse praten mellom vi mistet tvillingene og før mini blei født. Så perspektivet på livet var brått endret i forhold til hvordan ting var før det. Så det er mulig det som rista'n til og fikk han til å se litt annerledes på ting. Kanskje.
Men det er slitsomt å ha det sånn..... og man må virkelig ta et seriøst oppgjør. Sette opp en liste kanskje, fordele, forhandle.... og se hva man kommer frem til.
Den var ikke dum ;) kanskje verdt å prøve :P Om han får så og så mange klistremerker, får han sex. Og når jeg får så og så mange klistremerker, får jeg kjøpe klær :D Kommer til å ha ny garderobe innen null tid jeg da :Pspirrevippvipp skrev: