14 uker og gravid feelingen er borte...

mamma_til_3

<3 Desemberhemlighet <3
VIP
14+2 uker og gravidfeelingen er borte.. jeg har fortsatt ømme bryster, kvalm til tider og trøtt.. men selve gravid feelingen er borte.. måtte sjekke med doppler i sted og fant 138 hjerteslag i minuttet (jeg lå i ro så regner ikke med at det er mine hjerteslag).
Magen er ikke så oppblåst lenger heller..

Skal til jordmor på fredag.


Er dette vanlig???

(10 år siden sist jeg var gravid så husker faktisk ikke hvordan jeg følte meg da jeg var gravid med guttene)
 
Det er ikke uvanlig at gravid feelingen slipper taket i andre trimester :) slik har eg det og :)
 
Har tenkt og følt det samme selv. Er veldig glad for at eg skal jordmor i morgo. Er 13+0 i dag :)
 
Er i min 13 uke og føler akkuratt det samme som deg. Glad jeg skal på ul på torsdag. Har jo hatt oppfølging 1 gang i uken denne gangen, men nå sist ville han vente 14 dager, så den siste uken nå går veeeeeeldig tregt. Er redd for dårlig nyheter igjen. Men blir litt betrygget over at det er ikke bare meg som føler det sånn. Er nok greit der inne for oss alle sammen. Husker ikke hvordan det var for snart 7 år siden.
 
Eg er 15 uker i dag og eg har akkurat samme følelse, har følt det i flere uker. Ikkje ser eg gravid ut heller. Har vært lettere fortvilet i noen dager, men skal til jordmor på tirsdag så da får eg vel vite om det er evt no gale.
 
Forrige graviditet forsvant kvalmen i uke 10 og jeg merket ikke stort før magen poppet frem (var trøtt og slikt) men inni magen lå en frisk liten jente <3 denne gangen sitter kvalmen i enda, puppene er ømme og jeg er generelt helt kake :)
så tror det er veldig vanlig ja :) :) hvert svangerskap er forskjellig :)
 
Ja, den gravid feelingen kan være nokså svak nå til tider, men når jeg ligger på rygg så kjenner jeg tydelig livmoren min og etter ultralyden for snart en uke siden hvor alt var bra, så slapper jeg totalt av ;)
 
Så godt jeg fant denne tråden :) Føler akkurat det samme. Husker ikke hvordan det var med førstemann. Men det er jo fire år siden også da :)
 
Er helt vanlig at man ikke føler seg gravid i andre trimester:) Bare nyt det!
 
Har det på akkurat samme måten. Ca 12 uker nå. Det er flere uker siden følelsen forsvant, bortsett fra pittelitt kvalme en gang i blant. Sover vel kanskje litt mer enn normalt, men ingen ømme bryster eller noe annet.
Gleder meg til kontroll på 1,5 uke, det blir første gangen for hjertelyd osv. Blir betryggende! :)
 
Har det på akkurat samme måten. Ca 12 uker nå. Det er flere uker siden følelsen forsvant, bortsett fra pittelitt kvalme en gang i blant. Sover vel kanskje litt mer enn normalt, men ingen ømme bryster eller noe annet.
Gleder meg til kontroll på 1,5 uke, det blir første gangen for hjertelyd osv. Blir betryggende! :)

Godt å høre at det ikke bare er meg som har det på den måten! Er 12 uker i morgen og gravidfeelingen forsvant for ca2 uker siden. Nå har jeg "bare" treg mage/forstoppet, men det pleier jeg å ha i perioder, selv om det nå er litt heftigere enn vanlig. Og så litt distrè da :p Nå kjenner jeg livmora, så regner med at alt er som det skal, men skal bli godt å få det bekreftet av legen i neste uke!
 
[QUOTE]Godt å høre at det ikke bare er meg som har det på den måten! Er 12 uker i morgen og gravidfeelingen forsvant for ca2 uker siden. Nå har jeg "bare" treg mage/forstoppet, men det pleier jeg å ha i perioder, selv om det nå er litt heftigere enn vanlig. Og så litt distrè da :p Nå kjenner jeg livmora, så regner med at alt er som det skal, men skal bli godt å få det bekreftet av legen i neste uke![/QUOTE]
Ja, treg mage er vel for så vidt det eneste tegnet hos meg også. Har ikke klart å kjenne etter livmora skikkelig :) Synes det er litt skummelt ;)
 
Ja, treg mage er vel for så vidt det eneste tegnet hos meg også. Har ikke klart å kjenne etter livmora skikkelig :) Synes det er litt skummelt ;)


Jeg syntes også det var skummelt, men har fått beskjed av legen om å "massere" opp harde punkter magen før jeg står opp siden jeg er så forstoppet. Han fortalte hvor og hvordan jeg etterhvert skulle finne livmora, sånn at jeg ikke skulle begynne å massere så fryktelig på den. Nå må jeg kjenne litt på den hver morgen og kveld, bare for å vise babyen at jeg passer på :p

Prøv med full blære ;)
 
Back
Topp