----

Litt vanskelig å skjønne hva du mener - du sier du tok deg fri i dag pga ungen hadde møte på barnehagen? Har du avklart dette med sjefen på forhånd? Det er uansett ikke ditt ansvar å skaffe folk til å jobbe, men jeg skjønner at sjefen er sur om du bare har tatt deg fri i dag på dagtid uten å avklare det med han på forhånd..

Hvis du har gitt beskjed i god tid i forveien at du måtte ha fri fra jobb pga møtte i barnehagen så er det jo sjefens jobb å skaffe noen som kan ta jobben for deg. For en har tror jeg rett på fri for å følge opp barn i barnehage,lege eller andre ting som innebærer med barn, Men tror arbeidsgiver bestemmer om en får med eller uten lønn

Jeg har gitt beskjed i god tid. og jeg har så mye overtid som jeg ikke får betalt men jeg kan avspassere. Jeg skulle jobbe tidilig morest, og jeg har slev funnet noen som kunne jobbe for meg, men så ble en ansatt syk og han sa at jeg må komme selv, og ikke bare det HAN SA HVIS IKKE JEG FINNER NOEN SOM KAN JOBBE, SÅ MÅ JEG KOMME HAN SA AT JEG SKAL TA MED BARNET MITT KL 11 PÅ KVELDEN TIL JOBB. KAN EN SJEF SI NOE SÅNNT?+

Høres ut som en merkelig sjef!
Han kan da ikke forlange det..

Nei, så lenge det var avklart at du skulle ha fri i dagog det er ordnet med erstatter kan han slettes ikke kreve at du skal komme på jobb selv om en annen ble syk. Det er sjefens ansvar å skaffe folk til vaktene - er jo derfor han får godt betalt! Bare ignorer han og ikke dra på jobb så får dere ta diskusjonen i morgen heller. Har dere en tillitsvalgt på jobb ville jeg tatt kontakt med han/hun evt kan du kontakte arbeidstilsynet.. Høres forøvrig ikke ut som en arbeidsplass jeg ville jobbet på...

Hei, jeg ser problemet ditt... har selv hatt en slik sjef en gang..sjefen din har overhodet ingen grunnlag for å kreve det av deg så lenge du har sakt fra i god tid angående møte du skulle i. Jeg har selv vert sjef, og det er sjefens egen jobb og steppe inn om ingen andre kan.. det er dritten med å være sjef.. men det kommer som sakt litt an på hva du jobber med da selfølgelig. du har ikke skrevet hvilken jobb det dreier seg om?
 Men han/hun går langt over streken når han/hun krever at du skal ta med deg barnet på jobb kl.11 i kveld!! Det er noe du burde ha tatt opp med fagforeninga om du er organisert.
men er tilfelle slik du beskriver, så kan du bare ta det med ro, der er din sjefs jobb og ordne opp i dette.
Det er folk som ikke tåler og få en sjefs stilling desverre.....

Hvis ingen andre kan jobbe så må han selv dra på jobb. Sjefen min har flere ganger jobbet fra 07.00 til 23.00 fordi jeg jobber med håpløse folk ;)

Back
Topp