.

mammaen min er død, å nå når jeg venter på å bli mamma om en mnd, så kommer jeg den dagen min lille prinsesse skal fortelles om mormor, til å si at hun er i himmelen og passer på oss... ikke nødvendigvis at vi møter ho igjen.... evnt. at hun bor i hjertet mitt selv om hun ikke er her lengre :)
ikke pga tro... men mer pga trygghet.... (føler trygghet i det selv liksom)
*men det er bare mitt synspunkt*

jeg sier det av flere grunner
a) jeg synes det er en hyggeligere tanke for en 4åring å ha, enn vissheten om at morfaren han forgudet ligger råtten i jorda.
b) jeg klorer meg selv fast til tanken om at en dag skal jeg få se pappa igjen - hadde jeg ikke hatt den tanken hadde jeg kollapset for lenge siden.

ORIGINAL: Dollface

a) jeg synes det er en hyggeligere tanke for en 4åring å ha, enn vissheten om at morfaren han forgudet ligger råtten i jorda.
b) jeg klorer meg selv fast til tanken om at en dag skal jeg få se pappa igjen - hadde jeg ikke hatt den tanken hadde jeg kollapset for lenge siden.

Sign. Bare at det ikke er morfar,men lillebror/sønn.

ORIGINAL: _Nanne_

ORIGINAL: Dollface

Sign. Bare at det ikke er morfar,men lillebror/sønn.

Huff, _Nanne_, jeg tenker ofte på dere!![:(] Glemmer aldri den dagen vi fikk høre om Lillebror... Hvordan går det med dere?? Hvis du vil svare, er det bare og sende PM hvis du ikke vil skrive her...

Eg kjem til å sei at vedkommende er død, og e på ein anna plass, men eg kjem ikkje til å sei at nokon e i himmelen nei...
Trur på liv etter døden, men ikkje at me kjem til Gud og himmelen, så eg må prøve forklare på eit anna vis som eg ikkje heilt har tenkt ut enda, sidan eg ikkje er 100% sikker på kor eg trur me kjem sjøl.. Altså, å fortelle ein 4åring om andre dimensjoner, reinkarnasjon osv. blir kanskje litt heavy[8D]

For trur og håper det er det som skjer[:)]

Jeg sier i himmelen sammen med Jesus. Fordi det er min tro.

datteren min har fra hun var bitteliten snakket om reinkarnasjon. hun mener bestemt at vi dør, og kommer tilbake som noe annet. jeg pratet aldri om døden med henne siden det ikke har (heldigvis) kommet opp enda.
hun har bare filosofert over det selv. Men synes himmelen og at man treffes igjen er en fin forklaring jeg. At døden ikke er slutten, men heller noe godt. Ungene trenger noe å tro på tror jeg.

ORIGINAL: desire

ORIGINAL: Lille_Rosin

datteren min har fra hun var bitteliten snakket om reinkarnasjon. hun mener bestemt at vi dør, og kommer tilbake som noe annet. jeg pratet aldri om døden med henne siden det ikke har (heldigvis) kommet opp enda.
hun har bare filosofert over det selv. Men synes himmelen og at man treffes igjen er en fin forklaring jeg. At døden ikke er slutten, men heller noe godt. Ungene trenger noe å tro på tror jeg.

Kult!!
Dei meina jo at barn kan huske tidligere liv, og er meir opne for sånne spirituelle ting fordi dei ikkje har lært at det er "tull" enda og ikkje har fått så masse signal fra skule og masse anna som skjer heiletida... [:)]

Og ja, dei treng noko å tru på, så eg hadde latt ho fått holdt fast på trua på reinkarnasjon eg, det er jo ein kjempefin tanke![:)]

Jeg sier at de er i himmelem når det kommer opp. Og at vi vil møtes igjen en dag. Dette fordi jeg trenger å tro det selv, og vil at barna skal leve med den troen også

tror det er ett så utrygt og stort tema, både for voksne og barn at det er greit å kunne "runde" det av litt, gjøre det tryggere og mer håpfullt.

ORIGINAL: vinterkyss

ORIGINAL: Pluggensen

Jeg sier at de er i himmelem når det kommer opp. Og at vi vil møtes igjen en dag. Dette fordi jeg trenger å tro det selv, og vil at barna skal leve med den troen også

Enig! Jeg mener at mine barn skal få tro det mens de er små i allefall, og heller danne seg sin egen mening og tro om det når de blir eldre selv [:)]

ORIGINAL: Råsa Muffin

ORIGINAL: Pluggensen

Enig! Jeg mener at mine barn skal få tro det mens de er små i allefall, og heller danne seg sin egen mening og tro om det når de blir eldre selv [:)]

Ja, altså jeg som voksen syns tanken på døden og at det er "ingenting" etterpå er DRITSKUMMELT, og hva tenker da hun på tre?[&o]

ORIGINAL: Lille_Rosin

Spennende. De sier at barn husker fra tidligere liv, men glemmer etterhvert som de blir eldre fordi vi voksne tier det ned.
Jeg tror også på reinkarnasjon.

jenta mi er og veldig opptatt av døden..ho har sagt fleire ganger då ho var mindre at oldemor og oldefar besøkte meg på rommet osv..
Eg seier det eg trur, at me møter dei døde igjen når me dør, og at dei som er død er og ser innom til oss av og til...men og veldig besvisst på å sei at ikkje alle trur dette, og at jenta mi får lov å bestemme heilt sjølv kva ho vil tru på.

samme her[:)]

Jeg kommer til å si det slik jeg tror, at når man dør kommer man til himmelen, og der er Jesus og Han gleder seg kjempe mye til å møte alle menneskene for de er Han kjempe glad i.

Jeg kommer ikke til å si så mye mer når de er små, men når de blir store vil jeg forklare mer.

Back
Topp